Inlägg från: lovisen01 |Visa alla inlägg
  • lovisen01

Augustibebis 2012

Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet? 

• lovisen01

Känns ändå skönt på något sätt att höra att jag inte är ensam med att inte ha någon motivation på jobbet. Har 9 veckor kvar till semester och sen föräldrarledigt, skönt att det är en del röda dagar i maj och juni så tiden kanske går lite snabbare.

Har planerat min föräldrarledighet så jag vet hur många dagar jag ska ta ut nu i början med, men allt beror ju på om vi får dagisplats sen när det är aktuellt och det är ju inte alls säkert att vi får (vi kommer vilja skola in i januari och då finns det aldrig platser på förskolan vi vill ha). Så då får vi se till att ha sparat dagar så det räcker till augusti med, men då försvinner massa dagar som vi eg vill spara till kommande sommarlov mm. Hur långt har ni planerat er föräldrarledighet? 

• lovisen01

Blir inspirerad av er som handlar på Tradera, jag har aldrig gjort det men funderar på om jag ska skapa ett konto och prova handla lite. Var på bytardag för barnkläder och handlade för några veckor sen, och har egentligen kläder så det räcker och blir över i strl 50-56. Men något litet plagg borde jag kunna köpa på tradera, ska kolla om det finns något fint från Småfolk :)

• lovisen01

trossan - haha jag märker redan att det kommer bli något som jag gillar! Har lagt en del bud, får se om jag får hem några plagg. Visst kan man sälja kläderna vidare sen, men jag tycker det verkar krångligt? Kanske bara är att göra det några gånger så vet man säkert hur man ska göra sen dock :p

Jag har ingen koll på bytardagar i Stockholm, här i Varberg är det en på våren och en på hösten. Jag hade hoppats lite på att det skulle finnas andra kläder än från HM, Lindex osv där, men jag hittade ändå en del jag ville ha. Men jag tror att det var någon som tipsade om någon sida på facebook som hade bytardagar i Sthlm? Eller så var det någon annan sida :)  

• lovisen01

Hejåhå - Ja, jag vet ju logiskt att det bara är det som behövs. Men jag kan inte sluta handla haha, är redan tveksam på att vi kommer hinna använda alla kläder vi har i 50-56. Ska försöka mig på att sälja lite av dom stora tjejernas kläder där med, som vi inte kommer vilja använda igen.  

• lovisen01
    Juliette skrev 2012-04-18 16:07:40 följande:
    Fullkomligt livsfarligt. 10 aktioner har jag vunnit den här veckan! Förvånad Det är beroendeframkallande! Som tur var, är vissa från samma så att det går att samfrakta. Och det handlar ju inte om mycket pengar egentligen, men många bäckar små... Mest nöjd med att jag fick 2 par byxor (stl 56 och 62) för 1 kr st från samma säljare. Säljaren är nog inte lika nöjd...Flört

Ja jag märker att det är väldigt beroendeframkallande. Har lagt några bud idag, och det är jättekul. Hittade även kläder till mina andra barn med, får se hur detta slutar :D
  • lovisen01
    EmelieOfGbg skrev 2012-04-19 14:42:01 följande:
    Hej alla!

Jag har en fråga. Ni som har skickat in moderskapsintyget, hur lång tid tog det för er innan ni fick papper från försäkringskassan?

Jag har gått upp ca 8 kg och jag är redan peppad inför att "ta tag i det" efter förlossningen

Jag fick papprena igår, skickade in moderskapsintyget för 2v sen. Ska skicka in pappret som min arbetsgivare skrev (om inkomsten) idag, sen så borde allt vara klart för att kunna ta fp :)
  • lovisen01

Hejåhå - jag har lite samma val, vi har fått en bröllopsinbjudan till den 25/8 och BF är den 1/8. Det är så himla svårt att veta hur man mår, hur bebisen är, när den kommer osv osv, men eftersom jag verkligen vill gå på bröllopet så har vi tackat ja, med reservation att vi får ju se hur vi mår när det är dags. Hade ångrat mig om jag tackat nej och sen mår vi båda två superbra :)

• lovisen01

Visst var det någon som hade använt Ergo bärsele? Sitter och tittar och funderar vilken modell man ska köpa? Försöker hitta begagnad, så det blir kanske att ta den modell som finns, men någon som vet vad det är för skillnad på dom olika?

• lovisen01

Sandra1983 - min syster har Mac och Nordea och har aldrig fått e-leg att fungera. Lite halvjobbigt, men det måste ju gå på något sätt. Nordea kanske har en support man kan fråga? Jobbigt när grejjer krånglar...

Svar på tråden Augustibebis 2012