Augustibebis 2012
Halvvägs idag (20+0) :D
Halvvägs idag (20+0) :D
Finns det någon som har gjort någon "checklista" för va man typ behöver köpa och hur mycket kläder man behöver köpa osv, som ni skulle vilja dela med er av? :)
Min sambo är ute efter en sån där stor och tjock sagobok, som ser lite gammaldags ut, som man brukar kunna se i filmer, är det någon som vet om sådana finns att köpa? :)
Jag har också blivit orolig. I början av graviditeten höll jag kolla på hur livmodertappen kändes och igår hade jag jätte ont i magen och fick för mig att känna hur den kändes. Den hade åkt upp jätte mycket och sticker knappt ut, den är i jämnhöjd med det som är runt omkring, längst in i slidan liksom. Bör jag vara orolig? Ska jag kontakta Gyn eller förlossningen? Är i vecka 22 (21+6).
LiJon: vart har du hittat ett sånt skötunderlägg? :) jag har köpt stadiumväskan, den med rutat mönster :)
Tira: Vad är måtten på skötbädden när den är ihopbvikt? :)
Jag googlade runt lite och hittade massa bloggar och trådar som har skrivit om "mammalådan", är det någon som vet hur man beställer en sådan? :)
Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)
Under 2-3 veckor är rökt hushållsmedwurst det enda pålägger som jag har varit sugen på, och har ätit det varje dag (utan att ha fryst den innan). Vilket slog mig idag, då jag kom på att man ska ju inte äta kallrökt när man är gravid.
Kan man kolla upp någonstans om man har fått toxoplasmos eller nåt?
Angelica1991: Va hade du för infektion? Hur märkte du att du hade den?
Hej allihoppa! Igår grillade vi och på natten blev både jag och sambon illamående och spydde, så tror att köttet inte vart färdigt. Jag fick även jäääätte ont i magen. Idag mår jag dock bra! Men kan detta va något farligt för bebis?
Jag är förstföderska och för mig började det med svag svag mensvärk på morgonen (väldigt oregelbundet) vid 17 tiden började det komma regelbundet, men smärtan var inte så stark. Ringde förlossningen vid 19 och åkte in på kontroll 20.30. Då va jag öppen 8 cm , den riktiga smärtan kom med krystvärkarna vid 23 tiden och ut kom vår lilla flicka kl 00.14