• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Kampis, jag älskar oxkså att vara gravid! Visst längtar jag som en galning tills det blir augusti, men förutom att fötterna är svullna på kvällarna så har jag inga krämpor, så jag bara njuter!! :D
    Dessutom är jag av någon anledning helt säker på att bebis kommer i början på augusti, runt den 9:e, istället för den 25:e som beräknat. Vet inte riktigt varför. Tar ju blodförtunnande spruta dagligen för att slippa få en propp till, och med den medicinen så brukar man tydligen föda lite tidigare (men inte så långt innan som jag tror), och ha lindrigare och snabbare förlossningar. Så jag håller tummarna. Senast den 17/8 tror jag vår groda tittar ut iaf! :D 
    Igår var jag o min fru på möte på Mama Mia med Regnbågsgruppen. Det är som en föräldragrupp med samkönade par. Vi var väldigt skeptiska innan, eftersom vi i övrigt inte hänger i "gay-världen" längre, men det var faktiskt roligt, kändes kul att träffa några i ungefär samma sits som oss. Och BM som ledde gruppen kändes som att hon visste vad hon pratade om efetrsom hon själv lever med en annan kvinna sedan 25 år. Sen skulle jag säkert trivts lika bra i en "hetero-grupp" för jag hatar verkligen att bli ihopparad bara för att man har samma läggning. Tycker det blir lite fjantigt. Men iaf.   

• 7eHimlen

I övrigt så ska vi på återbesök hos BM idag, och eftersom lillen hållt sig väldigt lugn de senaste dagarna känns det rätt skönt. Tänkte fråga om hon kan känna hur han ligger, för han sparkar inte som han brukar. Egentligen är jag inte jätteorolig, men det känns ändå skönt att vi ska dit så hon kan lyssna på hjärtljuden. I morse vid 4-tiden var han iaf väldigt vaken och sparkade så magen hoppade i en halvtimme. Men nu är han lugn igen :P
    Min fru var inte så engagerad i början av graviditeten, hon kände det lite som att jag var gravid med någon annan, inte att VI väntade barn. Men det gick över rätt snabbt och nu tycker hon att det är väldigt roligt och är väldigt engagerad i att köpa kläder, fixa hemma, känna på magen och så. Så det känns skönt! Jag tycker att vi båda två blivit lugnare och snällare sen jag plussade, som att vi är mer samspelta nu, vilket ju är jätteskönt :D Jag lider inte av humörsvängningar eller så alls, kanske bara är en aning mer gråtmild än jag brukar vara :P

Är det förresten fler än jag som är helt kär i nya Liberoreklamen??! Ungarna är ju sååå söta ;P  

• 7eHimlen
    Albasmamma skrev 2012-05-24 09:54:09 följande:
    Ang. ens partner så skulle min man inte heller åka iväg mitt i natten eller på kvällen för att köpa nåt speciell craving åt mig. Han bryr sig om hur jag mår men inte särskilt noga om att känna på magen/sparkarna.

7eHimlen: härligt med en sån träff!
    Jag tror inte att min fru skulle heller åka ut mitt i natten för att köpa gottis åt mig ;P men å andra sidan så bor vi så nära allt att det inte skulle vara så hemskt om jag fick fixa det själv.
  • 7eHimlen

Grrrrrr, skrev precis värsta inlägget och ALLt bara försvann :( nu orkar jag inte skriva allt igen!! Iaf så har jag nu gått in i v28 (27+1 idag) och var hos BM i torsdags, SF ligger på 26 och bebis hjärtljud på 150. Blodtryck 110/65. Hon tog varken socker eller Hb denna gång, vet inte om det berodde på att jag sa att jag mår så oförskömt bra :P

Har bara 38 arbetsdagar kvar tills ledigheten nu, känns sååå skönt. Är inte alls motiverad att vara på jobbet längre, vill bara gå hem o lata mig! Men det känns skönt att det iaf inte är så långt kvar!

89 dagar kvar till BF (jag hävdar dock fortfarande att han kommer mellan 9-17 aug, inte 25:e) tack vare min medicin så föder man ju vanligen lite tidigare än beräknat :D  

• 7eHimlen
    natlup skrev 2012-05-28 11:45:37 följande:
    När jag satt på bussen påväg till jobbet så tänkte jag på att det inte alls är länge kvar för oss!! Många av oss är runt vecka 30.  10 veckor kvar är inte alls länge! Minns ni när vi ivrigt väntade på att pasera vecka 12? Det gick rätt fort. Sen kommer säkert vissa av oss och föda innan BF och andra efter.

Har ni fixat allt? När har/ska ni packat/packa BBväskan? 
    Ja herregud, det går så himla snabbt nu!! De första 12 veckorna var ju rena öken, men så fort man var i vecka 15 eller så så kändes det som allt gått jättefort :P

Vi har fixat allt, köpte barnvagnen för två veckor sen och sängen är redan bäddad :D kommer ju tvätta om allt igen innan bebis läggs där, men det är så mysigt att ha spjälsängen bäddad :D BB-väskan har vi däremot inte packat än, men det borde man väl nu? :P 
  • 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-05-28 17:16:30 följande:
    Blä för idag, är allmänt skitkinkig, är trött på att vara tjock, tung och svullen!
    Vill ha bebis, bli smal & snygg, kunna ha snygga kläder osv.
    Ska gå över gatan till Lidl och köpa cola och choklad i ren protest mot allting..
    Åh jag vet precis hur det känns!! Idag har jag iofs känt mig snygg, men igår ville inget funka, inget satt snyggt och jag kände mig bara tantig! Usch! Men man FÅR ha såna dagar oxå, passa på att moffa masa gott och så kommer det kännas mycket bättre imorgon! *lovar*  
  • 7eHimlen

Vi har handlat jättemycket här, men nästan enbart på second hand och bytarsidor på facebook :D så vi får nästan lite dåligt samvete att vi har så mycket, men det har ju inte kostat nånting alls, nästan :P
    Både jag och min fru är planeringsmänniskor som tycker om att ha allt färdigt innan saker händer, så annars skulle vi säkert stressa ihjäl oss sista månaden när vi bara vill stressa ner och invänta bebis. Känns verkligen hur skönt som helst att ha allt klart, men vi var ute i vääääääääldigt god tid så det känns ju som att tiden går långsammare nu när vi bara väntar på liten. Men det får det vara värt, han mår väl säkert oxå bättre i magen om mamma inte stressar intalar jag mig :)
    Men alla är ju olika, ibland önskar jag att jag var som er som inte handlat/fixat knappt nåt, och bara ta det som det kommer. Men som sagt så är det inte min stil ;P  

• 7eHimlen
    DetGodaLivet skrev 2012-05-29 11:07:06 följande:
    Jag är precis likadan. Vill ha färdigt i förväg och bara kunna småpyssla sista tiden.

Jag köper också allt begagnat och då kan man ju tvätta, fixa och pyssla med sakerna den sista tiden istället. Ska tex. putsa upp chassit på liggvagnen, sortera och vika kläder osv. Sådant är mysigt att boa med, däremot slipper jag gärna spri nga och shoppa sista månaderna.

Vi har inget kvar efter de äldre barnen men har köpt på oss väldigt mycket då det är så billigt att fynda begagnat at det oftast blir gratis i slutänden. Jag är bra på att hitta fynd och brukar få ut mer för sakerna när jag säljer dem efter användning. Liggvagnen köpt för 600 vill jag tex. ha minst 2000 för och tror lätt jag får det också.
    hehe skönt att flera är som jag & frugan! :D
    Vi har ju tvättat allt redan, men hade inte oparfymerat tvätt/sköljmedel då, så vi ska nog tvätta upp allt igen när det närmar sig. Men ja, såna sysslor känns ju bara mysiga :D
    Härligt att kunna sälja dyrare än man köpt in för! Så händig är inte jag att jag kan köpa vagnar o så! Hejja dig! :D  
  • 7eHimlen

Jag har diskutterat andningslarm i en annan tråd, där fanns det en tjej som jobbade som sjuksköterska på neonatalen och hon rekommenderade inte att man hade det hemma. Friska barn behöver inte det och hon skulle inte skaffa det till sin bebis. NICU heter hon, om ni vill skriva till henne. Orkar inte leta efter hennes inlägg nu, men hon hade mycket vettigt att säga både för och emot. Eller gå in i tråden "30+ gravid med första barnet BF juli-aug 2012" och kolla själva :) 
    Vi har bestämt att inte ha nåt, bor i en tvåa och tror att vi som förstagångsföräldrar kommer vara tillräckligt nojjiga iaf, så det skulle bara skrämma upp oss ytterligare. Men som någon skrev, om ni tror att ni inte kommer kunna sova om ni inte har något så är det ju såklart bättre att köpa ett. Mig skulle det bara skrämma. Och PSD är inte så vanligt att jag tänker oroa mig mer än nödvändigt för det. Händer det så finns det ändå inget jag kan göra.  

• 7eHimlen
    Kampis skrev 2012-05-29 15:01:22 följande:

Men hur kommer det sig då att det är till synes helt friska barn som drabbas?
    Jag har ingen aning, det vet väl inte ens experterna? Det var inte min mening att raljera, har man varit med om PSD i sin närhet och tror det skulle lugna en så är det klart man vill ha och ska ha ett andningslarm. Det är ju bara min åsikt att det skulle oroa mig mer än det skulle lugna. Förlåt om du tog illa vid dig, det var absolut inte meningen! 
Svar på tråden Augustibebis 2012