• 14mars

Augustibebis 2012

Kampis skrev 2012-01-08 13:27:58 följande:
    Traloala la la jag är glad, och lite lätt chockad!

Lyssnade igår med angelsoundet igen, och hörde ingenting. Sen efter en stund gick jag för mig att lyssna igen. och DÄR minsann fanns det ett hjärtljud ffrån en liten knodd!!!!!! 

jag som verkligen hade räknat med att det skitit sig!!!!!!! 
    Åh, va härligt!! :) Vilken vecka är du i? Vart på magen lyssnade du?
    Jag har provat 3 gånger utan att höra något, på vissa ställen kan jag höra min egen puls bara. Är i vecka 9+1 idag :)
  • 14mars
    Kampis skrev 2012-01-16 11:01:13 följande:

mina bröst ömmar inte längre men är lite lite större än vanligt.

ringde nu och fick tid till UL 1 februari, är då i  12+3 ungefär, ska bli spännande .
    gud vad jag älskar angelsoundet, igår fick jag några fruktansvärda hugg i magen, nstan så jag trillade omkull och blev jätteorolig. sen när vi skulle lägga oss lyssnade jag med den och hittade ett hjärta som pickade på , och all oro släppte!

Ang mat, med dottern var jag supersugen på öl, typiskt. denna gång har det inte kommit nåt än, men mina smaklökar har börjat ändra sig och lasagnen igår var fruktansvärt äcklig. Luktsinnet är också galet starkare, känner minsta lilla lukt - USCH!      

Jag har också tid för UL 1 februari, är då i v 12+4, längtar så mkt till den dagen :)

Känner igen det där med maten och lukten. Min favorit var köttfärssås och åt det för några veckor sen och det var så äckligt, så det kommer jag nog inte äta på ett tag..
  • 14mars

Jag har provat lyssna med angelsound 3 gånger utan att hitta något, idag provade jag igen och jag hittade det lilla miraklets hjärtljud :D Åh, det är så underbart!!

• 14mars

11+1 idag, inte långt kvar till den "magiska veckan". Har UL 1/2, längtar så mycket efter att se så att allt ser bra ut med lilla pyret :)

• 14mars

Jag har börjat kolla lite smått på barnvagnar, lite tidigt kanske, men det är ju så kul och så vill jag ju hitta den perfekta för oss! När jag satt vid internet här om dagen så hittade jag en grej som man lägger under madrassen i vagnen. Denna grej kunde man ändra lägen på, så att barnet kan bli lite uppåtlutad, men jag glömde bort att spara sidan. Är det någon som vet vad jag menar för grej? Och vart jag kan hitta en sådan? Glad

• 14mars

Nej, snuggle nest var det inte. Det är som en hård botten som man lägger under barnvagnsmadrassen, och som man sen kan höja vid huvudet så att barnet blir halvt sittande. Svårt att förklara :P

• 14mars

Usch, idag är en jobbig dag.. Känner mig inte alls gravid, lyssnade med dopplern men hörde inget, och det är en hel vecka kvar till KUB.. Vill bara veta så att allt är bra med lilla bebisen!

• 14mars
    LillaMy85 skrev 2012-01-25 13:05:44 följande:
    Jag känner mig inte heller särskilt gravid längre. Är bara lite öm i brösten och kan inte ligga på mage längre då det känns som jag ligger på "något". Märker att magen börjar växa lite så gläder mig åt det. Har KUB på fredag och längtar så mycket!

Kanske gör dig mer orolig än lugn att lyssna efter hjärtljud, kan ju vara svårt att hitta och då blir man bara nervös Obestämd . 
    Ja, jag blir mer orolig av att lyssna men inte hitta något, även fast jag vet att det är jätte svårt att hitta såhär tidigt, ska be sambon gömma den så jag inte kan lyssna Tungan ute

Jag hade missfall i augusti, så jag är så orolig att det ska hända igen.. Usch, vill att den här veckan ska gå fort!
  • 14mars

12+0 idag, bara 4 dagar kvar till KUB :D

såg att ni skrivit om ryggont, jag har fått ischias, ont i ländryggen, ena skinkan och baksida låret..

• 14mars

Kub om 40 min, jag är sååå nervös!!! Hoppas så innerligt att allt ska vara bra med bebis!!

Svar på tråden Augustibebis 2012