• Makkinje

Augustibebis 2012

Hej, hoppar in här jag med. Är i vecka sex och väntar mitt tredje barn. Plussade för två dagar sen, väldigt oväntat med välkommet :)

• Makkinje

Har börjat känna av foglossningen ganska så rejält redan, vilket gör mig lite orolig. Är ju bara i vecka sex, hade foglossningen med min senaste dotter också, Men började inte så här tidigt.

• Makkinje

Någon som har ett bra tips mot kramp i benen? Har börjat få det mer och mer och värst är det på natten då jag inte kan sova pga det. Hade inte det i mina tidigare graviditeter utan det är en ny härlig grej ;)

• Makkinje
    Ellenbmt skrev 2012-07-04 18:39:45 följande:
    Makkinje- jag med!! Drick mer vatten!
    Tycker jag dricker hur mycket vatten som helst, men får väl börja dricka mer då :)
  • Makkinje
    NiniMe skrev 2012-07-04 19:02:29 följande:
    När du får kramp så böj foten uppåt, snabbt som fan, så du liksom stretchar ut vadmusklen, massera på stället... Jag hade det en period men det har gått över nu Håller tummarna att ditt med gör det

Tack, ja massera får min sambo göra dagligen ;)
  • Makkinje

Orkar inte vara gravid längre! Varning för gnäll ;)
    Var inne på förlossningen i tisdags pga att jag den senaste veckan har haft så ont i ryggen, bäckenet och förvärkar som kommer på kvällarna och håller in sig i natten. Vilket resulterar i att jag inte får sova! Fick då veta att lill killen ligger långt ner med huvudet och antagligen trycker på en massa nerver osv som orsakar min smärta. Sen fick jag även veta att halva livmodertappen var borta, ca två cm kvar och att den var mer mogen. Dom var jätte förstående och hur gulliga som helst på förlossningen, fick med mig smärtlindrande och insomnings tabletter som jag skulle ta till natten så jag fick sova en natt iaf och försöka hålla mig stilla och vila så mycket som möjligt. Sen trodde dom inte att jag skulle gå över tiden allt för mycket, utan att det säkert skulle sätta igång inom ett par dagar men dom kunde inget garantera. Och nu sitter jag här och min ryggvärk har börjat komma redan nu och jag är så galet trött. Vill bara ha ut bebisen, har bf i morgon men har en känsla av att jag säkert kommer gå över tiden den här gången med, gick över 16 dagar med första dottern och 3 med andra. Usch vad gnällig man låter, men just nu känns allt bara så hopplöst och som att man kommer vara gravid för alltid!

Meya 060816 <3 Nova 080913
  • Makkinje

Grattis till er alla som har fått era efterlängtade bebisar, själv har jag BF idag men inga känningar alls. Har den som sagt den senaste veckan haft ryggont och förvärkar natte tid. Men som vanligt känns inget alls på dagen :/

• Makkinje

Måste fråga hur det har varit för er andra när slem proppen har gått?
    Märkte inte av den men mina döttrar, men den här gången har den börjat släppa lite vid toa besök redan för två veckor sen. Sen idag när jag duschade så kom det ganska mycket slem blandat med blod i kombination med mensvärk. Kan det vara ett tecken på att det är igång? Är Bf+1 idag men vågar inte hoppas för mycket.

• Makkinje

Nu kom det ännu mer när jag var på toa, vågar man hoppas att det kan vara på G snart?

• Makkinje

Ja jag hoppas verkligen att det är något på gång, men samtidigt vågar man inte hoppas för mycket. Gick över BF+16 men första dottern och BF+3 med andra.

Svar på tråden Augustibebis 2012