• tesked83

Augustibebis 2012

Passar på att säga hej jag med :)
    Är i vecka 5+5. Det är tredje IVF-försöket med FET för vår del, plussat alla tre men hoppas på att tredje gången är då det fungerar hela vägen Glad
    Någon mer i tråden som gjort IVF?

• tesked83
    finski skrev 2011-12-20 21:59:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.
    Beräknad till 29 Augusti.
    Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.
    Hej!
    Vad kul med ännu en IVF:are. Glad Är inne på vår tredje FET och är gravid i vecka 6+0 och beräknad till 14/8. Har fått tid för VUL den 2/1 och kan ärligt säga att jag räknar dagarna Skrattande
  • tesked83
    Gadget skrev 2011-12-20 23:01:30 följande:
    ...

Är det fler än jag som äter på natten för att må bra på morgonen? Vad äter ni? Det tar mig emot att gå upp och äta, men vet att jag mår bättre då. Brukar bli vid 4-5 tiden eller så. Går upp vid 8 kanske.

Jag vaknar varje natt mellan fyra och halv fem och magen verkligen skriker efter mat. Hade inga mackor eller lättare mat hemma så det fick bli att ställa sig och laga spagetti med köttfärssås, haha. Kändes aningen för seriöst vid den tiden men gott var det Skrattande
  • tesked83

Haha, jag har faktiskt varit och köpt lite All Bran och yoghurt så jag slipper en repris från inatt Glad Får hoppas på att det räcker - man är ju lite trött idag Flört

• tesked83
    Novalina skrev 2011-12-27 03:23:35 följande:
    Ellenbmt - 24 år - Vingåker - bf 4/8
    Arba - 35 år - Värmland - bf 7/8 - 2:a barnet
    babymarie - 22 år - Jönköping - bf 23/8 - 1:a barnet
    Lullaby - 23 år -  Bohuslän - bf 28/8 -1:a barnet

Ellenbmt: Skriv gärna du också om det är 1:a eller 2:a barnet för din del.

Och alla ni andra i tråden:

KOPIERA GÄRNA LISTAN OCH SKRIV IN ER PÅ LIKNANDE SÄTT NI MED!  VORE TOPPEN SÅ VI ALLA FÅR LITE BÄTTRE KOLL PÅ VILKA VI ÄR!

SKRIV IN ER I BF-DATUMORDNING TACK! Drömmer
    Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.
    Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre.
  • tesked83
    Kninnans skrev 2011-12-27 18:05:06 följande:
    Någon annan i v7+0 som knappt känner något alls? Haft ömma bröst men tom det är som bort blåst.. Blir orolig..
    Jag är också i v7+0 och de flesta av mina symtom avtog för lite mer än en vecka sedan, så som illamående, upp och kissa på natten, molvärk och trötthet. Har bara haft lite smått ömma bröst senaste veckan och själv varit lite orolig, men idag har min molvärk kommit tillbaka så smått och toabesöken ökat.
    Det här med symtom är ju väldigt olika från person till person och även mellan olika graviditeter så jag försöker att inte känna efter och oroa mig alltför mycket, men det är inte så lätt alltid Flört
  • tesked83

Har kommit in i en period där jag inte tål dofter! Allt luktar verkligen skit och jag blir illamående av alla möjliga dofter. Hunden luktar så illa så han får inte ligga i knät längre, all varm mat går bort och speciellt tillagningen av den, sambons parfym har blivit bannlyst, kläder som nyss blivit tvättade tål jag inte, än mindre de som redan är använda Skäms.
    Klarade inte av att måla väggarna i hallen då jag började klökas av doften och att umgås med vänner som röker innebär kraftig huvudvärk direkt. Det är till och med så att jag tycker mitt eget schampo luktar så pass illa att jag blir äcklad. Huuu, vet inte riktigt vad man ska göra...

Annars känns det mesta bra, lite dålig i magen till och från sen så har hungern börjat slå till varannan timme. Men det kanske inte är så konstigt då det blir lite yoghurt eller knäckebröd istället för någon vettig middag.

Var på VUL i måndags, var då i v 8(7+6) och fick se ett litet hjärta slå Skrattande Kändes helt overkligt. Har inte kommit så här långt tidigare och trodde väl inte riktigt att det skulle se ut som det skulle denna gången heller, men det gjorde det Glad

• tesked83
    Randiga Rut skrev 2012-01-10 18:52:30 följande:
    Jag bor också i Malmö, Möllan. :)
    Haha, jag går också in i 9+0 imorgon och bor vid Malmö, Nobeltorget Skrattande
  • tesked83

Randiga Rut - Haha nä men vad lustigt!! Skrattande Är faktiskt 84:a, upptäckte inte felet förrän efter jag skapat kontot Glad
    Det här om man får VUL eller UL tror jag beror lite på vart man går. Läser man på emmaultraljudsklinik.se på tidiga ultraljud så verkar de normalt använda sig av UL. Har du fått någon tid snart?

• tesked83
    Randiga Rut skrev 2012-01-11 10:41:08 följande:
    tesked83: Jag ska in till kk imorgon på ul hos blödningsmott. Om jag förstått det rätt så gör de en grundlig undersökning för att se om det går att spåra var blödningen kom från. Å för att se om den lilla lever... Funderar du på att gå till emmaultraljud?
    Vi var på VUL när vi var i v 7+6 då vi gjort IVF och fick då se ett hjärta ticka. Vi har funderat på att göra ett ultraljud till någonstans runt vecka tolv då jag inte kommer kunna hålla mig till RUL. Men vi har istället bestämt oss för att göra KUB. Så om tre veckor får vi se hur det går Glad

Hoppas alls går bra idag!!
Svar på tråden Augustibebis 2012