• zmultronet

Zonterapi

Hej!
    Jag läste en gammal tråd ang zonterapi för att bli gravid. Tyvärr gick det inte att svara på den eftersom den var mer än 3 månader gammal.
    Jag har flera kollegor (zonterapeuter) som behandlat för just barnlöshet, svårt att bli gravid. De har fått jättepositiva resultat... som de kallar "zonbebisar" *hihi*.

Kan verkligen rekommendera er som har svårt för att bli gravida att ta kontakt med en zonterapeut, och som utövar sk OrtoBioNomi, dvs Mjuk kiropraktik. I ryggen finns i vårt språk en "fertilitetskota",, lite invecklat men bra att veta att ryggen kan spöka oxxå.

Fråga gärna om Ni vill veta något mer, för det är verkligen mkt som man kan tänka på. Om det finns någon/några som är intresserad av att få andra tips som man kan använda sig av så skriv i tråden=)

Tack för ordet=)/ Jenny

• Svar på tråden Zonterapi
  • Tindra04

En till som har funderat på zonterapi. Men är det bra att göra under en pågående IVF behandling?
    Vet du någon i Halmstad möjligtvis?
    Tack!

• zmultronet

Maskrosen ,Bejben, Husse och Tindra04

Jag har svarat på era frågor i er Gästbok. Hör av Er om Ni vill ha fler nummer. LYCKA TILL NU, och berätta gärna för mig hur det gått för Er=)

Varma kramar Jenny

• TheBlueRose

Tindra- Det jag vet om zonterapi. Är att man BÖR INTE göra någon zon-behandling under pågående IVF-behandling...

Det kan "rubba" själva IVF-behandlingen...Men det går aldelens utmärkt att göra zonterapi före en IVF-behandling...

Man räknar med 3-5st zonbehandlingar innan en IVF.....

• Tindra04

Tack TheBlueRose! Då kanske jag är lite sent ute. Ska snart börja spraya förhoppningsvis.

• zmultronet

Tidra. Bra att Du fick svar även från TheBlueeRose ang IVF... Tryckte på ordet "IVF",, så stod det vad det betydde.. Tur att fler är vakna här inne=)
    Men nu när jag vet vad det betydde så.... Tur att du inte hann iväg, men då hade iof zonterapeuten frågat varför du söker osv och konstaterat att du inte ska behandlas under pågående IVF. Lycka till som sagt, å spara nummret du fick till senare tillfälle=)
    KramJenny

• zmultronet

Hittade en zonterapeut i Eskilstuna som även är Homeopat, fann henne på Gula Sidorna men jag vet inte vem hon är.

Zonterapi- och Homeopatpraktiken
    Elisabet Gustavsson
    Linnèv. 3, 64136 KATRINEHOLM 0150-534 24

en till zonterapeut.....
    Hälsovågen
    Dalv. 1 A, 64045 KVICKSUND 016-35 44 51

en till....
    Zonterapicenter Birgitta Gustafsson
    Drottningg. 11 A, 63220 ESKILSTUNA 016-51 27 70

Hoppas du finner en som passar för dig.
    Lycka till!
    Kram Jenny

• mimo

Hej hopp!

Fick tills ja fyllde år ett köpkort till zonterapi behandlingar 5 st!
    Ska ringa på måndag o beställa tid,ska bli intressant o hoppas att ja blir gravid!
    Kram!

• mimo

Hej hopp!

Fick tills ja fyllde år ett köpkort till zonterapi behandlingar 5 st!
    Ska ringa på måndag o beställa tid,ska bli intressant o hoppas att ja blir gravid!
    Kram!

• Millie

Är det någon som varit hos Hagenmalms i Skärholmen (utanför Sthlm)? Jag har läst boken som Maj-Lis Hagenmalm har skrivit om zonterapi och den har fått mig intresserad, men eftersom jag håller på med IVF nu så får det bli ett senare projekt.

• maja under eken

Jag har gått hos en Osteopat men d var innan vi försökte bli m barn. Kan en sån veta nåt om Fertkotan?

Jag går hos en akupunktör, sen i våras, mig hjälper d iaf psykiskt. Mår mkt stabilare när jag varit hos henne. Hon e utbildad TCM akupunktör

kram

Svar på tråden Zonterapi