Inlägg från: novaunique |Visa alla inlägg
  • novaunique

Augustibebis 2012

Bohålor

• novaunique

Denna gång ska jag ha egen duschcreme och sånt till BB - förra gången kände jag mig huuur sunkig som helst, med läckande tutts och avslag from hell. Men hårfön - nä där går min gräns. Jag är nöjd om jag har rena kläder och luktar gott. Smink- och hårprodukter kommer inte vara aktuellt för mig (är det knappt nu heller, är väldigt naturell these days - jag som annars alltid sminkar mig!)

• novaunique

Sömnlöst även här i Västerås...

Trixigt, för imorrn (idag) kommer jag ha minimal möjlighet att sova på dagen (som jag kommit att bli så beroende av) eftersom maken ska hålla på med lösningsmedel i vår trappa (inomhus) för att bli av med limrester från heltäckningsmattan, så jag och dottern måste hålla oss hemifrån. Känns som att dotterns mormor och morfar får rycka ut och låna ut sin säng till mig och underhålla dotter medans jag sover ikapp. Tur att vi har dem i närheten! (hade vi ju inte när dottern var liten då vi bodde i Bremen)

• novaunique

Vad är syftet med genomskinlig mascara? (som ni förstår är jag inte den som har stenkoll på smink, så det är en ärligt menad fråga ) Jag är en sån där som sminkar sig likadant oavsett fest eller vardag (ett lätt puder, lite rouge, eyeliner på ovanraden, mascara och läppglans). Skulle VILJA kunna mer om smink...

• novaunique

Stövelkatten:
    Jag har också psoriasis och fick kämpa i tre år för att få familjeläkaren att remittera mig till Reunatologen. Väl i deras vård har jag blivit omhändertagen (och det konstaterades att jag har psoriasisartrit - ngt som familjeläkaren i alla år tyckte att jag "var för ung för")

• novaunique

JIoow:
    Helt ok att du frågar!
    Jag har hyfsat lindrig psoriasisartrit och psoriasis, så jag har hittills bara fått äta Salacyporin. Skitmedicin att börja gå på (tillvänjningsperioden var ett helvete) men när jag väl stod på full dos så hjälpte den och tog bort topparna av smärtan. Nu under graviditeten har jag klarat mig helt utan medicin eftersom jag mått mkt bättre. Har redan ångest över hur jag kommer att må sen...
    Min upplevelse av Reumatologen här i stan är att de tar hand om HELA mig, de har liksom fattat att det är en systemsjukdom.

• novaunique

Mina sammandragningar utmärker sig genom att magen blir stenhård och toppig och spänner och stramar. Känns obehagligt men gör inte ont på "riktigt". Förvärkarna, däremot, gör mer ont i form av att det ilar och riktigt värker och molar från ryggen och fram på nedre delen av magen. Dessa gör ont så att jag på riktigt måste andas mig igenom dem.

• novaunique

Fransyskan:
    Remiss!
    Hoppas det går bra ändå!

• novaunique

Stövelkatten:
    Jag rakar med ladyshave. Utan att ha en minsta aning om vad jag pysslar med. Tog bort rubbet senast, enklast så. Fanns liksom inte möjlighet till friseringar av ngt när man inte såg ngt. Stod och kämpade ett tag med en liten spegel men nä... Funderade på vaxning jag med, men vajayjay:n är för uppsvullen för att det ska vara ett alternativ för mig...

Svar på tråden Augustibebis 2012