• Makkinje

Augustibebis 2012

Slem proppen släpper i omgångar hela dagen, men bortsett från det har jag inga direkta känningar mer än molande mens värk och lite ryggont som jag haft länge. Så verkar som det inte är någon bebis på G iaf =/

• Makkinje

Challelotten - Jag hade eda vid min första förlossning och hade egentligen velat ha den vid min andra också. Men min andra förlossning gick lite fortare än någon väntat sig så jag hann inte med det. Jag personligen tycker det gjorde mycket ondare utan och tänker vid denna förlossningen välja att använda mig av eda.
    Om jag hinner vill säga ;)

• Makkinje

AR-Jag har haft jätte ont i mina ljumskar dom senaste två veckorna emellan åt, speciellt när jag går, Min bm trodde det var lillens huvud som säkert kom åt någon nerv, Ont som bara den gör det!

• Makkinje
    Varning för gnäll!

Som jag skrivit tidigare har jag haft väldiga problem med foglossningar den här graviditeten och nu även på slutet smärtor i ryggen och kraftiga förvärkar på natten. Var inne på förlossningen förra veckan och fick en sömn dos då jag inte kan sova på nätterna. Hade likadant med tidigare grav med då höll det bara på i ca fem-sex dagar sen kom hon. Sen fick jag strikta order om att ta det lugnt på dagarna och försöka sitta stilla så mycket som möjligt och ta 1 g alvedon var sjätte timme. Och ja det har jag gjort, fungerade bra dom första dagarna då smärtan minskade och att få sova en natt gjorde massor. Men sen i fredags har det blivit mycket värre igen! Slem proppen började släppa i fredags och det har nu vid flera tillfällen kommit mer slem blandat med lite blod ( precis som det ska) men smärtan har blivit värre och värre speciellt på natten. Men inget mer händer! Håller på att få psyk bryt rent ut sagt av att inte kunna göra något på dagarna och sen ändå inte sova på nätterna! Tycker så fruktansvärt synd om mina döttrar med då jag verkligen inte kan göra något med dom heller, då jag bara är så trött hela tiden. Visst jag har en underbar sambo som tar det mesta här hemma och verkligen ställer upp men man drabbas ändå av det dåliga samvetet!
    Pratade med min mamma idag, och hon tyckte absolut jag skulle ringa förlossningen igen och be dom kolla mig. Och eventuellt få en till sömn dos så så jag får sova så jag orkar med en förlossning. Men jag känner mig så gnällig och jobbig som ringer dom hela tiden känns det som? Men samtidigt det måste ju finnas något man kan göra? Är förresten på  BF+3.
  • Makkinje

Pratat med förlossningen nu, dom tyckte jag skulle komma in på en kontroll. Barnmorskan jag pratade med tyckte det lät som något var på gång, men jag vågar inte tro på det. Men hon skulle i vilket fall som helst prata med en läkare och se vad dom kunde hjälpa mig med angående mina smärtor och att jag inte får sova. Så det känns positivt att veta att jag förhoppningsvis kommer få sova i natt iaf.

• Makkinje

Tänkte när preventiv medel är på tal här i tråden slänga ut en liten fråga om någon här har erfarenhet av koppar spiral? För och nackdelar?
    Blev rekomenderad den av min BM då jag inte får äta p-piller pga blod propp i släkten och min kropp reagerar starkt på gulkroppshormon.

• Makkinje

Hmm, ingen bebis idag heller. Ska till bm i morgon, är då bf+5 tänkte man kanske kan kolla med henne om man kan få en hinnsvepning? Men frågan är om hon vill det, känns som jag kommer vara gravid för alltid!

• Makkinje
    Sommaren12 skrev 2012-08-07 21:28:27 följande:
    Fråga snällt kan man alltid göra. Det verkar vara en fråga om generositet har jag förstått. En del är givmilda, andra inte. 
    Nej en del verkar få det, men samtidigt så finns ju risken att man bara får en massa pinvärkar av det så det är väl klart därför vissa barnmorskor är lite mer försiktiga med det. Men hoppas min barnmorska vill göra det ändå, känns som att det är värt risken.
  • Makkinje

Grattis Bellatrixx!

BM kl halv tolv och tänkte jag skulle fråga lite snällt om en hinnsvepning, fick för mig när jag väntade min första dotter som fungerade nästan direkt på mig. Men samtidigt blir jag lite nervös att hon ska neka mig det och då kommer jag bli jätte besviken. Vet inte om dom har några riktlinjer om hur lång över BF man ska vara innan man kan få det, men jag är ju iaf BF+5 idag! Så håll tummarna för mig nu tjejer Glad

Svar på tråden Augustibebis 2012