• zmultronet

Zonterapi

Hej!
    Jag läste en gammal tråd ang zonterapi för att bli gravid. Tyvärr gick det inte att svara på den eftersom den var mer än 3 månader gammal.
    Jag har flera kollegor (zonterapeuter) som behandlat för just barnlöshet, svårt att bli gravid. De har fått jättepositiva resultat... som de kallar "zonbebisar" *hihi*.

Kan verkligen rekommendera er som har svårt för att bli gravida att ta kontakt med en zonterapeut, och som utövar sk OrtoBioNomi, dvs Mjuk kiropraktik. I ryggen finns i vårt språk en "fertilitetskota",, lite invecklat men bra att veta att ryggen kan spöka oxxå.

Fråga gärna om Ni vill veta något mer, för det är verkligen mkt som man kan tänka på. Om det finns någon/några som är intresserad av att få andra tips som man kan använda sig av så skriv i tråden=)

Tack för ordet=)/ Jenny

• Svar på tråden Zonterapi
  • zmultronet

Hej Mimo!
    Vilken Bra present,, tänk om det ger er högsta vinsten oxxå;) HÅller tummarna.
    kram Jenny

• zmultronet

Hej Mille!
    Jag har inte varit hos Hagenmalm, men hört att hon är bra. Rekomenderar Henrik hellberg däremot som jag skrev om högre upp... han har tagit fram nya tekniker och sätt att jobba efter. Hans fru jobbar oxxå med zonterapi. Som sagt, de ligger mig varmt om hjärtat=)
    Kram Jenny

• zmultronet

Hej Maja under Eken=)
    Mysigt nam ndu har föresten.

Vet inte om de kännder till fert.kotan... min lärare som tog upp detta. Men å andra sidan en låst nacke kan ju ställe till det med sköldkörteln så det hamnar i sämre funktion...Hmmm.. du får fråga den du går hos helt enkelt. Men säkerligen jobbar han på hela dig, inte sant?
    Lycka till.
    kram Jenny

• Amalia34

Hej!

Jag fick för mig att zonterapi skall vara bra så jag började med detta i slutet av november. Jag har nu gått på fem behandlingar, men uppehåll över jul och skall börja nu igen i slutet av jan.

Det är verkligen skönt, men oj vad öm jag var över punkterna för livmoder/äggstockar.

Jag har en fråga. Jag kommer att påbörja IVF i vår, troligvis i feb/mars. Jag har tänkt att gå på Zonterapi fram tills dess. Är lite osäker på om det är ok att gå på detta under IVF-behanlingen.
    Är det Ok att gå på behandling innan start?

• TheBlueRose

Amalia,,,,du bör INTE köra på zonterapi under IVF-behandlingen det rubbar hela behandlingen..
    Men det går bra att köra på fram till start av IVF...

• Jola

TheBlueRose: Hur är det med akupunktur då, rubbar det också hela behandlingen? Men det kanske är olika från person till person?

• TheBlueRose

Jola,, där är jag osäker..Men man får ju akupuntur före en bahandling...
    Men vet att många får det via ÄP..
    jag törs inte uttala mig om akupungtur alls....

• julia6

Vill rekommendera ett ställe i Stockholm city, för dem som är intresserade av zonterapi och akupunktur. Barnhusgatan 6. www.akupunktur.se
    Där har de erfarenhet av att behandla barnlöshet och IVf. Väldigt många i väntrummet jämt *S*

Svar på tråden Zonterapi