• zmultronet

Zonterapi

Hej!
    Jag läste en gammal tråd ang zonterapi för att bli gravid. Tyvärr gick det inte att svara på den eftersom den var mer än 3 månader gammal.
    Jag har flera kollegor (zonterapeuter) som behandlat för just barnlöshet, svårt att bli gravid. De har fått jättepositiva resultat... som de kallar "zonbebisar" *hihi*.

Kan verkligen rekommendera er som har svårt för att bli gravida att ta kontakt med en zonterapeut, och som utövar sk OrtoBioNomi, dvs Mjuk kiropraktik. I ryggen finns i vårt språk en "fertilitetskota",, lite invecklat men bra att veta att ryggen kan spöka oxxå.

Fråga gärna om Ni vill veta något mer, för det är verkligen mkt som man kan tänka på. Om det finns någon/några som är intresserad av att få andra tips som man kan använda sig av så skriv i tråden=)

Tack för ordet=)/ Jenny

• Svar på tråden Zonterapi
  • TheBlueRose

TS,,,jag har en fråga

Har du någon aning om NÄR man bör sätta igång med zonterapin?.

Menar hur långt före en ÄL?..om man ska göra några behandlingar?,,,,för man bör ju göra runt en 3-6 behandlingar (beroende från person till person nu).

Hur tätt bör man göra behandlingarna,,,1gång i veckan 2gånger i veckan,,,,eller vad?..

Eller ska man börja då man får sin mens?

• öbarn

hm.. ni pratar om låst nacke kan rubba sköldkörteln?? är skev från bäckenet och har låsningar upp till nacken.. kan detta påverka men chans att bli gravid??

• zmultronet

Jag har inte hört att man ska börja med ZT en viss tid ex i månaden,, Det är ju i fler aspekter som ZT ges för ex barnlöshet. Det ena ger det andra om du förstår hur jag menar?
    Ofta får man nysta upp människor... man får börja med det mest akuta och sedan vidare får man se hur behandlingen ter sig i kroppen. Nu pratat jag om ZT i största allmänhet när jag menar att "nysta upp msk"...

Tänk Er "tallriksmodellen", ni vet tallrikar på en restaurang tar man ju i en popp upp ställning. Tar man en tallrik så poppar en ny upp. Ibland upplever jag zonterapin som så,, man tar tag i ett problem, så kommer ett underliggande kanske gammalt problem upp till ytan igen. Man kanske hade problem med bihålorna förr, och Zt kanske drar igång bihålorna igen och kommer till en utsöndringsfas... Man rensar efter gammalt skräp som satt stopp i systemet... Det gamla behöver upp till ytan för att försvinna helt enkelt.

Jisses nu blev det komplicerat, men hoppas Ni förstår lite hur jag tänker.
    Mvh Jenny

• TheBlueRose

Ännu mer förvirrad nu ...

Eller ju jag förstår hur du menar TS .
    Men jag menar såhär

ett ex nu, (tar mig själv som exempel bara ...)

Vet att man kan börja med ZT närsomhelst. Men det jag menar om jag börjar med behandling imorron, å jag har typ ÄL om ca:3v.

ÄR det BRA att köra på med ZT om man blir gravid vi den ÄL, (man vet ju inte om man är grav eller ej ju). Å köra på med behandling fram till BIM???

Ska man hålla på med ZT om man är gravid?..
    Eftersom jag vet att man inte ska köra på ZT då man håller på med IVF-behandling, för det rubbar IVF'en.

Kan det rubba/stöta bort ett ägg som har befruktas på "egen" väg & som fastnat i livmodern...
    Eftersom att ZT sätter igång så mycket i kroppen..

Å, hur "länge" sitter låt oss säga 5st behanlingar "kvar" i kroppen...Eller måste man köra på med det hela tiden??

Eller räcker det med typ 5bahandlingar frånn imorron å framåt tills dom är slut å håller kvar i kroppen några mån?...

Oj,,,nu blev det här åxå svammligt ..

• zmultronet

Tjoho Du =)

Nu blev jag yrer i hovet....hehe.

Nu ska vi se. Man ska inte gå på ZT när man ÄR gravid, eftersom ZT är så kraftfullt. Zt rensar kroppen och kan därmed, men okänt för mig, stöta bort fostret. Jag har ALDRIG hört att det har hänt, men enligt Kvacksalverilagen får man INTE behandla någon som är gravid. Lätt att skylla på zonterapeuten om man skulle få missfall oxxå, så jag behandlar ingen som är gravid.
    Det sägs att man kan ge zonterapi under en graviditet,, men att man bör undvika det i BÖRJAN och i SLUTET pga utdrivnings effekten. Beror även på om man är van att få behandling,,
    Men för mig är det en Regel. Ingen ZT under graviditeten.

"tror" inte att det är farligt att göra ZT .... som Du skrev, citerar:

"ÄR det BRA att köra på med ZT om man blir gravid vi den ÄL, (man vet ju inte om man är grav eller ej ju). Å köra på med behandling fram till BIM???!"
    Rekomenderar att kolla gravtest när det ska visa sig på testet.. när man DÅ är säker....ja då gör man uppehåll i Z-terapin.

Blev du någe klokare? Fråga, fråga ,fråga den som ger dig behandling. Fråga om allt. Kan man inte svara, ja då kan man ju alltid ta reda på svaret=)

Ha det så bra.
    Kram Jenny

• TheBlueRose

OK,,TS,,,nu är jag klokare av våra snurriga inlägg

• zmultronet

Hi hi, det ska vara lite snurrugt ibland. Det är ju då man reder ut och får mer kött på benen.*skrattar*
    /Jenny

• zmultronet

Vill påpeka att jag INTE gör någon reklam för Mig, jag har ju inte ens startat någon firma....
    Fått frågor på tips om terapeuter,, och jag har kollat efter terapeuter på www.kroppsterapeuternasyrkesförbund.se (tror adressen är så. den finns i mina länkar om inte annat)

Jag är inte med där själv, jag har ju Inget företag.

Ni som fått svar av mig, tycker ni jag gör reklam för Mig?
    Tacksam för svar. Är kunnig på området, och jag delar gärna med mig.

mvh Jenny

• fröken fru

Tycker bara att det är märkligt att man går in på en tråd som denna när man själv inte har den problematiken, för att ge info till oss som har svårt, att vi själva ger varandra tips och råd är väl en sak men ja, bara något som jag personligen reagerade på, förstår att djungel telegrafen varit aktiv hi hi

• öbarn

lustig jämnförelse med bihålorna!! jag hade problem med dessa när min flicka var liten för ca 10 år sedan.. det försvann för för ca 7 år sedan..var det ett exempel eller kan det vara så att det ligger ett problem i detta??

Svar på tråden Zonterapi