• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Stövelkatten:
    Jag rakar med ladyshave. Utan att ha en minsta aning om vad jag pysslar med. Tog bort rubbet senast, enklast så. Fanns liksom inte möjlighet till friseringar av ngt när man inte såg ngt. Stod och kämpade ett tag med en liten spegel men nä... Funderade på vaxning jag med, men vajayjay:n är för uppsvullen för att det ska vara ett alternativ för mig...

• cupcakekiller

Stövelkatten: har med funderat på att vaxa, hatar hår, men vet inte riktigt om jag vågar dra på mig själv, lär ju inte vara så skönt! :)

• bez imena

våfflan får sig en liten ansning då och då, men pga alla kluriga ställningar får jag halsbränna på köpet. O det är nog skitfult gjort men ja skulle inte våga vaxa nu :-0

• NiniMe

Gomorron tjejer... Har varit lite oaktiv dom senaste dagarna, men jag är så jävla less på detta nu och vill bara ha ut vårt lilla knyte
    Sover kasst som fan och orkar knappt röra mig längre Men ajja SNART är det över....
    Lilla våfflan (hahaha) ja hon har fått sig någon omgång, ganska sällan dock, häromdagen blev det bara bikinisidorna, men annars har jag rakat i blindo... Men ja det har gått
    Lägger inte ner så mycket energi på henne som jag borde hahaha, men ja det kommer, får se om jag orkar med en omgång innan det är dax o föda...

Nu har jag gått in i ny vecka så vecka 38 VÄLKOMMEN.....
    Förvärkar har jag som påminner mig om att dom bara jävlas, nu vill jag ha PAIN!!! Varje gång dom kommer så tänker man bara på att bli värre för i helvete, BLI VÄRRE!!! Men icke sa nicke.....
    Vågen har sakta men säkert börjat stanna upp lite nu och den går inte uppåt lika fort men sen o andra sidan har jag knappt någon aptit, palla äta känns det som, äter bara för att jag måste, men 100 gränsen är jag förbi nu iallafall.. 101 kg

• Blomsterfröna

Vet hur du känner ninime:( dock har jag inga förvärkar men e stor och otymplig. Orkar ingenting men måste ändå ha kraft för att orka med barnen. Sambon jobbar 12 timmars pass varje dag så inte mkt hjälp av honom. Vi har eget inom restaurang och innebär säsongsarbete, så just denna sommaren e jobbig. Ta hand om 3 barn städa huset va höggravid laga mat ha leende på läpparna e inte lätt. Längtar som sjutton och har ändå 41 låååååånga dagar kvar

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-07-06 06:17:49 följande:
    Vet hur du känner ninime:( dock har jag inga förvärkar men e stor och otymplig. Orkar ingenting men måste ändå ha kraft för att orka med barnen. Sambon jobbar 12 timmars pass varje dag så inte mkt hjälp av honom. Vi har eget inom restaurang och innebär säsongsarbete, så just denna sommaren e jobbig. Ta hand om 3 barn städa huset va höggravid laga mat ha leende på läpparna e inte lätt. Längtar som sjutton och har ändå 41 låååååånga dagar kvar
    Ja det är tufft, jag minns nu när man väntade ettan, gud vilken semester det var o vänta det första barnet, man kunde liksom gå o vila när man kände för det och man hade inga måsten alls, nu måste man vara tillgänglig hela tiden... Jag är glad att jag har mina timmar på dagis fram tills gubben har semester, tror jag hade dött lite annars.. Jag vaknar ju runt 4 varje morgon nu och kan icke somna om, så när jag lämnat dom så "springer" jag hem igen och slänger mig i säng... Ja allt man kan göra är att bita ihop, och jag vet att energin kommer så fort hon är ute igen och kroppen börjar läka igen och fy vad jag längtaar.... Många av mina vänner har börjat ploppa sina bebisar nu och man blir ju helt salig, snälla låt det vara min tur nu... Vi får trösta varandra och påminna oss om att vi är inte ensamma Hjärta
  • Blomsterfröna

Ninime- usch jobbigt att vakna kl 4 och inte kan somna om:( du har ju nära nu men e just dessa dagar som e jobbiga och denna väntan. Jag har ju pojkarna varannan vecka så när jag har dom blir de ingen vila och lilltjejen e 20 mån så det r full fart på henne. Sen lägger jag mig helst tidigt på kvällen så sover inte mkt på dag faktiskt. E så mkt hemma som måste göras:( dessa måste e jobbiga. Och nu har jag samlat på mig vätska så fan man orkar ju knappt gå. Tänk va vi kvinnor måste vara alärta hela tiden....

• eightythree

Ninime; låter som du har det tufft nu. MEN vad det känns nära när du skrev v. 38!!!! Nu är det ju på riktigt nära!!!

• fru Elle

Ja det tar på krafterna att vara höggravid på sommaren. Och det är ju inte lika lätt att vila när man har andra små att se efter. Med första barnet var jag höggravid i början på året så det var ju inte alls lika varmt. Sen var det ju bara att lägga sig och vila om man behövde. När tröttheten slår till som värst startar jag TVn, en film eller tar fram iPaden till barnen. Eller så får de hämta lite böcker som jag kan läsa för dem. Känner mig så usel när jag inte kan vara med och aktivera dem. Försöker ta mig ut till lekplatser nära men blir mest sittande på någon bänk. Barnen har varit på förskolan nu när jag är sjukskriven och då vet jag att de har fått röra på sig lite.

Angående frisering så gillar jag inte att raka benen eller kladda med vax. Använder en silkepil på benen och den sk våfflan får sig en frisering av den maskinen med ibland. Sen om det är något som maskinen inte tar så använder jag en pincett.