• Makkinje

Augustibebis 2012

Var hos barnmorskan och när hon kände på lillens huvud så rann det till vätska, gjorde det även igår kväll och i morse när jag reste mig upp. Så pass mycket att jag var tvungen att byta trosor och byxor så hon tyckte jag skulle åka in förlossningen och kolla så det inte är vattenavgång. Men jag vågar inte hoppas på det, har aldrig haft vattenavgång i mina tidigare graviditeter utan dom har fått ta hinnorna så man blir lite osäker på hur det ska vara. Men men vi får se, kommer säkert hem med negativa besked om att det inte alls är på gång. Usch man är så negativ och gnällig nu känner jag! Och tack alla som håller tummarna för min skull uppskattas massor och är så skönt att ha denna tråd att få gnälla av sig lite och se hur det går för alla andra Glad

• Makkinje

Det verkar inte som det  var någon vattenavgång, men däremot hade jag högt blodtryck när jag var hos BM idag. Men trodde det berodde på att jag stressade dit då jag inte hade riktigt koll på klockan här hemma och försökte få med mig två busiga tjejer också. Men när jag kom till förlossningen hade tydligen min barnmorska ringt in och bett dom ta ett nytt blodtryck på mig efter jag legat med ctg i en halvtimme. Och visst var det fortfarande lika högt, så fick träffa en läkare och prata om att jag har varit  väldigt tröttt, haft ont i huvudet och mått lite illa dom senaste dagarna. Så jag fick lämna blodprover och ska tillbaka på fredag morgon igen och lämna mer prover, göra ctg och ultraljud. Vill bara att lillen ska komma ut så jag får tillbaka min kropp!

• Makkinje

FruKå - När jag väntade min andra dotter hade jag värkar i fem dagar innan hon kom var inne på undersökning dagen innan hon kom och då var jag öppen fyra cm bara, men när det väl var dags gick det undan som bara den. Hann bara vara inne på förlossningen 20 min och hann inte med någon smärtlindring.

• Makkinje

Ja det kan verkligen vara olika, min första var latens fasen ganska snabb och själva förlossningen tog betydligt mycket längre. Så jag har haft en av varje, så vi får se hur det blir den här gången Glad

• Makkinje

Jag fick en hinn svepning med min första dotter, men då var jag visserligen bf+15 och det startade min förlossning.

• Makkinje

Mammsen - Ja det var väl det dom är lite oroliga för, har inte lämnat något urin prov idag utan bara blodprov då dom vill ha morgon urin. Skulle åka in direkt om huvudvärken och illamåendet blir värre, eller om jag får flimmer för ögonen osv. Men men, kan ju också vara så att jag har högt blodtryck pga att det börjar bli väldigt tungt och det är varmt osv. Så hoppas verkligen på det, för vill verkligen slippa bli igångsatt.

• Makkinje

Ser att det inte bara är jag som är vaken tidigt idag, bebis är lugn för en gång skull men istället är det foglossningarna som gör att man inte kan sova. Smyger runt här hemma och väntar på att mina trollungar ska vakna.

Hur mår ni alla idag?

• Makkinje
    Bubbs skrev 2012-08-09 10:37:11 följande:
    Idag var jag iväg på en extrakoll hos barnmorskan eftersom jag hade haft en aning högre blodtryck än vanligt, mitt normala undertryck brukar ligga runt 80-85 så det är högt i vanliga fall och nu hade jag haft 90 i undertryck.
    Trodde allt skulle se bra ut som det alltid gör, men mitt undertryck låg på 110 (!) och jag hade +2 i äggvita. Vår barnmorska ringde till en läkare och nu ska vi till förlossningen klockan 14:00, och göra nya tester, ultraljud och ctg.
    Känner mig i upplösningstillstånd, är så bortskämd med att ha fina tester och nu vet jag inte riktigt vad som kommer hända. Om det t.om kan tänkas bli en igångsättning? Någon som haft liknande upplevelse? Är så orolig men har inte riktigt någon att vända mig till just nu, så jag tar hjälp av er.

Hoppas allt är bra med er annars, jag brukar alltid läsa det ni skriver men skriver sällan något själv.
    Jag är en liknande situation just nu, var hos BM igår och hade högt blodtryck så fick åka till förlossningen för en kontroll och även där visade det sig att jag hade högt blodtryck men blodproverna dom tog såg bra ut. Så det blir en extra vända för mig där imorgon igen med mer kontroller osv. Blir lite orolig för en igångsättning då jag verkligen inte vill ha det, vill ha en så naturlig födsel som möjligt.

• Makkinje

Min sambo har varit med på vartenda BM besök och nästan pratat och frågat mer än jag och varit delaktig i alla inköp till lillen, även valt och köpt saker själv o. Men ibland känns det nästan som han är för uppmärksam hur fel det än låter, minsta lilla värk och han är framme och undrar om det är dags. Klart han längtar massor efter lill killen precis som jag, men det känns som han är mer nervös än vad jag är Flört Nej men han har varit helt underbar hela graviditeten faktiskt Glad

• Makkinje
    Bubbs skrev 2012-08-09 17:21:12 följande:
    Efter ett par timmar på förlossningen fick vi åka hem. Mina värden var helt normala helt plötsligt. Otroligt skönt. Vi fick även göra ett till ultraljud och fick bekräftat att vi kommer få en liten tjej. ♥
    Va skönt för dig att allt var normalt igen! Hoppas på detsamma för min del, pratade med en vän till mig som fick barn för ett par veckor sen och hon blev igångsatt pga misstanke om havandeskaps förgiftning så man går här hemma och är lite små nojig nu.
    Och grattis till lill tjejen Glad
Svar på tråden Augustibebis 2012