Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Vi har 5 månaderskontroll. Tar sprutan då och väger och mäter. Sedan har vi läkarbesök vid 6 månader.

• EllaBella02

Tösen äter gröt mellan 7-8, erbjuder bröstet efter men tar oftast bara några klunkar. Ammas 10, 12. Äter puré typ vid halv 2, ammas vid 2,4 och sedan fruktpure vid 6 typ sedan ammas hon vid läggdags vid 19. Äter sedan 3-4 gånger per natt.

• EllaBella02

Noterar ett intressant helgfenomen. Jag hinner gå upp, göra iordning tösen, ge henne gröt, amma, äta frukost själv, duscha, klä på mig, och släppa ut hundarna innan mannen ens gör en tillstymmelse till att vakna. Antar att han behöver sovmorgon. Inte ett dugg ironisk.

• EllaBella02

Kul att alla kalas gick bra! Och kryakramar till lilla snorisen och hoppas mamma får sova under dagen : )

• EllaBella02

Jag upplever också att min bebis är mer gnällig än vanligt och vill bli buren omkring mycket mer. Min är drygt 5 mån.

• EllaBella02

Skulle heller aldrig låta min bebis gråta sig till sömns. Känns som de somnar av utmattning istället för trötthet. Fy vale. Men alla gör som de känner är rätt för dom antar jag. Vår tös somnar bredvid mig i stort sett direkt när jag lägger henne. Ammar och sedan nappen. Kommer aldrig köra femminutersmetoden på mitt barn. Jag är inte tillräckligt stark för det. Jag tänker att det löser sig ändå på ett eller annat sätt : )

• EllaBella02

Är det någon fas nu igen vid 6 månader? Min tös har verkat mer trött och sur de senaste dagarna. Ingen feber eller andra symtom.

• EllaBella02

Då har vi varit på 6 månaderskontroll lite tidigt pga jul : ) och även tagit sprutan : ( stackars liten blev jätteledsen. Ny är hon däckad och sover. Dumma men bra sprutor. Hon vägde 7.325, mätte 65 och huvud 41,8. Följer sin kurva bra.

• EllaBella02

Nu har min tös fått feber : ( 37,9 hade hon nu. Tar igen om någon timma. Ger Alvedon om det går över 38,5. Jag måste höra med er... Idag när tösen bajsade och det har även hänt någon gång förut så var det som lite blodigt slem i blöjan. Skitlite typ som 3 knappnålshuvuden men ändå? Ska ringa BVC imorgon men vad kan de vara?

• EllaBella02

Tack !! Ja, hon äter fast föda och har gjort ett tag, men jag tror inte hon är förstoppad. Idag vart det mer värsta braket i brallan och lite smålöst. Får se vad de säger imorgon. Tack för att du tog dig tid!!

Svar på tråden Juli bebis 2012