• tesked83

Augustibebis 2012

Vi har tid den 20/3, kommer då vara i 19+0

• tesked83

Jag tar examen nu i juni och får se hur jag mår och om jag orkar jobba något extra, tänkte inte ta ut några dagar iaf. Kanske tar och läser en kurs på distans och tar CSN-bidraget bara.
    Efter barnet kommer har vi tänkt att jag kommer vara hemma utan att plocka ut någon FP i minst två månader eller fram till jag får jobb. Därefter stannar sambon hemma och plockar ut fem dagar i veckan till jag jobbat i sex månader och har någon FP att prata om. Sambon kommer nog vara den som tar ut flest dagar på papper då jag inte kommer använda några när jag är hemma, i början iaf.
    Innan jag började plugga på högskola läste jag några kurser på komvux och jobbade inte så mycket så jag får endast lägsta nivån och den gör varken till eller från för oss och jag behöver inte heller oroa mig för att påverka min SGI, för som jag förstått har jag lägsta även där .
    Det blir ett ordentligt bortfall av inkomst när sambon går hemma, och dessutom bara tar ut fem dagar, men vi vill båda spara på dagarna och har lagt undan en del för oförutsägbara händelser så det ska ju gå bra.

Men det kan ju vara att man tänker om när det närmar sig :)

• tesked83
    mrsnoname - Vad skönt att allt såg bra ut :D

Vi sa också att efter vi gjort vårt KUB att NU ska ska vi berätta för folk! KUB:et gjordes för två veckor sedan och vi har endast berättat det för en person utöver min familj som redan visste, haha. Och det är min kursare som jag ska skriva min c-uppsats med, kändes som det kunde vara bra att berätta där :)
    Vi får se när vi tar och berättar för andra. Vi ska på kalas hos sambons släkt på torsdag men jag är inte säker på att något blir sagt där, vi får se :) Det kommer när det kommer helt enkelt :)
  • tesked83
    anneh - kollade på skatteverkets hemsida och där står det så här:

Under tiden 19 mars  - 15 april pågår utskick av Inkomstdeklaration 1 (SKV 2000). 

Senast den 16 april ska de förtryckta inkomstdeklarationerna vara utskickade. 
  • tesked83

Vår var 55,2 mm när jag utifrån beräkning av insättning av embryo var i v 12+0 vilket även maskinen hävdade.
    Verkar vara olika bud beroende på vart man går vilket känns konstigt? ;)

• tesked83
    Hejåhå - har en fråga enligt den artikeln du länkade till. Vilken kolumn är det tänkt att man ska titta i? Så som jag uppfattar det efter kollat lite på liknande artiklar på nätet är det kolumnen "50th centile" som ska motsvara vad medelvärdet är för en viss åldern? Eller uppfattar jag det fel?
  • tesked83
    Hejåhå skrev 2012-02-14 13:29:00 följande:
    Men om 12+1 stämmer med listan och dina beräkningar, hur kan då läkaren säga 13+0? Ser ingen logik i detta annat än att det måste vara fler parametrar än just CRL-måttet som styr beräkningarna i KUB-programmet.
    Fast enligt den listan bör väl 62mm motsvara 12+4?
  • tesked83

Ett litet tips - Tints of nature är fritt från ammoniak och både jag och många vänner har varit väldigt nöjda med resultatet :)

• tesked83

Är det någon annan som också har fått sjuk klåda som blir värre framåt kvällen? Jag har små knottor på både armar och ben och det kliar överallt på hela kroppen men värst i armhåla, arm- och knäveck. Har aldrig varit med dom något liknande! 
    Vet ju inte om det är kopplat till graviditeten på något sätt men något lurt är det allt. Några tips på vad man kan göra för att dämpa klådan? 

Svar på tråden Augustibebis 2012