• Lilja85

Augustibebis 2012

Hej! Hoppar också in här om d e ok? Plussade i torsdags, första banet. Visste inget. Massor med tankar som yr å så himla skönt å bara sitta på kvällarna å skumma igenom vad ni andra på FL skriver.

Undrar lite... vad menas med BIM+3, BIM-1 å sånt? E ju heeelt lost när det kommer till allt vad graviditet heter och det som hör till. Skäms

• Lilja85

Jösses, här går det undan i tråden! Fick leta efter mitt inlägg för å hitta var jag skulle fortsätta... låg på sid.61 för övrigt Glad

Tack så mkt för förklaringarna på förkortningar iaf, blev lite klokare!

• Lilja85

IMC: Känner helt klart igen tröttheten. Vansinnigt jobbigt, speciellt innan jag visste vad det berodde på. Trodde blodbrist å allt möjligt annat. Tyvärr har jag inte möjlighet att vara hemma, då jag är i slutskedet av min utbildning och har praktik... Vad läser du?

• Lilja85

Pluggar till sjuksköterska. Har ca en timme till praktiken med buss, men har vansinnigt svårt för tidiga mornar i vanliga fall. Graviditet hjälper tydligen inte till...

• Lilja85

Bullen85: Japp, samma här. svårt å sova, vaknar ett par ggr/natt och problem att somna om. Speciellt sista gången jag vaknar, brukar vara vid halv fem, fem...

• Lilja85

Lacey: Håller tummarna jag med för att det inte är någon fara! Önskar all lycka till imorgon, å en stor styrkekram till dig/er!

• Lilja85

Pisan1: Grattis till glädjebeskedet!!! Så skönt å höra! Måste säga att jag blir rörd av det du berättar om personalen på akuten. Det är PRECIS så det skall vara, PRECIS så patienter ska känna när de går där ifrån. Är själv i vården, och det är alltid lika roligt när man känner att patienter, stora som små känner sig väl bemötta! Så hila skönt å höra varje gång att det är fler som jobbar så!

• Lilja85

Tjiho Skrattande Nu hoppar jag in igen. Har hållt mig lite i bakgrunden å bara läst fram tills nu, men just idag känner jag att jag verkligen vågar glädjas år graviditeten... Har idag tagit klivet in i V.14 (13+0) Å känner en lättnad. Har nämligen väntat spänt på denna dag å nu känner jag att jag kan skriva in mig i bf-listan Flört Det var allt för nu.

Givetvis stort grattis till er med fina ul och KUB-resultat. Vi beslutade rätt tidigt att hoppa över det steget.

• Lilja85

Hej hej. Inte så aktiv i skrivandet här men inne å läser varje dag Skrattande 

Undrar: Hur/var hittar man dessa bytardagar? Och babyproffsens babykväll, Var/när är det?

Tacksam för svar 

Svar på tråden Augustibebis 2012