• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Stövelkatten - det verkar som att föreläsningarna ska vara likvärdig föräldrautbildning. Den firat om förlossning o den andra om första tiden med bebis inkl amning. Ska dit nästa vecka på första så efter det kan jag berätta om det var nåt att ha

• 7eHimlen
    fransyskan skrev 2012-05-30 09:32:20 följande:
    Hah, dagen började med att en kollega skakade oroligt på huvudet och sa (föreställ er nu engelska talad med stark fransk brytning): "Du är så stor! Jag är verkligen orolig för att du ska behöva ett kejsarsnitt." Hon är verkligen jättesnäll och menade helt klart bara väl men, hah, tack, tack.

Den enda värre kommentaren har nog varit en kollega (vuxen människa!) som, i respsons till att hon fick reda på att jag var gravid, sa; "Oj, mitt katt är också gravid. Eller, ja, hon var gravid. Veterinären berättade igår att hon fått missfall. Visste du att kattmammans kropp kan absorbera upp fostrena när det händer?"

Nej, men nu vet jag det. Tack, tack! Tur att man kan ta det mesta med lite humor

Hahaha men guuud vad människor fäller underliga kommentarer!! :P
  • 7eHimlen
    trossan skrev 2012-05-30 13:06:15 följande:
    Oh, intressant tanke! Ser framför mig hur jag tar det hela lite för långt och åker till varenda sjukhus för att höra vad de har att säga :) Nej, men allvarligt, intressant! Undrar hur man får reda på när de har föräldrakurser då..?

Bra tips om Anna Wahlgren också! Det finns ju verkligen för och emot henne. Så det kan ju vara intressant att läsa bara för att se vad det är alla pratar om!
    Tack för tips!! 

http://www.mamamiakurser.se/fub_soder.php

Där fanns det ett nummer man kunde ringa o boka på, om mna inte är inslriven kostar det 300 kr.   
  • 7eHimlen
    trossan skrev 2012-05-30 15:46:58 följande:
    ah, tack!

och det är denna ni håller på och går nu och du tycker den är Ok eller jättebra? :) 

Det är nån annan här i träden som redan går den, men vi ska på första föreläsningen nästa vecka så efter det kan jag uppdatera dig men de jag känner som gått den har varit nöjda!
  • 7eHimlen
    Sandrina skrev 2012-05-30 15:56:18 följande:
    Man går antigen 1 heldag eller 2 halvdagar. Vi har gått den ena halvdagen än så länge. Har dock gått den på Danderyd och inte i Huddinge, men tänker att dom är ganska lika.

Jag tyckte i alla fall att den är jättebra hittills! :)

På Huddinge är det två kvällsföreläsningar, inte dagar/halvdagar
  • 7eHimlen
    Tesdy skrev 2012-05-30 15:59:40 följande:
    Blev lite besviken på att man var tvungen att vara coop-medlem. Jag som inte ens har en coop i närheten... Så inget babybox för min del.

Vad skumt, vart bor du? Här i sthlm behövde du inte vara medlem!
  • 7eHimlen

Vart har ni läst att man måste ha medmerakort för att hämta kronans babybox?! Jag blev inte ens tillfrågad om detta när jag hämtade den, det var inga problem på kronans västberga coop!! Konstigt, de två är ju olika bolag, borde ju verkligen inte vara nåt krav på medlemskap på en annan kedja!

• 7eHimlen

Ja jag gick in på kronans hemsida o läste det nu, vi hämtade ju vår box redan i februari *s* så det har väl hant efter det då :-P men vad trist, o knäppt! Bli medlem för 100kr o få en gratis (?)box låter ju helt sjukt!! :-P

• 7eHimlen
    tjockisbullen skrev 2012-06-07 08:51:25 följande:
    Den här bebisen håller verkligen låda nu! Vet inte VAD han gör dock för det känns inte som sparkar direkt utan mer som att han vänder sig fram o tillbaka, flera timmar på natten och han fortsätter nu på morgonen med lite stretch:) 
    Sådär håller min oxå på, helt sjukt vad han akrobaterar! :P mysigt är det!! <3

-
    Usch och fy och fräääääääääs!!! Idag har jag verkligen vaknat på HELT fel sida!! Jag har hittills varit förskonad från gravidhormoner och gråtmildhet och utbrott, men de senaste dagarna retar ALLT upp mig!! Antingen så vill jag gråta eller så fräser jag! Helt sjukt jobbigt!!! Jag är i vecka 29, ska det vara såhär nu till BF? :( Känner mig värdelös och ful och fruktansvärt tråkig och helt plötsligt rädd att frugan ska bli värsta besserwissern när bebis kommer ut, att jag inte kommer kunna göra nåt med vår son utan att hon ska kommentera hur jag gör det. Förstår inte vad detta kommer ifrån alls, och hon är ju lika ny på bebisar som jag är så jag tror ju egentligen inte att jag behöver oroa mig.. Är det nån annan som varit med om liknande hormonsvall såhär sent i graviditeten? :P
  • 7eHimlen

Knasigt att många av oss verkar ha kommit i en svacka just en här veckan! Men det är SÅÅ skönt att känna att man inte är ensam! :D

Min dag igår var ju inte världens bästa, men sen på kvällen så fick min fru mig att gapskratta <3 Vi kollade in teve-tablån, och det skulle komma en dokumentär om olika människor som höll på att förvandlas till jättar, jag säger att "jag tror vi redan sett den" varpå hon svarar: "Tror du verkligen det? Det måste ju finnas många dokumentärer om jättar!" Hahahaha, sekunden efetr hör hon hur knasig hon låter ;P Skrattade säkert en halvtimme :P

Idag kommer min bästa vän, hennes man och deras 11-månaders son hit till jobbet på lunch, kommer bli rååå roligt! Plus att jag slutar tidigt och kanske ska på bio i eftermiddag :D så idag känns mycket roligare än gårdagen! :D 

Var det i den här tråden det diskutterades vilken sida man skulle sova på? Jag läste något i början på graviditeten som fick mig att börja nojja, (något om minskat flöde till moderkakan och tryck mot vena cava omman sover på höger sida eller på rygg) så jag frågade min BM. Hon sa att om man inte får obehag av att sova som man vill så ska man inte oroa sig. Känner man däremot smärta, yrsel eller annat man inte brukar känna så ska man ändra ställning. Jag sover alltid automatiskt på vänster sida så jag oroar mig inte längre :D 

Svar på tråden Augustibebis 2012