Augustibebis 2012
Nu blev jag överlycklig! Kände sparkar på utsidan för första gången precis nyss! Är ju i v.21+4 idag så jag här väntat och väntat men alltid missat de. Det gjorde min dag!
Nu blev jag överlycklig! Kände sparkar på utsidan för första gången precis nyss! Är ju i v.21+4 idag så jag här väntat och väntat men alltid missat de. Det gjorde min dag!
Imorgon 22+0 (v.23)
Å både ja och maken känner nu lilltrollet på magen varje dag....nu känns det plötsligt vädigt "på riktigt" trots att vi varit på ultraljud å allt innan.
Igår var vi och tittade på barnvagn.
Hade ju en emmaljunga duo egde combi, och en sån ska ja ha till denna också. Sålde min för 2 år sen då vi inte hade bestämt om vi skulle ha en 3e...och skulle vi de så skulle de bli en nyare (antingen sprillans ny, eller väldigt fräsch begagnad)
så vi får se om de dyker upp nån på blocket snart, annars kommer här att beställas en :)
Har dom ändrats vagnarna?
Tyckte den var nog stor förut...hade en 2007a ja me....måste kanske in å kika på dom nya
Jag har varit å kikat på min kompis emmaljunga duo edge från 2011 och den kändes som den jag hade. Så det blir en sådan :) nog kan den ha varit klumpig ibland, men ack så underbar att köra! Love it.
Idag blir en rolig dag. Jag och mannen ska på piteås första barnklädbytardag så här ska handlas barngrejjer som vi saknar :D om vi hittar de nog fräscht alltså. Har kvar en del från de andra barnen...men man kan alltid samla på sig mer ;)
"synd" bara att vi inte vet könet, så man kan handla antingen tjejigt eller killigt...men.....blir ju så spännande vid förlossningen :) nu kan man bara spekulera.
hihi, är lite glad idag :)
Har köpt oss en vagn. Vi hittade en 2011 års emmaljunga duo edge combi på blocket för 5900:- och liggdelen var oanvänd då hennes första vagn blivit stulen då sonen var ett par månader och sen då hon väl fick en ny så ville han inte ligga i den mer :) och sittdelen var lite använd den med....så i nyskick.
Är så glad.
Blev en Jeans black.....den är dock nedanför stockholm å ja bor i piteå, så hennes pappa skulle upp om ca 3-4 veckor och då skulle han ta me den.
Ska ju ändå inte använda den just nu så¨de gör ju inget :))))))
har tänkt en hel del på pixel....usch usch usch, kan inte ens föreställa mig.
Har läst hennes blogg....och usch va hemskt.,...
Hej allihopa! V. 25+3 (v.26) idag! Varit hos BM i veckan......hjärtljud: 154 slag/min. SF-mått: 25 cm. Vikt: +4,2kg sen inskrivning. Blodtryck: 115/60. Känns helt ok :) Bäbis känns jämt nu (förutom då h*n sover) ;) Fick hem våran barnvagn i fredags! Våran underbara emmaljunga duo edge combi i färgen jeans black. Iiiii va verkligt allt känns nu :) jag är sååååå lycklig!
79 dagar kvar och v.29 :)
Jisses vad de går undan! Bäbis tycks ha vänt sig i ett annat läge och känns numera VÄLDIGT mycke...och ungeför hela tiden får man sig kickar. Man kan se tydligt på utsidan nu och det känns så underbart :)
Har fått snusa på 2 nykläckta bäbisar och guuuud vad jag började längta! Men inte efter förlossningen....usch va de gör ont!
Jag gjorde en glukosbelastning imorse. FIII FAAAAN säger jag bara.
Höll på att hulka 4 ggr innan allt kom ner....och sen vara utan mat i 15 timmar totalt då man är gravid är inte att rekommendera :P
Men allt såg bra ut och ingen graviditetsdiabetes iaf. Skönt skönt!
Hej allihopa! Nu har ja inte hunnit vara inne här på fleeeera veckor. Tänk vad tiden går fort!
Imorgon har jag gått 31+0 och det känns ju hur underbart somhelst.
På tisdag startar mitt lyxhustru liv (startar graviditetspenningen) och oj vad ja längtar! Är tungt numera....vill va hemma och lapa sol och kunna vila nångång iaf!
Har gått upp 6kg sen jag blev gravid och de är helt ok :)
Allt bra med er andra? Ser ju att Angelica1991 har blivit mamma till en liten tjej! stort Grattis!
Hej allihopa!
Har inte varit inne här på fleeeera veckor, har helt enkelt inte haft tiden :)
Har 27 dagar kvar och fattar ni hur nära de är?????
Jag är smått nervös för förlossningen...har ju varit me 2 ggr förut och vet ju hur de känns :/
Karln min förstår ju inte riktigt då de är första barnet för han...men ut ska den ju.
Blir så spännande att få veta vem som är därinne, kille eller tjej, utseende osv :)
ja alltså, som sagt...27 dagar. Vars försvann tiden?
Hemma från en minisemester i Lycksele med underbara familjen :)
Har prick 20 dagar kvar till BF, nu är de nära :)
Bäbis har sista dagarna ålat sig ner i position (känner det själv) magen har åkt ner ca 1 dm, ilar i bäckenet konstant och jag känner typ något (huvudet då) som är mellan benen.
Lite obehagligt men de ska ju göras för att kunna komma ut :)
Jag håller rent på att längta ihjäl mig.
Nu har vi då allt som behövs. Köpt splitterny bilbarnstol då den andra blivit för gammal. Ny barnvagn, bärsele. Spjälsäng hade vi kvar men guuuuud va ja längtar!!!
37+0 idag så nu får den ju komma ut om den vill ;)
10 dagar kvar till BF
Igår var jag till BM och hon gjorde en hinnsvepning och gynundersökning. Var öppen 3 cm både yttre och inre, mjuk och framåtlutad tapp :)
Idag har slemproppen börjat släppa och har haft lite småvärkar, inga superonda men kännbara.
Vill ha bäbis nu!
Nädå, jag bad om en hinnsvepning ifall de skulle gå :)
Det går bara att göra om jag är mogen för det, dvs att tappen ska vara mjuk samt att man ska vara lite öppen.
Det innebär att BM drar i tappen och rör på hinnorna därinne å då kan det reta igång förlossningen och även öppna sig mer :)
Nu var jag så pass öppen så det hade kunnat gå.
Jag fick rejäla känningar i svanken i ca 6 timmar efteråt samt mensvärk....men stannade de ju naturligtvis av.
Men hon sa att nu är min kropp redo att starta förlossningen, så de kan handla om snart förhoppningsvis :)
Jag har alltid haft rätt lätta förlossningar....gjort ont naturligtvis, men relativt snabbt öppningsarbete :) 12 timmar med första och 6 timmar med andra, totalt allt som allt.
Så de är väl därför ja öppnat mig 3 cm nu, för kroppen vet va de handlar om.
Har du värkar nu?
Jag har de rätt lugnt här nu så det blir ingen förlossning ännu :)
Men jag har lite känningar då och då, så de går nog framåt.
Jag vill ju gärna att de startar så man får sig sitt lilla bäbis och se vem som gömt sig därinne :)
Imorse kl 07.37 på sin storebrors 6-årsdag föddes våran älskade lilla Lova, vikt 3740 g och 49 cm lång :D
Jag fick ju denna gång 8 dagar för tidigt å 5 minuter innan värkarna började så hade vi sex :P
hade även druckit hallonbladste lite då och då sen v.37.
Grattis Naimis till sonen!