Inlägg från: lovisen01 |Visa alla inlägg
  • lovisen01

Augustibebis 2012

Plussade igår! Äntligen :D Fick ett missfall i somras och har försökt sedan dess. Har två barn sedan innan och har dom andra gångerna blivit gravid vid första försöket så den här gången här känts som en evighet (även om jag självklart vet att andra får försöka mkt längre).

Jag har inga känningar alls och var helt säker på att det inte skulle bli något den här månaden heller, men det kommer nog snart. Känns lite overkligt och jag tror inte att jag riktigt förstått att jag faktiskt är gravid än, jag som annars brukar börja planera massa direkt kommer nog försöka ta det lite lugnare den här gången.

Ska bli skoj att följa er andra här i tråden :)

• lovisen01

Nyköpingsbo: håller tummarna för dig! Det är piss att blöda, men det behöver inte betyda att det är missfall på gång!

Imorse när jag cyklade till jobbet så märkte jag att det är något med mitt humör, jag brukar annars vara en lugn och trevlig människa men idag pekade jag finger åt en gubbe som höll på att köra på mig (eller, han var väl inte ens i närheten, men jag tyckte han var för nära). Blev jätte arg, annars skulle jag snarare rykt på axlarna. 

Tycker det är svårt att koncentrera mig på jobbet. Vill bara att dom första 12 veckorna ska vara klara så jag kan slappna av lite mer, går hela tiden och väntar på att jag ska börja blöda, men så vill jag ju inte ha det. Ska försöka tänka positivt :)     

• lovisen01

degistive - ja, jag är också yr! Tycker det är läskigt att köra bil nu, känns som jag är på en båt, det gungar liksom. Hoppas det går över snabbt. Mår illa när jag börjar bli hungrig med, men jag vill helst inte småäta en massa. Men det som jag tycker är jobbigast är att jag är så trött, det är som en dimma. Men när jag tänker på varför så är det mkt lättare att ta det :) Vill bara att det ska vara i v 12 nu, vill känne mig säkrare på att det kommer gå vägen :)

• lovisen01

Jag mår illa hela tiden i stort sätt. Men har inte spytt än, vilket jag är glad för! Då hade det varit väldigt svårt att dölja på jobbet. Jobbar som webbutvecklare och vill gärna vänta med att berätta för dom här att jag är gravid. 

Jag fick tid hos BM imorgon, vet inte riktigt varför jag fick en sån tidig tid, bokade via deras hemsida då jag inte vill ringa från jobbet. Ska iaf kolla mitt järn imorgon, för jag får alltid brist när jag är gravid, lika bra att kolla upp direkt.

Hade gärna varit hemma tills jag slutat må illa och varit så trött, men det är väl bara att bita ihop och hoppas det går över snart :)     

• lovisen01

Har precis varit på mvc, det blev nåt missförstånd när jag bokade tiden. Även fast jag skrev att det skulle vara inskrivning så var det ett hälsosamtal. Men eftersom jag har barn sen innan, och var på inskrivning i somras så körde vi inskrivningen idag istället för bara hälsosamtal. Känns halvskumt, är ju bara i v7. Fick tid för rul med, 2/2. Är ju evigheter kvar :p

• lovisen01

Jag vaknade vid 7 idag av att jag mådde illa. Självklart så sov resten av familjen till efter 8, varför sova när man kan må illa istället? :p Idag ska jag och barnen till Liseberg, får se till att jag har saker att äta hela tiden om jag ska orka. 

Ni som oroar er för missfall, jag är likadan. Hade missfall i somras och varje gång jag går på toa så väntar jag mig att det ska komma blod. Det är ganska påfrestande, jag hoppas så att det ska gå vägen den här gången! Hoppas lite av oron försvinner när v 12 har varit.  

• lovisen01

Usch idag har varit en jobbig dag. Jag är så otroligt trött, det var jobbig på jobbet, inte lätt att arbeta är man mår illa och helst bara vill hem ochnsova. Hämtade barnen sent, fick lov att åka och handla och var säker på att jag skulle spy mitt på golvetpå Coop. Klarade mig hem, laga mat diska och sen lägga barn. Puuh vad jag längtar tills jag inte mår så är illa!

• lovisen01

Länge sen jag skrev i tråden, men jag läser den varje dag. Har inte haft så mycket ork att göra något alls senaste veckorna, men igår och idag så känns det bättre. Är i v 9+5, kanske jag snart slipper illamåendet och tröttheten?

Jag var och tränade igår för första gången på 3v, brukar träna 3ggr/veckan men jag kände att jag måste lyssna på min kropp när den säger att den inte orkade. Det var superskoj att gå på aerobicen, men jag känner att jag börjar få ont i ryggen, exakt samma känsla som jag hade när jag var gravid med mina andra barn. Då hade jag otroligt ont i slutet av graviditeten, så jag funderar på att redan nu boka tid hos en sjukgymnast. 

Det var i den här veckan som jag fick missfall förra gången, så just nu går jag runt och är ganska orolig för att det ska gå fel den här gången med. Men som någon skrev förut i tråden "vi väntar barn, inte missfall". Försöker tänka så när tankarna kommer :)   

• lovisen01

Jag berättade för mina barn i v 11 i förra graviditeten. När jag sedan fick missfall efter några dagar så blev dom så ledsna och dom tänker och funderar fortfarande på det. Därför tänker vi vänta till nästa vecka när jag är i v 13 med att berätta. Vår yngsta dotter sa iofs för några veckor sedan att hon kunde höra bebisen i min mage, att han pratade och gnällde. Haha, hon är lite rolig. Kommer bli superglada när vi väl berättar, dom har frågat många gånger under hösten när det kommer en ny bebis :) v12 idag, snart kan jag kanske pusta ut och känna mig lite mer säker!

Svar på tråden Augustibebis 2012