• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    Kampis skrev 2012-07-06 09:52:57 följande:
    Vi ska ge dottern en ny docka med en massa tillbehör som hon ska få när bebis kommer, så hon också har en bebis att ta hand om. Hon är extremt dockig och pysslar om dem hela tiden så det blir nog poppis =) 

Låter ju som en super present! Synd att min son inte alls gillar dockor. Det blir något med Bilar, då han älskar dom figurerna.
    Stövelkatten skrev 2012-07-06 12:19:24 följande:
    Vi vill att storebror kommer till sjukhuset, det känns bättre om vi nu måste stanna där i några dagar. I bb-väskan finns en storebror t-shirt han ska få då.

Visst var din son lite äldre? Neo är ju bara strax över 2 så de är väl inte helt lätt att förklara. Känns så dumt att låta honom komma, sen åka igen och vi stannar med bebisen. Beror ju såklart på hur länge man stannar,men förmodligen blir de nog bara 1 natt. Men vi kanske låter honom komma och hämta oss på bb och så åker vi därifrån hela familjen.
  • LiJon

Har också varit på BM-besök, v 35 imorgon. Tycker vår alltid har så låga hjärtslag? Brukar ligga på 130-135 men idag var de på 125. Enligt BM helt okej så man ska väl inte oroa sig :)

Däremot sa hon att bebisen låg minus 17% viktmässigt, att det är därför vi ska på tillväxt-UL nästa vecka. Tycker det är knepigt för läkaren som skickade remissen sa när han mätte att vikten var "helt perfekt" (1,8 kg då i v. 33+3). Nu har jag inte någon större koll men BM menade att man inte behöver vara orolig. Det är väl bra att dom följer upp det hursom. Sf-måttet hade iaf ökat, 32 nu mot 30 för två veckor sen så där låg jag till och med lite över mittenkurvan.

• NiniMe
    Tesdy skrev 2012-07-06 13:13:10 följande:
    Ninnime: Jag har haft en del förvärkar i snart två veckors tid, men inte alls så här intensivt. Men min BM sa att vi som väntar nr tre kan få desto mer SD och förvärkar än vad vi haft dom andra två gångerna.

Gadget: Jag är i 35+6 idag går in i v 37 imorgon. Jag sitter still på min kotorsstol och knappar på datorn så jag kan inte lägga min i badet just nu, hinner inte med det efter jobbet heller. Men jag får ta det så lugnt jag bara kan helt enkelt.
    Ja det är trist att det ska vara så hehe, men jag hoppas ditt blir bättre eller att det ger resultat
  • ullis1990
    Challelotten skrev 2012-07-06 11:21:42 följande:
    Ni som dricker hallonblaste vilken vecka började ni? Går in i v.36 imon (35+0).

Jag har beställt hem hallonbladste och ska börja nästa vecka när jag fått hem det. är idag i vecka 35+2
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-07-06 13:50:25 följande:
    Låter ju som en super present! Synd att min son inte alls gillar dockor. Det blir något med Bilar, då han älskar dom figurerna.

Visst var din son lite äldre? Neo är ju bara strax över 2 så de är väl inte helt lätt att förklara. Känns så dumt att låta honom komma, sen åka igen och vi stannar med bebisen. Beror ju såklart på hur länge man stannar,men förmodligen blir de nog bara 1 natt. Men vi kanske låter honom komma och hämta oss på bb och så åker vi därifrån hela familjen.

Ja precis, han fyller sex i höst, så presenten är mer symbolisk. Om ni har möjlighet så tycker jag att alternativet där storebror hämtar hem er är bäst, då får han känna sig väldigt viktig vilket jag tror är bra för ett sånt ungt syskon.
  • lillakotten

Ang äldre syskon så tänkte vi att mannen hämtar dottern och att de åker och köper en liten present till bebis från henne. Sedan får hon följa med till bb och hämta hem lillebror. Även lillebror kommer att ge storasyster en present men vi vet inte vad än. Detta är grundtanken iaf :)

• A R

Jag ska också införskaffa hallonbladste, eller helt enkelt torka själv :)
    Det där med plastad frotté i sängen var ett bra tips, tack för det!
    Nu har jag varit hos sjukgymnasten och fått akupunktur och tens, hyrde även en tens som jag kan använda själv. Sedan var det läkarbesök på mvc och så blev sjukskrivningen förlängd till bf. Hon är så bra att prata med och jag gillar henne verkligen. Innan vi lämnade stan han jag även med en ansiktsbehandling med frans och bryn färgning. Nu blir det landet och middag med goda vänner!

• Novixi

Tesdy: du skrev att du klockade värkarna med en app? Vilken app är det?

Och ni som beställt eller köpt hallonbladste, vad är det för märke ni köpt? Har hört att kvaliteten skiljer sig lite mellan olika märken.

• Gadget

Här i Tyskland knatar man bara in på närmaste apotek för att köpa hallonbladste. Men det hjälper ju inte er...