• Saaajmon

Augustibebis 2012

Usch.. Det här känns inte bra. En kär släkting till mig har åkt in på sjukhus då hon har lunginflammation och kollapsade igår för att hon inte kunde andas. Hon ligger nu i respirator på IVA. Gråter

Känns inte bra detta och om 2 dagar är det 1 år sen min morfar dog. Jag bryr inte så värst mycket då inte vi hade världens bästa relation... Men det kommer bli tufft för mamma dock. 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Sommaren12 skrev 2012-02-05 22:28:43 följande:
    Hur mycket får man ut i månaden med lägsta nivå? Finns en risk att jag med får det.
    180 kronor om dagen innan skatt, men efter skatt så blir det ca 4300 kronor i månaden på FP. Sedan får man barnbidrag också på 1100 kronor också :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Nu kommer jag till det roliga. Jag vet inte om det var bebisen jag kände, är väl omöjligt att en förstföderska ska känna så här tidigt.

Men jag ska förklara: När jag låg i sängen i morse så tittade jag på tvn och jag märker något som känns som när man rullar en liten kula på kroppen. För jag kände det tre gånger, för när jag tryckte på höger sida så flyttade den sen sig till vänster sida och det var samma känsla och sedan den tredje gången var ca 8 cm cm under naveln.

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    jannonym skrev 2012-02-06 15:10:10 följande:
    Saajamon:
    Det var nog bebis som du kände!
    Jag tror inte det är omöjligt för en förstföderska att känna så här tidigt. Utan bara svårare för förstföderskor vet inte riktigt hur det "ska" kännas eftersom de inte känt det förut. Men enligt din beskrivning så låter det klart och tydligt som bebis :)
    För det kurrade inte i magen efteråt, så jag förstod att det inte var något vanligt bubblande som man har när magen leker och har för sig :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    jannonym skrev 2012-02-06 15:24:46 följande:
    Haha visst ;)
    Alla vet ju vem jag är, jag e ju nästan kändis *not*... Haha.....
    Man blir lite paranoid när man e gravid och tror att alla man känner snokar runt där de inte ska... Fast så är det ju inte...
    Jag har blivit paranoid. Är orolig över allt.. Jag är orolig vad mina vänner tycker om mig, jag är orolig över hur jag ser ut (jag är aldrig annars), jag är orolig över om min bebis är en alien haha :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Sommaren12 skrev 2012-02-06 15:46:01 följande:
    Saaajmon: jag med! Jag känner mig ganska spänd, tror alla klasskompisar viskar om magen och känner mig otillräcklig. Typiskt att man ska tycka att hela världen kretsar runt en! ;)
    Hur har förresten reaktionen på mvc varit? Du oroade väl dig för det har jag för mig. Vet dom på din skola om det än?
    Jag oroade mig inte sen om det, då det la sig. Nej, dem vet inget då magen inte har blivit så värst stor och kan dölja den ett bra tag till. Men inte som jag äter haha.. Om folk undrar så får dem fråga :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    babyhummingbird skrev 2012-02-06 17:58:23 följande:
    Alltså... Ibland (som just nu) får jag SÅ ont i underlivet... Alltså typ vid blygdbenet liksom... Gör riktigt ont.. VAD är det? Håller i sig i typ 15sekunder kanske.. Sen är det paus... Sen kommer det igen... Typ tre gånger... Är oavsett om jag står upp, sitter ner.. Det känns som om någon sticker in en kniv rätt in i blygdbenet typ!
    Låter som foglossning :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Kände bebis igen! Är så överlyckligt. Jag vet att det kommer ta ett tag innan jag känner den sparka. Men att känna bebis är så härligt. Det går inte beskriva :D

7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jag trodde det inte själv. För jag har bara hört från alla moralkärringar att man inte kan känna innan vecka 18 som förstföderska. Men jag vet någon annan som också kände i vecka 13+?, men hon kände det som det var en fisk. Men vi alla känner olika :) 

7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Allt filmades med mobiltelefon

Den 32-åriga mamman hetsade sin treårige son att röka och dricka starköl – medan hennes väninna filmade allt med mobiltelefon.
    ”Tänd i gång för fan. Sätt fräs på fanskapet", säger mamman till pojken, enligt Sydsvenskan.
    Nu åtalas hon för ofredande och brott mot alkohollagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14328457.ab 

7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012