• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83

Håller med om taskig kondis. Flåsar mer än vanligt nu och att gå och bära dottern i olika ställningar känns mer. Och det lär ju inte bli mindre med tiden :)
    Och matlusten verkar vara likadan som många av er med, jag är hungrig men vid närmare tanke om mat mår jag illa och sötsuget kan komma i små doser, men vet inte vad det är för sug, för jag vill inte ha det och äter det inte.. skumt

• sommar83
    Gadget skrev 2011-11-25 19:34:15 följande:
    Är det bara jag som känner att jag mår lite för bra och har lite för lite känningar?
    Men jag vet att jag sett tusen trådar om sånt tidigare när det inte berört mig där kvinnor är oroliga för att de inte har symtom. Antar att allt är normalt.... Sa precis till sambon att jag vill bara att någon ska bekräfta att allt är som det ska och att det kommer ut en frisk bebis i augusti.
    Minns att jag kände så när jag väntade dottern. Ville verkligen ha ett tecken för att vara lite mer säker. Minns inte att jag var illamående så tidigt som jag är nu och inte att sötsuget försvann så tidigt eller att bröstvårtorna stack och sved så tidigt som nu. Men jag hade samma symtom då, men kan inte minnas att det var alls så tidigt.
    Ja tänk vad underbart det vore, ngn som kommer och säger att ditt barn kommer att växa som det ska och allt kommer gå bra och i augusti kommer h*n. Lycka!
  • sommar83

En liten fråga till er om ni hunnit tänka så långt ens, vill ni veta könet innan födseln?

• Naimisen

Sommar- Klarar knappt av att fundera på sötsaker, än mindre känna doften av de.
    Vi kommer kolla va de är för kön, gjorde inte de sist. Kommer ni?

• Gadget

Vi vill inte veta kön. Jag vill spara på den överraskningen och tack och lov känner sambon lika.

• sommar83

Vi tog reda på det med dottern och kommer med största sannolikhet göra det nu med. Jag var lite tveksam först (innan vi blev gravida) att ta reda på nästa barn, men min sambo vill det absolut och jag är så ootroligt nyfiken av mig så jag kommer nog inte klara annat :) Men som jag känner nu vill jag absolut veta

• anneh

Hoppar in här! Plussade igår på BIM -1. Första barnet :)
    BF 2/8.

• Naimisen

Välkommen Anneh och grattis!

• oxle bo

god morgon, härligt med två barn som går upp med tuppen ;)
    vad kul att så många hittat hit.
    jag försöker leta gravsymptom så man känner sig lite säkrare, det som fick mig o testa var ju tuttarna, svider i dom ibland, inte hela tiden, så när jag inte känner något så får jag för mig att jag innbillar mig att jag är gravid.
    men blev ju två super starka streck, det ska det ju inte kunna bli om man inte är gravid??

Svar på tråden Augustibebis 2012