• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo
    Gadget skrev 2011-11-28 08:49:06 följande:
    Jag börjar också undra om man verkligen är gravid eller har inbillat sig.
    Sambon tyckte inte vi skulle testa mer efter det enda starka plus vi fick på stickan eftersom vi förra gången som slutade i MF fick en massa olika utslag. Positivt och negativt på varannan sticka typ. Nu ska vi ju träffa gyn på torsdag och de mäter säkert hcg halten och kan säga vad som är normalt, och förhoppningsvis ett VUL också.
    Nu åkte sambon bort på tjänsternas en natt och jag tror jag ska köpa en sticka med veckoindikator och smygtesta imorgon. Haha. Hoppas på ett snabbt GRAVID och 3-4 veckor, sen kan jag vara lugn. Men tänk om inte... :-s
    Hur länge är det man ska hålla sig från att kissa om man inte gör på morgonurin?
    när du fick + o  - blödde du undertiden? vär börja du test o när fick du MF? förlåt för jobbiga frågor men jag är så nojiig att det ska vara tomt i där inne..

tog ett till test i dag rfsu  det blev två starka sträck..
  • AnnaSv

Idag har jag känt mig så säker på att börja blöda så jag har binda.. Mensvärk som attan och så kände jag som hugg i typ livmoderhalsen :/ är livrädd!! Usch :(

• Gadget
    AnnaSv skrev 2011-11-28 12:08:05 följande:
    Idag har jag känt mig så säker på att börja blöda så jag har binda.. Mensvärk som attan och så kände jag som hugg i typ livmoderhalsen :/ är livrädd!! Usch :(
    Åh nej, kan det inte vara kraftig växtvärk bara? Håller alla tummar jag har. {#emotions_dlg.flower}
  • Gadget
    oxle bo skrev 2011-11-28 11:32:56 följande:
    när du fick + o  - blödde du undertiden? vär börja du test o när fick du MF? förlåt för jobbiga frågor men jag är så nojiig att det ska vara tomt i där inne.. 

tog ett till test i dag rfsu  det blev två starka sträck..
    Du får gärna fråga, men jag hoppas ju förstås att vi alla slipper uppleva det nu med denna graviditet.

Jag plussade då jag testade mig första gången på BIM+3. Dock sa då det digitala testet jag använde Gravid 1-2 veckor, det borde då ha varit starkt nog att stå 3 veckor. Redan den eftermiddagen fick jag några bruna smulor på pappret när jag torkade mig och senare en rosa flytning.
    Dagen efter testade jag mig med en sticka av något tyskt märke, den gav inte utslag. Senare kommer mer rosa flytning med lite klart blod i. 
    Ytterligare en dag efter tar jag ett digitalt graviditetstest som säger GRAVID. Men det kommer fortfarande lite blod. Dock säger de på mödravården att det kan vara normalt med blödningar. Har ganska mycket mensvärk i mage och rygg den dagen. 
    Så fortsätter det med lite blödningar och 6 dagar efter plusset är jag på gynakuten. Graviditestestet där visar på HCG, men alldeles för lågt för den veckan jag borde vara i. Får göra VUL som visar en hinnsäck och mer är normalt att de inte ser så dags säger läkaren, men p.g.a det låga hcg-värdet säger hon att det troligen är ett MF på gång. 
    Två dagar senare blir jag plötsligt kallsvettig och får enorma kramper i magen. Ett par timmar senare kommer en rejäl blödning, själva MF, och sedan har jag som en normal mens i några dagar efter.

Hoppas detta inte skrämmer någon, och jag vill påpeka det som alla sa till mig i telefon att blödningar ÄR normalt. Likaså lite kramper, men det ska inte göra sjukt ont. 

Jag tycker det låter positivt nyköpingsbo att du fortfarande får starka utslag på testen, i alla fall om man jämför med min historia.

Håller verkligen tummarna för oss alla att vi snart får gå runt med runda fina gravidmagar.
  • Gadget

Ursäkta mitt inläggsbombande här, men jag är bara hemma och har tid.

Tog precis ett graviditetstest, någon vanlig sticka jag hade hemma, och den visade snabbt ett starkt fint sträck och då var det ändå mindre än tre timmar sedan jag senast kissade och sedan dess har jag både ätit och druckit.

Ska ner på stan sen, till tandläkaren för övrigt, inte är bedövning farligt? jag brukar inte ta bedövning när jag lagar hål, men detta var visst lite större. Ska byta ut en gammal lagning. Jag frågar tandläkaren, han vet säkert. Hur som helst, ska jag se om jag inte hittar något sådant där test med veckoindikator, men det törs jag bara göra på morgonurin för att inte göra mig själv orolig om det visar för få veckor. Se min tidigare historia från min förra graviditet som slutade i MF i inlägget ovan. 

• Helenaa

På tal om digitala grav.test så alla vet.
    Står det Gravid 1-2 så är det från ÄGGLOSSNINGEN. Så då är det som att man är gravid 3-4 veckor.
    Står det gravid 2-3 = 4-5 veckor osv

Så man vet :)

Idag vaknade jag kl 5 och mådde illa. Har gjort det hela dagen nu. Yeeyyyhhh :D
    Så nu börjar de kännas som att det verkligen är sant :)

• oxle bo
    gadget: tack för att du ville dela med dig, beklagar MF.

jag känner mig inte gravid växtvärken är borta o det ilar bara till i brösten ibland, ut i armhålan också, konstigt.
    jag hade som ondast i brösten då jag hade äl el när ägget fäste och en vecka efter, tycker det är jätte konstigt, enligt VUL,,,

nu ska jag äta flygadne jacop, gubben kommer när som helst med barnen. jag har sovit. ska jobba natt..
  • Stövelkatten

Hej alla!
    Skrev i BF-tråden innan, så säger hej här också. :)

Ville bara eventuellt lugna några stackare som har ont att det är rätt vanligt. Jag hade helt sinnesjukt ont första gången, så att jag inte kunde stå raklång. Bör dock påpeka att det var i omgångar, inte så att det gjorde galet ont hela tiden. Men inga störtblödningar och ungen stannade kvar tills BF+1. :)

Jag är just idag 4+4, med jättetuttar och svullen mage. :S Känns som att alla på jobbet stirrar och försöker luska ut om jag är gasig eller gravid.

Första bilden är 6 veckor efter första förlossningen, och tyvärr höll min mage sig i ungefär den formen... Skäms

Andra är då nu, 3+3

Spänner något otroligt längst upp mot revbenen, och värst är väl att det inte ens finns någon bebis som tar plats ännu!
  • Naimisen

Gadget- Förstår din oro! Är också orolig att de inte ska gå bra för mig, men försöker att inte tänka på de.

Ringde och bokade tid för inskrivning 27/12 kl 8. Trodde de skulle ta längre tid att få.

Svar på tråden Augustibebis 2012