Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Millifjor- hänger du på utmaningen med mejerifritt fram till lucia?

• Trolla75

Sladdis- det är lchf och vi kör en utmaning med mejerifritt fram till 13e dec, i en annan tråd, tydligen ska det få fart på viktnedgången...
    men nu skrivs det så mycket i den så jag tänkte om millifjor missat, så var det lättare att se här inne... :)

• Trolla75

Momster- inga animaliska mejeriprodukter, mjölk, grädde, ost mm. det har visat sig att laktosen/mjölksockret hämmar viktnedgången för lchfaren...

• Trolla75

Jag lyckades gå ner hela 2hg sedan igår morse... :) kanske det här är bra i alla fall... ;)

Nä jag tänkte bara eftersom du skrev att dy ville i dina byxor...

Jag ska bara va med fram till lucia, sen kör jag på som vanligt igen... Har svårt att klara mig utan grädden ;)

Gud vad det blåser ute! Låter som det vore en vinterstorm!!! :(

• Trolla75

chess07- ska bara köra fram till lucia... :)

Och grejen verkar vara att just uteslutandet får igång viktminskningen... Och vågen visar redan på -1,3kg på 2 dagar... Så det ger mig hopp och motivation...

Jag är inte laktosintolerant, däremot glutenintolerant...

Vad jag förstått är de laktosfria produkterna söta och goda, så då måste laktoset vara ersatt av annat socker och det är det jag undviker i min kost...

• Trolla75

Joda, får byta ut fettkällorna bara, fet fusk, avokado, nötter och sedan har jag ju kvar smöret... Dricker massor med te med smör i ;)

• Trolla75

Haha... Har blivit så "mobbad" över att jag haft smör i teet, men jag tycker det är grymt gott!

Jag är en sån som måste ha massor med mjölk i teet, men nu gör jag te som vanligt i med en rejäl skiva 25-30gram och mixar ihop det hela... Det blir som en skummig latte ;)

Sen kan jag även ha en skiva smör uppepå
    Som sagt, jag är en smörälskare... ;)

• Trolla75

Haha... Ja jag säger ju det! Reaktionen blir att folk rynkar på näsan...

Men det är klart att ni som inte käkar lchf bör ej testa... Dålig kombo med kolhydrater ;)

• Trolla75

Nu har vi också kastat oss rakt in i väggen, från att ha fått sova hela nätter började Lilleman med att äta varannan timme i förrgår natt, 00, 02, 04, 06, sen blev det en gång i timmen efter det.

Igår var han vaken mellan 18-00.30 han kunde inte somna, låg o slog o sparka...

Och när han väl lyckades somna och sovit Max 30 minuter vaknade han och stortjöt!!! Helt galet, ingenting hjälpte??? Verkligen frustrerande!
    Kan han haft ont, det såg nästan ut så?

Var det inte någon här, vars barn fått ont i magen av gröten?

Jag introducerade en halv tsk mild havregröt i går på fm.
    ???????

• Trolla75

Jag skulle kanske väntat med gröten, men han såg så glad ut och verka gilla den skarpt!
    Han sitter ju nästan o dreglar när vi äter och följer gaffeln med blicken från tallrik till mun.

Får kolla hur magen är på honom i dag?

Svar på tråden Juli bebis 2012