• Helenaa

Augustibebis 2012

Naimisen: följer gärna din blogg också! :) tror vi är exakt lika långt gånget :)

• Helenaa

11+0 idag :D Jag är nog "värst" av alla härinne då det gäller djur... Jag och maken har det som största intresse, har egen gård med nybyggt stall. Vi har hundar, katter, 5 hästar (i alla storlekar) en åsna, 3 lamor och 2 minigrisar :P Underbart att ha. Självklart mycke jobb men för oss är det värt de. Barnen är med på allt och älskar att borsta å rida å mocka bajs :)

• Helenaa

hah, jo jg vet att vi är lite knäppa :)
    jag har dock ingen riidhäst just nu...sålde honom då vi bestämde oss för att nu ska vi ha en bäbis :)
    Äve om jag  ridit i 18 år så vill jag absolut inte riskera att nånting skulle hända magen...och jag vet att t.o.m världens snällaste häst kan få sina ryck :) (som jag egentligen älskar att de får)....
    Sen kan tydlligen "skumpet" inte helelr vara bäst enligt BM.
    Så nu har vi en 1½ årig islänning (blir perfekt att ridain om 2-3 år), en "vildhäst" på 5 år som ja köpte osedd från skåne av en hästhandare...lång historia men blir finare och finare för varje dag. 3 shetisar har vi också...en jag kö både vagn och rissla med,  och barnen rider. Världens snällaste häst. Sen hennes doter som föddes i somras och en 1½ årig isabellhingst som är det sötaste man sett.
    Åsnan Ior är ju också en charmboll, och sen  lamorna Loska, Celsius oc Ester samt minigrisarna Pumba och Kerstin :)
    Hahaha....jase....knäpp måste ju vara förnamnet ;)
    Vi bor i Piteå med alla våra 4-benta :)
    Jag själv blir 27 nu och barnen är 4 (i februari) och 6 (i juli)

• Helenaa
    Albasmamma skrev 2012-01-12 10:51:50 följande:

Ellenbmt: Hoppas att du inte får jobbet (inte ofta man säger så, men förstår dig)

FruFoxy: Bor uppe i Norrbotten och här har vi ca ½ m snö. Jättefint!

Helenaa: Dina barn är nästan exakt lika gamla som mina; min pojke blir 4 i februari och flickan 6 i april. Kul! Glad Har ni berättat för era barn? Vi sa det på julafton och de blev jätteglada. De "pratar" redan med magen, "hej bebisen"

JA -för en "tappa-kilon-tråd" i höst!

Vars i norrbotten bor ni? Vi bor i pite :)
    ja, vi har sagt de. Har visat bilder från ultraljudet å dom tycker de är såå spännande:)
  • Helenaa

Hej tjejer :) 2 dagar kvar tills jag kommit till de magiska 12+0 :D Känns wonderful!!!! Inskrivning på fredag, 12+2. Spännande. Skulle helst däremot inte jobba just nu...är så ofantligt trött. Jobbigt när de är så här. Illamåendet är som borta, men kan känna av de om jag är dålig på att hålla mattiderna ;) Spyr dock inte längre för ingenting. Brösten gör riktigt ont och dom har ökat 1 storlek.

• Helenaa

13+4 här så det går framåt :) Tillbringar min helg på jobbet 30 timmar...mindre kul. Men är inte dödligt trött längre. Så jag överlever iaf :) Tror att jag känt bäbis sista dagarna. Känner igen det från de andra barnen :) underbar känsla!

• Helenaa

Välkommen Svipp :) vad kul med en till från pite! Alla andra verkar bo så långt söderut. Jag väntar också 3e barnet :)

• Helenaa

-30 här i pite :) huvva säger jag bara! Usch vilken hemsk diskussion det har blivit härinne! Alla som varit så glada. Så jag håller med om att det slutas diskuteras om aborter osv för jag har då inte tänkt göra det, och säkert ingen av de andra heller. Vi har ju ett underverk i magarna och det ska vi njuta av, iaf jag! Alla får väl ta sina egna beslut

Svar på tråden Augustibebis 2012