Augustibebis 2012
Åhh 7eH!! Lycka till!! :) och VILA nu och ÄT! :)
Åhh 7eH!! Lycka till!! :) och VILA nu och ÄT! :)
Trossan å 7eH: mitt vatten gick verkligen PLASK!! Störtade ut över en liter säkert. Och naturligtvis låg jag i sängen. Men ännu mer tur var att mannen tvingat mig att bädda med plastad frotté från ikea så sängen klarade sig. Största smällen tog mina stackars Juicy Couture byxor. Mannen hade bara slängt ner dom blöta i tvättkorgen å nu en vecka senare å vi har tvättat dom så är de helt mögelprickiga. Fräscht... Blir å slänga. Känns inte så lyxigt längre med fostervatten å mögel...
Trossan: ja jag är faktiskt glad att vattnet gick. Då behöver man liksom inte fundera på om det är dags eller ej. För mig startade ju förlossningen på direkten också, behövde aldrig vänta in värkar för de kom direkt.
Hur går det med värkarna 7eH?!
Men va segt då! Nu är det ju ett tag sedan vattnet gick. Trodde jag skulle vakna å läsa att grodan kommit. Men njut nu av upplevelsen, åh jag saknar den redan trots smärtan. Snart är han här!!
Trossan: Min tös vägde 4255 när hon kom och hon kan fortfarande ha en del i 50! 56 sitter fortfarande lite löst men går också bra att ha. Upplever inte henne som gigantisk. Don't worry! :)
Tycker storlekarna varierar väldigt från märke till märke. Selma som nu väger ca 4200 och var 51 cm lång vid fl kan fortfarande ha sina newbie kläder i stl 50. PoP verkar också rymliga, har en favoritbody där i stl 50 som hon säkert kommer kunna ha ett tag till. Kläder i stl 0-3 mån som jag köpt i NY och London i olika butiker är däremot nästintill för små. Å nån body från lindex i stl 56 är precis lagom, kommer nog bara passa veckan ut.
Krymper det dessutom lite i tvätten så är många plagg körda direkt...
Husmodern: jobbigt att bli så snuvad. Det blev jag med. Fick tätare och tätare värkar under 18 timmar, ringde fl och tjopp! så avtog dom... :( var deprimerad i två dar sen gick vattnet. :) så nog är det säkert nära för dig nu!
Lycka till trossan och lindapernilla!!
Rocktherebell: förstår att det är lockande att gå MEN om det nu e på g rekommenderar jag varmt att vila! Det är ingen överdrift att man behöver all energi man kan få till fl! Enligt min egna lilla statistiska undersökning så verkar inte promenader ha nån sån där supereffekt på att sätta igång det ändå och du har ju redan gått en del idag.
Cupcakekiller: any time now säger jag bara... ;)