• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Jag äter järntabletter redan eftersom jag är blodgivare.. är bara lite mer än 1 månad sen sist så jag måste äta för att få tillbaka det jag förlorat och nu går det ju åt ännu mer med en liten i magen..

• Gadget

Ang trög mage: jag äter ett par katrinplommon till frukost och det håller den igång lite i alla fall. Annars kan man blötlägga ett par matskedar linfrön ett par timmar och dricka. Eller det vanliga: drick mycket vatten, ät fibrer och rör på dig.
    Vet också att man på Apoteket kan köpa något som ser ut som buljongtärningar ungefär som heter Frukt och Fibrer. Ganska goda.

Kom hem från födelsedagsfirande precis och slingrade mig från att dricka mousserande.

Nästa vecka ska jag äntligen till min gynekolog, bor utomlands och här får man komma lite tidigare. Fast det är ändå för tidigt att se hjärta även om han gör VUL eller hur? Borde vara v 6 (5+0).

Tänkte för övrigt på att det är lite tur att det är nu i dec vi har våra första veckor. Tänker att tiden borde gå rätt fort ändå såhär i advents- och juletider. Även om det å andra sidan är många festligheter då man måste smussla med att man inte dricker.

• Naimisen

Gadget- Ska kolla upp de där på Apoteket. Tack för tipset!
    Vart bor du? Läste att hjärtat slår sina första slag under v 5 (alltså denna vecka).

Imorn ska ha ringa till mama Mia och boka in inskrivning.

• Gadget

Jag bor i Tyskland.
    Aha spännande med hjärtat, jag trodde det bildades nu, började slå v 6 men att man såg det v 7.
    Tror i alla fall att han kommer göra VUL, läste på någon tysk sida att man ska komma tidigt så de kan utesluta utomkvedes. När jag ringde samma dag som jag plussade frågade de om jag ville komma till en annan läkare än min normala som hade semester. "när är han tillbaka då?" frågade jag. "Nästa vecka". skillnad mot i Sverige.

• Naimisen

De va verkligen skillnad! Önskar de va lika här, men de blir väl inskrivning efter årsskiftet.
    Med tanke på att de är andra barnet tror jag dom inte gör de lika tidigt som första.

• Gadget

Ja, man blir lite förvirrad över hur man ska få i sig alla näringsämnen och vitaminer man läser om att man ska, samtidigt som det står att de som mår så dåligt så de inte får behålla något inte ska oroa sig för att bebisen ändå tar vad den behöver.

Jag tror jag tänker äta normalt mer eller mindre (ser till att äta ett mellanmål med mycket kalcium extra bara) med tillskott av folsyra om inte läkaren råder mig till annat.

• Novixi

god kväll tjejer! Imorgon ska jag ringa till BM och boka tid för inskrivning Glad
    börjar fundera på om jag inbillar mig att jag är gravid dock. jag vet ju att jag är det med tanke på att jag gjort ca 7 gravtest under 4 dagar. Haha!
    Men har inga symptom alls, förutom att jag är grymt trött HELA tiden! Lite spänning i magen också, men inget illamående, inga ömma bröst eller något!

Med sonen mådde jag väldigt illa redan i 3+0 och hade jätteömma bröst! Hade jag i alla fall mått illa hade det kännts lite mer verkligt.
    Är bara så rädd att det ska bli ett missfall eftersom jag inte har så mycket symptom (fick ett förra månaden). Har även läst att om man inte har så mycket symptom är risken för missfall större.
    Usch, jag svamlar nu, men kände att jag behövde skriva av mig lite. Tungan ute

Hoppas ni andra har det bra, med massor av gravsymptom! Skrattande

• NiniMe
    Novixi skrev 2011-11-27 21:54:08 följande:
    god kväll tjejer! Imorgon ska jag ringa till BM och boka tid för inskrivning Glad
    börjar fundera på om jag inbillar mig att jag är gravid dock. jag vet ju att jag är det med tanke på att jag gjort ca 7 gravtest under 4 dagar. Haha!
    Men har inga symptom alls, förutom att jag är grymt trött HELA tiden! Lite spänning i magen också, men inget illamående, inga ömma bröst eller något!

Med sonen mådde jag väldigt illa redan i 3+0 och hade jätteömma bröst! Hade jag i alla fall mått illa hade det kännts lite mer verkligt.
    Är bara så rädd att det ska bli ett missfall eftersom jag inte har så mycket symptom (fick ett förra månaden). Har även läst att om man inte har så mycket symptom är risken för missfall större.
    Usch, jag svamlar nu, men kände att jag behövde skriva av mig lite. Tungan ute

Hoppas ni andra har det bra, med massor av gravsymptom! Skrattande
    Jag har upplevt med mina andra graviditeter att symptomen kom mest runt vecka 7+ fram till vecka 13 ungefär sen kom spökveckorna för mig, kände inte ett skvatt, jo jag fick visserligen större mage med tvåan ganska omgående men tröttheten försvann och äckelkänslan med, annars hade jag inga speciella symptom... Vi håller tummarna för alla här att det kommer gå fint Hjärta

Jag tittade på min platta mage idag och tänkte ooooh den kommer aldrig vara så platt sen hahahaha... Vägde mig med idag för o veta var jag ligger, denna gången ska jag INTE gå upp 35 kg, jag t'nker INTE väga 110 kg vid förlossningen hahahahah
  • avokado88

Hej!

Här är en till som har plussat! Skrattande
    Igår plussade jag med cb BIM+1 och imorse med cb veckoindikator.

Enligt FL så är BF den 3 augusti.

Svar på tråden Augustibebis 2012