Augustibebis 2012
Sitter på jobbet efter RUL och är lycklig. Att det faktiskt var en bebis och att allt är ok :D Har svårt att koncentrera mig på att jobba bara.
Sitter på jobbet efter RUL och är lycklig. Att det faktiskt var en bebis och att allt är ok :D Har svårt att koncentrera mig på att jobba bara.
Var ett tag sen jag skrev, men jag läser här varje dag, spännande höra hur det går för er. Jag var hos sjukgymnast idag för att se om det är foglossningar eller något annat jag har ont av. Men det var foglossningar, plus en disk som skjutits in eller vad det nu var. Fick iaf några övningar att göra som ska stabilisera och stärka ryggen och bäckenet, så får vi se hur det går. Har så jäkla ont ibland så jag vet inte vad jag ska göra, inget funkar. Kommer ihåg hur det var sista 2 månaderna under förra graviditeten, hur ont jag hade och hur jag lovade mig själv att aldrig mer bli gravid. Men men, jag vet ju att det går över, men jag är inte alltid så glad och positiv när jag hela tiden har ont.
Sitter och småäter osaltade nötter här på jobbet. Skulle kunna äta hela tiden, men det går ju inte :p Några fler som är hungriga konstant? Några tips? Tycker jag äter nyttigt och bra mellanmål osv, men är hungrig konstant ändå.
Jag bor i Varberg, så det är Varbergs sjukhus som gäller. Jag tyckte att förlossningsavdelning var superbra, däremot gillar jag inte alls BB, och det pga att man måste dela rum med andra mammor. Jag tyckte det var otroligt stressande dom andra två gångerna och därför kommer jag åka hem ganska så direkt efter förlossningen, så länge vi mår bra och amning har kommit igång något sådär. Eller det är iaf planen :)
Måste bara beklaga mig lite, tycker lite synd om mig själv. Har en sådan fruktansvärd hosta, jag vet inte vad jag ska göra. Hostar tills jag får kvälningar, kan inte prata för jag har hostat sönder halsen. Får sådana hostattacker och det verkar ju inte gå att göra nåt åt det alls. Dricker vatten och te HELA tiden. Min ena dotter har också hosta men hon har feber med, så jag har inte sovit i helgen för min man har jobbat nätter. Sittet på jobbet nu (min man är hemma och vabbar) och hostar och är trött.
Har dessutom varit hos sjukgymnasten för mina foglossningar men det finns inget att göra. Har så jäkla ont, speciellt när jag har gått. Så det är bara att stå ut, 19 v kvar. Hoho. Han tyckte jag borde kolla upp möjligheten att sjukskriva mig, men jag vet att jag skulle göra mycket mer hemma som gör ont i fogarna, här på jobbet så sitter jag hela dagarna ändå. Skulle nog dessutom klättra på väggarna hemma. Tycker ni det är dumt att inte sjukskriva sig om man har väldiga foglossningar?
Känns skönt att få beklaga sig lite, försöker att inte gnälla inför omgivningen då jag själv vet hur jobbigt det är med negativa människor runt en :p ska gå iväg och köpa lite godis på lunchen så blir nog dagen bättre :) någon mer som har en halvjobbig dag?
Var hos MVC idag, fick hör bebishjärta :) 135 slag/min.
Hade lågt HB, 106 men sen vet jag inte om jag såg fel på det andra järnvärdet, kan det stämma med 12? Jag skulle i alla fall äta järntabletter nu och gärna 2 om dagen. Förstår att jag varit lite trött på siston. Blodtrycket var bra, men jag kommer inte ihåg vad det var på. Blodsockret var 4,5 så det var bra med och jag har gått upp 3 kg vilket var helt ok det med. Känns bra att vara nybesiktigad ;)
Vi var och beställde vagn i helgen, superskoj! Det blir en urban jungel och vi kommer få låna liggdelen av min syster så det är toppen. Nästa uppdrag är skötväska, någon som har något bra förslag? Ska passa till en svart vagn :)
Nej, vi vet inte vad det är för kön på bebisen. Vet inte heller om 135 är högt eller lågt? Eller kanske lagom ;)
Vilken skötväska ska ni använda? Har ni några tips på några snygga och funktionella? :)
A R - åh den väskan var jättefin!
Ellenbmt - kollade in DadGear, dom verkar bra! Men måste man beställa från deras sida, eller finns dom att köpa här i Sverige med? Vill gärna kolla och känna innan jag köper :p
Har bara antagit att det är klart man måste ha en skötväska, haha, har haft det till dom andra två. Inte ens tänkt att man ju såklart kan ha en vanlig väska istället. Jag har ingen väska som jag skulle kunna använda, är ingen väskmänniska. Men jag kan ju kolla vanliga väskbutiker med. Vill gärna ha en med lite färg och så, eftersom vi kommer ha en helsvart vagn. Superbra med massa tips! :)
Om man beställer Stadiums väska så verkar man få 25% rabatt. Jag bara testade att lägga i varukorgen för att kolla frakt (vilken iofs kostade 50
men om ni vill hämta ut den i butik så går det att få ännu billigare om man beställer via hemsidan :)
NiniMe - ja fy vad jag svettas jag med, det är galet! Vad kan man göra, har du några tips? Svettas utan att göra något ansträngande alls, bara sitta och jobba. Inte så mysigt direkt :(