Juli bebis 2012
Ja, fick beskedet veckan innan jul så det kändes bra. Har tänkt mycket på det.
Ja, fick beskedet veckan innan jul så det kändes bra. Har tänkt mycket på det.
Ang att gå ner i vikt när man ammar så pratade jag med en PT om det och han sa att det är ganska svårt eftersom kroppen inte vill slösa bort fett energi kalorier på annat än att producera mjölk vilket gör att kroppen vill så länge som det bara är möjligt endast använda fettet till mjölkproduktionen, därför sa han att så länge man ammar kan man tänka på vad man stoppar i sig och träna såklart men inte titta så mycket på vågen utan vänta med det tills amningen är klar. På tal om sår på bröstvårtorna, jag har inga sår men jag känner att de är irriterade och skaver lite vid amning. Vet inte varför det kommer nu helt plötsligt. Min tös har också tagit ett steg tillbaka med kvälls och nattamning och vill i stort sett snutta hela tiden på kvällarna.
Här vaknar vi också fortfarade 3-4 ggr per natt och jag lägger henne till bröstet då, tuttar inte så jättemycket så hon använder nog bara mig sin snuttefilt och napp : ) Jag kommer låta det bero ett tag. Är såklart trött men vill inte köra någon metod än. Men jag tror hon ska få testa och sova i egen säng snart men det har jag också sagt i 2 månader nu så det återstår att se : )
Supergrattis!! Ja, vi kanske hänger allihopa när nästa kull kommer! : ) min tös hade 38,9 ikväll! : ( fick Alvedon. Vet inte om det är tänder sin spökar. Verkar inte förkyld eller så än. Stackars lilla : (
Ja, jag vet inte H : ( men jag känner inga tänder ännu i alla fall. Det andra vet jag inte vad det är : ) tänk att ni är som faddrar åt oss förstagångsmammor : )
En inlägg i sovadebatten : ) Det man också kan tänka på nu är att från 6-9 månader typ så kan de även sova oroligt för de har ont i munnen : (
Här har vi också varit uppe i natt och tagit hand om febersjuk bebis : ( 38,3 kl 7, 38,2 kl 4 sedan hade hon 37,5 kl 19 och 23 men då hade hon tablett i sig.
Får bli nestles majsvälling då : ) och även majsgröt lär ju stå sig bra då.
Tösen har haft 37,9-38 hela dagen nu på kvällen gick den upp till 38,2 och en timme senare 38,6 så jag gav Alvedon då. Va surt med den hör febern!
Kul att dopet blev så lyckat! Hon ligger vanligtvis på ca 37 37,2.