• Lilja85

Augustibebis 2012

Tack så mkt för svaren på min fråga om klädbytardagar! Skrattande

• Lilja85

Hej på er! Dyker in här lite igen, Efter att jag precis med andan i halsen tagit mig ur barnvagnsdjungeln ramlade jag just ner i babyskydd/bilbarnstol-träsket istället... Då vi inte äger en egen bil hade vi tänkt hyra babyskydd. Från början hade vi bestämt att hyra en maxi-cosi ifrån babyprofsen. Sen fick jag reda på att man kunde hyra ifrån BB för nästan halva priset i jämförelse med babyproffsen. Dock verkar de endast ha brio och mixxon som alternativ. Så i mitt yrande på google för å se på fler alternativ till å hyra babyskydd så halkar jag in på IF som hyr ut babyskydd och vidare upp till bilbarnstol i takt med att barnet växer, till ett mkt bra pris och sista stolen får man behålla. Detta är då modellen besafe izi sleep till att börja med, vilken verkar fin, säker och bra på alla sätt och vis... Förutom att tydligen finns det bilar med för korta bälten för att fästa den?! (omtalad tung vikt är inget vi känner är problem) Tyckte både stol och hyr-dealen verkade jättebra, förutom skräpet med bältet. Eftersom vi alltid kör olika bilar kan vi ju liksom inte testa innan vi skaffar, å isifix blir av samma anledning inget alternativ... Någon annan som börjat kika på detta? Någon som känner till samma deal på annat företag kanske med en annan lika bra sort? Ursäkta mitt långa inlägg, men vet inte var jag ska fråga. Första barnet för oss och i denna tråden är det så himla många med massor av olika erfarenheter och åsikter och kunde inte tänka mig ett bättre ställe att fråga än just här!!

• Lilja85

Åååååå!! Skrev ifrån vår pad hemma så alla styckindelningar förvann... Sorry

• Lilja85

Sommaren12: TACK GODE GUD (!!!) att det är någon mer som har det så! Missförstå mig rätt, inte skönt att någon har ont, men jag har själv varit mkt orolig under hela dagen för denna konstiga oplacerbara buksmärta... Så jag tänker att om någon mer har samma bekymmer e det ingen fara?!
     Har hållt på sedan sju i morse. Till å från har det gjort mega-ap-ont å det flyttar liksom runt.

Ingen aning dock vad det är. någon annan som vet?  

• Lilja85

Jag har varit helt inne på att hyra babyskydd ifrån babyproffsen och tog för givet att de på något sätt testar stolarna innan de hyr ut dem vidare. Ringde nyss å frågade om de testar dem på nåt sätt. Först undrade hon jag pratade med vad jag menade. Förklarade då att: jo om någon som hyrt har krockat med den men inget syns på babyskyddet å de inte talar om att de krockat, gör ni några speciella kontroller när ni får tillbaka dem? Fick då till svar att nej, de hat inga sånna möjligheter... *suck*

• Lilja85

Sommaren12: de har massa olika bl.a brio å maxi-cosi. Vi hade tänkt oss maxi-cosi, men nu känns det som vi får tänka vidare...

• Lilja85
    Sommaren12 skrev 2012-04-05 16:03:22 följande:
    Alla ni som beställt och hämtat såna där gratis startpaket, kan ni inte lista ställena?  

Reagerade också på det... Vad e garantierna då liksom?
  • Lilja85
    Kampis skrev 2012-04-10 21:03:39 följande:
    Äh ignorera mitt inlägg, mnan skulle visst hämta det  via hemsidan...

Hur då? måste missat den infon... Såg oxå "bara" rabattkupongera.
Svar på tråden Augustibebis 2012