Inlägg från: novaunique |Visa alla inlägg
  • novaunique

Augustibebis 2012

NiniMe:
    Usch så jobbigt, det är hemskt att förlora någon! Hoppas din farfar får en fin sista tid.

• novaunique

Sommaren:
    Jag har ibland inte heller hittat hjärtljuden! Det beror heeelt på var och hur den ligger därinne, så ta det bara lugnt.

• novaunique

fru Elle: usch då, lät inget vidare med sonens bajs. hoppas det är ngt snabbt övergående.

sommaren12: jejj, härligt!! själv vågar jag inte lyssna nu, fast jag är TOKNOJJIG!!! RUL imorrn så det spökar massa tok i mitt huvud..

• novaunique

Jag har just kommit hem från RUL.
    Allt såg jättebra ut, så jag är ju toklycklig!
    En liten laid back typ därinne som låg med benen i kors, ena armen bakom huvudet och det andra handen i munnen. Såg skönt ut (förutom att den låg ganska ihoptryckt då kanske..)

Något som slog mig är vilken skillnad det är mot förra gången jag gjorde RUL. Det var ju sex år sedan och i en annan stad (då i Katrineholm) och apparaten där var ju gaaaanska mycket av årsmodell äldre jämfört med den som användes idag! Jag och min man bara satt och gapade...

• novaunique
    Ellenbmt skrev 2012-02-27 14:01:32 följande:
    Novaunice! Jag bor ju typ i Katrineholm :) vart bor du nu?
    Idag bor jag i Västerås.
    Men 2005-2006 bodde jag i Katrineholm, innan vi flyttade till Tyskland.
  • novaunique

Nu har jag insett vilken vagn jag vill ha! Trots att vi redan har en... Emmaljunga city cross vill jag ha. Ska försöka övertala make att vi behööööver en sån

Här har jag lågt blodtryck tydligen, 101/73. Men bättre det än högt har jag förstått. Får se hur järnvärdet ligger till nästa gång jag ska till BM. Känns som evigheter tills dess. Jag skulle gärna ränna där varje vecka

• novaunique

Amningskudde var mitt BÄSTA inköp förra ggn! Jag hade den när jag sov innan dottern föddes pga foglossningen. Sen var den kanoners för att avlasta axlar/armar vid amning/flaskmatning. Men absolut bäst var den att liksom "ha runt" dottern för att skapa trygghetskänsla och senare förhindra henne från att "rulla iväg" när hon sov t ex på vår säng, det blev som ett sånt där "nest" man idag kan köpa.

• novaunique

Kul det där med bikarbonat - ska köpa imorrn och testa!

• novaunique

Lustgas var min bästa vän under förlossningen senast. Provade även EDA men den bet minsann inte på mig. Tydligen finns det ett fåtal av oss kvinnor som inte har ngn effekt av EDA. De provade 2 ggr. Knäppt!

• novaunique

Jag går faktiskt och funderar på att försöka få ett planerat snitt denna gången. Fick kämpa så länge förra gången och det slutade ändå med akutsnitt (efter 34 timmar) pga att hon fastnade på ngt sätt, och då var jag helt färdig och förlorade enormt mkt blod så ja.. Jag vill kunna ha mer kontroll denna gång. Vi får se hur det slutar.

Svar på tråden Augustibebis 2012