• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel
    jguz skrev 2012-07-06 21:13:43 följande:
    Jag var oxå där i eftermiddags runt 16:30-17 tiden Du kanske inte la märke till mig, men jag hade grålinnebyxor, vit/svartrandig tröja och grå munkjacka på mig. Hade med mig min son som är 11 år.

Vi åkte nog vid 16.30, men om du såg en flodhäst med rosa kofta, en rakad kille med röd tröja samt en liten tjej klädd i rosa vid kassan var det jag med familjen.
  • Ellenbmt

Nu ska min kära älskade trötta sambo fp klippa mina tånaglar.... :)

• gipsy

Jo jag har följt er ett tag men har inte skrivit något innan...vad jag kommer ihåg iaf :) skyller på att hjärnkontoret inte riktigt är inkopplat för tillfället ;)

• cupcakekiller

Igårkväll var jag dum nog att klättra runt på berg i skärgården så på natten hade jag mina första SD, tror jag...livmodern blev hård med ca 2 min mellanrum och jag kunde bara ligga på rygg. Innan har jag bara haft som extrem mensvärk...vet inte vilket son är sd o vilket som är förvärkar?

• eightythree

Sömnlös natt so far... Var nyss upp och fixade tånaglarna. Kom på att det kan vara skönt med fina fötter. natt knaserier! Mår illa och har molvärk i rygg + kli i fötterna som påverkar sömnen...

Vad är Bigbaby? Ngn kedja?

• jguz

Http://bigbaby.se

Tror inte att det är en kedja ännu... Ligger i Häggvik, Sollentuna.... Vid stinsen och ICA maxi.

• Ellenbmt

Fasen. Vaknade när sambon kom å la sig.... Klarvaken. Räkna får?.......

• eightythree

Hoppas du fick lite mer sömn Ellenbmt. ð??¸

• Sommaren12

Sömnlös natt! Har fått mer problem med restless legs. Fast har "bara" i armarna. Dessutom är här så jävla varmt och jag kommer inte till rätta. Vid tvåtiden var även sambon vaken och kunde inte somna om så vi satt ett tag på balkongen i mörkret och drack vatten. Sen har jag sovit on and off resten av natten tills för en timme sen. Får panik av att aldrig sova ut!!

Mamma kom igår och är här över helgen. Med sig hade hon ett fårskinn och en stor fin låda proppfull med snuttefiltar, fina kräklappar, strumpor för trumpette och söta bebiskläder. :) blev sentimental och började gråta haha! Nu har vi så mycket bebiskläder så jag undrar om hon kommer hinna använda allt! Mamma fick en present av mig också, en fyll-i-bok "Hej mitt barnbarn, det här är mitt liv". Typiskt sånt min mamma gillar att pyssla med!