• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Naimisen skrev 2011-11-26 22:16:24 följande:
    Ninni - haft de i ca 4 dagar redan
    Ja jag fick det innan jag plussade, så typ 1½ vecka,  därför jag misstänkte att det var ngt hehe... Minns inte att jag haft de så tidigt med mina andra grav....
  • oxle bo
    NiniMe skrev 2011-11-26 22:15:01 följande:

Tack töser Jag har skrivit in mig i bf-listan nu

Jag undrar bara om det är fler som har fått ont i ligamenten redan? När jag reser mig upp stramar det, nyser eller hostar så stramar de, när jag böjer mig framåt och ska sträcka på mig igen så kommer det igen..

jag har känt det när jag vänder mig i sängen ett par gånger, var så med mina andra barn också :) ett gott tecken
  • oxle bo

laddade ner graviditets kalendern från libero till mobilen, det skulle jag inte gjort, 7 av 10 mår illa.och mår man illa så är det mindre risk för mf. känns ju jävligt bra jag som inte känner något!!!

• NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-26 23:53:24 följande:
    laddade ner graviditets kalendern från libero till mobilen, det skulle jag inte gjort, 7 av 10 mår illa.och mår man illa så är det mindre risk för mf. känns ju jävligt bra jag som inte känner något!!!
    Jag mådde inte illa när jag var gravid med mina pojkar, hade lite äckelkänsla i v.8-9 typ men inget mer
  • NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-26 23:11:55 följande:
    jag har känt det när jag vänder mig i sängen ett par gånger, var så med mina andra barn också :) ett gott tecken
    Sköönt o höra
  • oxle bo

god morgon, satt just o tänkte att jag fått äcklig smak i munnen på mornarna, så kom jag på det smakar ju lite metal, det kan man väll få...
    nä nu ska ska jag göra frukost åt mig o barnen, (gubben sover som vanligt,alltid jag som får gå upp)

• Naimisen

Nyköpnings- Har 2 appar, babycenters och iPregnancy tror jag den heter. Det står inte i någon av dom och i den sista står de om hur jag kan må i v 5 "You may experience nausea although many women don't until later".

• Naimisen

Godmorgon! Sitter och kollar på barntv med sonen. Fått i mig en knäckemacka med grillad paprika Philadelphia.

De är roligt att vi börjar bli många i tråden, och de blir säkert fler med tanke på att vi alla har BF i början av augusti.
    Ska bli kul att följa alla, låg igår och funderade på om de blir några tvillingar i denna tråd.

Igår mådde jag inte lika illa som tidigare dagar.
    La fram förslaget här hemma att om mannen får välja bil så får jag välja vilken vagn vi ska ha, fick svaret att de blir väl den du vill ha ändå. Så nu är han införstådd med de :)

• AnnaSv

Jag känner mig inte direkt illamående.. Men det kan jag inte minnas att jag gjorde sist heller såhär tidigt.. Det kom efter några veckor sedan kräktes jag minst 1 gång om dagen till och med vecka 16.. Räckte att jag gick förbi köket när sambon lagade mat så fick jag springa till toa..

• Diddi

Jaaa!!! jag har också plussat!!! Gjorde det igår på BIM+5. Väntade rätt länge med att testa. Med dottern provade jag nämligen på BIM o BIM+6 och fick neg, men 4 dar efter det fick jag + :) Drför väntade jag lite längre med att testa denna gång... Däremot har jag haft symptom i över 1 vecka - molande värk i mage o rygg, hungrig, lite kort stubin o klumpig/virrig haha. Det var jag förra ggn med ;)

Vad jag förstått blir Bf runt 31 juli/1 aug :D Är sååå glad!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012