• Anonym

Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?

Nu menar jag tex parmaskinka, möggelost osv.

Själv råkade jag omedvetet äta massa chevre ost så nu går ja på nålar o är super orolig...

Vad har ni ätit?

• Svar på tråden Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?
  • Anonym
    people always leave skrev 2011-10-30 18:40:15 följande:
    vilken mjölk är det? har inte sett en mjök som är det, därav min fråga. Glad
    Den du köper från bonden...
  • Anonym
    071001 skrev 2011-10-30 19:23:10 följande:
    Jag åt parmaskinka och gravad lax på julbordet. Detta var dock inga misstag utan jag var fullt medveten, men kände att en gång är ingen gång.

Det där med råa ägg i en smet hade jag inte ens funderat på.
    En gång gravad lax? Det var en av få saker jag åt som gravid...
  • Krake

Jag äter allt. Röker inte och dricker inte alkohol, men i övrigt som vanligt. Käkade både brie och gorgonzola till frukost imorse.

Moster, inte monster.
  • Anonym

Farsk mozzarella pa pizza igar. Tankte inte alls.
    Veckan innan jag fick reda pa att jag var gravid sa at jag sushi och drack vin varje kvall, akte berg och dalbana, hade "skoj-slagsmal" med syrran, blev sparkad i magen av en 2-aring av misstag mm... Men bebisen ser perfekt ut sager alla =) Sa oroa er inte!!

• Silee

Jag drack en stora mängder cola under sommaren. Inte rekomenderat på direkten ju, och hoppas att lillen inte tar någon skada av det.
    Vissa säger att det är helt okej att dricka läskedryck, andra undeviker det helt och hållet. 

Nu för tiden, undeviker jag det.

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Lindreas

En gång för alla, råa ägg är ingen fara! Ät smet om ni vill, man får är råa ägg så länge de kommer från Sverige, Norge eller Finland!

• Tealhawk

Jámon (torkad skinka) som kom från Spanien med gäster vår släkt hade över.
    Rester från middag några dagar innan utan att värma upp.
    Annat smörgåspålägg som legat tvivelaktigt länge i kylskåpet.
    Kött som inte riktigt var genomstekt i mitten
    Brämhults juice (blev magsjuk så det fick jag igen för)
    Jordnötter och jordnötsringar.
    Fetaost
    Lightläsk
    Alkohol i vecka 5 innan jag visste om graviditeten.

Nu tog jag med några överdrivna grejer, men det där är det jag kan komma på som jag vet folk brukar säga.

• sandraa89

Ätit salami utan att frysa det tre dygn innan

• EllanEriksson

Kan nån förklara för mig varför man inte ska få i sig opastöriserad mjölk?
    För om jag fattat det rätt är det mjölk som kommer direkt ifrån kon utan att ha gått igenom ett mejeri först. Ska inte det vara BÄTTRE för kroppen?

Ursäkta om ni finner mig OT men jag kände bara att jag lära fråga och hittade ingen bättre, sökfunktion eller möjligheten till att starta ny tråd finns inte på telefonen.

Svar på tråden Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?