• FruFoxy

Augustibebis 2012

Herregud, att man ens tänker på det nu men detta har vi vetat om ses vi försökte få barn att det nog skulle bli så. Nämligen hur det skulle vara att föda ensam.
    Vi har inga barnvakter mer än svågern + sambo och det har de varit 3 gånger under 2011 (annars har vi i stort sett inte haft barnvakt sen första barnet föddes dec -02). Och nu väntar de barn 2,5 vecka efter oss så möjligheten är ju väldigt stor att de inte kan sitta barnvakt just under förlossningen.
    Därför lutar det hela åt att föda ensam. Inte så kul men vad ska man göra? Lika bra att ladda upp för det så blir man inte besviken när det väl blir dags.
    Är det fler som har samma problem? Vad ska ni göra åt det? Nån annan som får följa med?

• FruFoxy

bullen:
    Min värsta mardröm också men om man börjar vänja sig redan nu så kommer det säkert gå bra. 
    Skulle tro att personalen finns mer för en om man är ensam så man får stöd från dem. Ett alternativ är ju doula men det känns skumt att ha en främmande person i rummet istället för ens man! Kompis kanske men även det skulle kännas knäppt.  Släktingar som kan följa med är heeelt uteslutet då jag inte har en sån kontakt med min familj.

Jag har aldrig skrivit ett förlossningsbrev förrut men om det blir till att föda ensam så är det otroligt viktigt eftersom jag vet hur jag blir av smärtan = totalt inne i mig själv och kan inte få fram det jag vill och får panik.

• FruFoxy

05091112:
    Håller tummarna för att det ska gå bra för dig! 

• FruFoxy

05091112:
    Oj, har dina förlossningar alltid varit så snabba? Mina har varit såååå långdragna, förutom den sista då som gick på rekordet! 15 timmar aslång tid för vissa kanske men helt klart rekord om man ska se på första barnet som tog 41,5 timme på sig att komma ut -och då med snitt tillslut. Gaah!

Har du skrivit ett förlossningsbrev förrut? Vad är det som ska stå där mer än vad man önskar för bedövning? Jag skäms över att tänka över detta redan nu, har ju BARA gått till v. 8+6 idag! Haha! Men det är väl bäst att vara ute i god tid antar jag.

• FruFoxy

05091112:
    Hade du varit hemma länge när det satte igång med tvåan och trean? 

MariaOstling: 
    Låter precis som för mig! Öppnades bara till 2,5 och det visade sig att hon låg i pannbjudning. Låg din tjej rätt eller hade hon också huvudet lite tokigt?
    Min andra blev en igångsättning och den gick snabbare men inte sååå himla mycket snabbare. 36 timmar tog den. Så en förlossning på 15 timmar var rätt perfa! Hoppas det blir så denna gång också, eller kortare!  

• FruFoxy

Min hunger är tillbaka. Och det är något extremt denna gång, gaah! Det går inte ens 1,5 timme förrän magen sätter igång och knorrar och det känns som jag inte ätit på hela dagen! Men det är ju det jag har... ätit och ätit och ätit, varannan timme tror jag bestämt.
    Tur att jag har soppa kvar i kylen sen middagen så det blir till att värma på den snart. 

Häromkvällen var jag tvungen att äta nått innan jag gick och la mig, ALDRIG hänt förrut (älskar att somna med knorrande mage, skumt kanske? ) men den kvällen kunde jag bannemig inte somna förrän jag ätit en skål med fil och flingor. SUCK.
    Hur ska detta sluta? Vill inte gå upp sådär fasligt mycket i vikt eftersom jag börjar på en ganska hög startvikt för min korta längd redan.

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Kände samma sak med tvåan och trean. Denna gång har jag inte märkt av det än, men åt andra sidan har jag inte lajjat så mycket under täcket än om man säger så  

• FruFoxy

Naimisen:
    Nr1, flicka: Mådde fruktansvärt illa till v. 14, yrsel, ömma bröst, trötthet, foglossning från v. 20.  
    Nr2, pojke: Mådde oförskämd bra! Fick dock problem med ischlias från v. 25 ungefär.
    Nr3, flicka: Mådde lika oförskämt bra! Foglossning sen v. 6 ungefär och senare ischlias som var kraftigare än med barn nr2.
    Nr4, ?: Illamående men inte lika kraftigt som med barn nr1, ömma bröst, yrselattacker som kommer och går, extrem hunger och trötthet. 

Så för mig spelar inte könet något roll hur jag mår  

• FruFoxy

Bullen:
    Vilken fin mage!
    Det är så najs att veta att man inte är ensam om hungern! Idag kunde inte maken hålla sig för asgarv när jag för tredje gången efter middagen smög ut till köket för att ta nått att äta. Kul att jag iaf kan roa nån! På måndag är livet som vanligt igen och då ska jag börja promenera, för fortsätter det såhär kommer jag verkligen se ut som en köttbulle på två ben! Rys!

• FruFoxy

Hej i stugan. Idag har vi haft fullt upp! Och jag kom på nyss att jag inte mått illa idag, och heller inte varit sådär extremt hungrig. Usch, nu börjar jag nojja upp mig och få för mig en massa saker som t.ex tomt därinne eller så. Men samtidigt vet jag att de sk. spökveckorna lurar ju runt hörnet. Alltid ska man vara orolig över något va?

Har iaf bestämt mig att göra ul på onsdag och till min stora glädje kunde maken faktiskt följa med, hurra! Nu hoppas jag bara på att alla barn håller sig friska tills onsdag eftermiddag!

Vad har ni haft för er för roligt idag annars?
    Vi har varit hos svärmor på fika och träffade svågern som vi inte sett röken av på 2,5 år! Sist var det på lilltjejens dop och då var hon bara nån månad gammal. Snacka barnen stod bakom benen på oss lääänge innan de vågade sig fram. Sen fick våra barn ett infall och skulle byta rum (?) så ja, så fick det bli. Och det blev SÅ bra! Nu återstår det bara att se hur natten blir med deras förvirring till toaletter och in till oss m.m. haha! 
    Har stora planer för renoveringar av deras rum + babyrummet till våren/sommaren. Kommer bli så kul  

Svar på tråden Augustibebis 2012