• 14mars

Augustibebis 2012

Allt var jätte bra med bebis, en livlig liten krabat! :) låg risk på ds och de två trisomierna. Lägger in en bild senare när jag sitter vid datorn!

Vi fick tid för rul på min födelsedag :)

• 14mars

När man lyssnar med en doppler, hur låter det då när bebisen rör sig eller guppar som det ser ut på UL vid KUB? Blir det som en smäll då? Hittar inga hjärtljud, men det "smäller" ganska ofta.

• 14mars

Vi har börjat fundera på barnrummet, vi tänkte inreda i något tema. Min moster har Petsson och Findus i ena rummet och mamma mu och kråkan i andra. Jag är lite inne på Barbapappa, men är det några som har några bra ideer får ni gärna dela med er :D

• 14mars

Jag hör fortfarande inga hjärtljud med dopplern, men det "smäller" en hel del, kan det vara bebisen som sparkar eller rör sig?

• 14mars

Då är det bevisens rörelser jag har hört :)

Jag har använt hudlotion, kanske ska prova med olja om det funkar bättre! :)

(skriver från mobilen, då går det inte att citera inlägg tyvärr)

• 14mars

Imorgon åker vi till Fuerteventura i 1 vecka, ska bli så skönt att komma bort ett tag och bara ta det lugnt :) dock blir det någon extra skrivuppgift i skolan, men det går det bli!

Är det något man ska akta sig för när man är utomlands? Typ mat? Sallad? Eller något annat?

• 14mars

Vi planerar att åka till Ullared, är det någon med erfarenhet som skulle rekommendera att man åker innan en viss graviditetsvecka? Tänkte på ork och annat?! Och så har vi ca 5-6 timmars bilresa. :)

• 14mars

Vi har bestämt oss för att köpa en Leviroo Duo vagn, jätte fin och ett stort paket med åkpåse, bilstol och massa mer!! :)

Pojknamn har vi lite svårt att hitta något fint!

Men flicknamn har vi bestämt oss för Vera :)

Svar på tråden Augustibebis 2012