Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Chess07- vi ska till BVC den 25e och jag gissar på att vi hamnar långt över 7kg här med ... Caspian blev 3 månader den 18e.
    När är din lille född?

AAEV-Får barnet bara komma åt den feta innersta mjölken tror jag absolut att den mättar lika bra som ersättning... Nu har jag haft turen att ha sluppit testa...
    Dagtid ammar jag varannan- var tredje timme och sista gången vid 23 sedan sover han hela natten fram till 7, 7.30 utan något avbrott... Peppar peppar...
    Här äts det ff bara av ett bröst per amning...
    Och han är nöjd o glad... Förutom när det kliar i tänderna... Då har han ett klagoprat utan dess like...

• Trolla75

Och det är ju huvudsaken! Vi måste göra det bästa o det som känns bäst för oss och våra barn!
    Vi vet bäst vad som är bäst för vårt barn ;)
    Det kan ingen annan bestämma över!
    Vi måste våga lita på oss själva och våran instinkt!

• Trolla75

Jag väntar nog också till 6 mån, ingen ide att jäkta...
    Här är nog en till som är redo, han är väldigt nyfiken på vad jag stoppar i munnen. Och han sitter redan med korta stunder i barnstolen när vi äter...

Ellabella- vad är det som lockar till att ge ersättning?
    Det enda som jag då kan tänka är att man kan dela på matandet...
    Men nej, går bara barnet upp så lita på att din kropp producerar det den ska!
    Jag kan inte komma på en enda gång att jag oroat mig för att han inte ska bli mätt...
    För mig är o har det alltid varit en självklarhet! Och även om jag är aptrött som nu, när han helt plötsligt vaknar o är hungrig så är det ju så himla mysigt och jag är glad att jag slipper gå upp o mixtra i köket...
    Nu fick jag ju ändå gå upp, det var en dum baj som väckt honom..,

• Trolla75

tundra- i mitten på mars går min FP ut så då måste jag börja jobba!

Men jag som du längtar också ut!
    Jag jobbar 10 minuter hemmifrån så om det skulle behövas så löser det sig nog...
    Jag jobbar ju bara 15-09 9 pass per månad... Så jag tror det kommer bli kanon!

Nu vill jag lugna alla förstagångsmammor som ammar... Jag helammar min son och han är fullkomligt mätt och nöjd med det, varannan- vartredje timme dagtid beroende på vad vi gör... Jag ammar och låter honom säkert ligga minst en timme vid bröstet på kvällen då jag ändå ligger o tittar på tv...
    Han brukar falla i djup sömn vid 23 och sedan sover han hela natten oavbrutet fram till minst 7... I natt vakna han vid 4 men det var inte av hunger utan bajs... Men efter bytet ammade jag honom ändå... Var ju ändå vaken och han föll i sömn väldigt fort efter det...
    Så jag vill lugna alla som ser att era barn mår bra, är mätta och nöjda och ökar i vikt som dom ska... Lita på er själva! Lita på att ditt barn är mätt och nöjt...
    Det är en instinkt som vi bara kan avgöra själva...
    :)

• Trolla75

Men va söt hon är lilla Lovis, välkommen hit Tibell :)

Du har så rätt så, här är det full fart på tråden...

• Trolla75

chess07- härligt!!! :)

På torsdag är det vår tur att väga på BVC... Längtar!
    Siktar också på långt över 7kg ;)

Anjiali- det här med läckande blöjor är ett gissel!

• Trolla75

momster... Stl. 2, hade vi redan på bb ;)

Instagram- johannabson

Här är det redan dags för byte av 3 e b-blöjan i dag... Väckte gubben för en halvtimme sedan... Så han får ta även denna...
    Caspian är en kul liten krabat... Han har suttit och tittat lite på Teletubbis och nu helt plötsligt har han fått andra ljudresurser... Han skrattar med en massa tonlägen och låter nästan som "solpojken" på filmerna...

Hur gulligt som helst! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012