• Helenaa

Augustibebis 2012

Hej allihopa :)
    Jag plussade i onsdags em och blev totalt chockad efter att ha försökt i 1½ år :)
    Har 2 underbara barn sedan tidigare men nu har jag ny man och då har det tjärvat lite.
    Fick utskrivet en enkelkur Pergotime förra månaden och jajjemän det tog direkt :D
    Så BF för oss är 1 Augusti.
    Jag har molvärk i magen ungefär hela tiden nu sista dagarna...kissar hur ofta somhelst och idag började det stickas i bröstvårtorna :)
    Shit vad jag längtar.
    Hade gärna velat fara på ett VUL bara för att få¨det bekräftat....men den som väntar på något gott......
    :)

• Helenaa

Jag kan starta en BF-lista för oss som ska få en bäbis i Augusti :)

1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)

• Helenaa

Glöm inte att kopiera listan :D

1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)

2/8 - Caroline, 23 år, första barnet
  • Helenaa

Ja men tänk på mig då som har fått spendera 30 timar på jobbet ihelgen å till 22 ikväll :/ det enda man har i skallen är ju att man har en bäbis i magen, IIIiiiiiiiiiiii :D
    Å vara här med molvärk i magen...lite ömmande bröst. Nä nu vill jag hem till maken å barnen :D

• Helenaa

På tal om digitala grav.test så alla vet.
    Står det Gravid 1-2 så är det från ÄGGLOSSNINGEN. Så då är det som att man är gravid 3-4 veckor.
    Står det gravid 2-3 = 4-5 veckor osv

Så man vet :)

Idag vaknade jag kl 5 och mådde illa. Har gjort det hela dagen nu. Yeeyyyhhh :D
    Så nu börjar de kännas som att det verkligen är sant :)

• Helenaa

Idag gjorde jag ett till digitalt grav.test bara för att se om det ökat, och jepp, nu stod det Gravid 2-3 istället för 1-2 :D

Ringde också idag och bokade ett vaginalt ultraljud den 15 december och jag är då i 7+1. Fick göra ett sånt då jag ätit en kur med Pergotime. Blir väldigt spännande :)

• Helenaa
    Lolli87 skrev 2011-12-02 21:22:53 följande:
    måste fråga om era magar? jag är i början av v6 tror jag och min mage är så stooor. mega svullen. Är era också mycket svullna?  Jag har ätit en del godis också men tycker den är så himla stor??
    hmm....jag är i v.6 och jag tycker jag ser längre gånget än så ;)
    haha, så här syns det då absolut. Kan inte hålla in magen alls utan den rundar sig utåt :) jag klagar iofs inte....som jag har längtat efter detta!
  • Helenaa

Haha. Vadå känslig? Jag höll på att börja grina då beyonce sjöng till oprah winfrey :P

• Helenaa

Vad alla skriver mycke, roligt :) Jag har börjat spy :/ mindre roligt......går in i v. 8 på onsdag :D På torsdag ska jag och maken på VUL. Längtar nå kopiöst...men är också nervös. Men tanken att allt är bra med bebben är dock starkare. Grattis nyköpingsbo :)

Svar på tråden Augustibebis 2012