• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Skönt att de tog dig på allvar och att allt var bra cupcake! Jag tvekar alltid innan jag ringer för jag känner mej dum. Men det är ju enda rätta!

Ninime: åhh hoppas!!!

• bez imena

Cupcake; skönt! Då hade ja rätt ;)

Ninime; spännande, håller tummarna det blir bebis snart!

• Albasmamma

NiniMe: håller tummarna, vad spännande!

Cupcakekiller: vad bra att du åkte in, alltid bättre att kolla en gång för mycket.

Ellenbmt: känt av några mer förvärkar?

Jag och maken är barnfria ända tills i morgon kväll. Barnen har åkt med mina föräldrar till deras sommarstuga. Har haft en riktigt skön och välbehövlig dag. Jag och maken åkte en sväng till Finland och fyndade barnkläder på rea, har sett film och småfixat här hemma.

Stor styrkekram till alla fina i tråden!

• cupcakekiller

Sommaren12: ja de påpekade flera gånger innan jag gick att jag hade gjort rätt i att ringa och att jag skulle ringa om det hände igen :) kännde mig nästan dum när det inte var något..men åker hellre in en gång för mycket!

• Juliette

Ninime: Gud vad spännande! Lycka till!

Cupcake: Så skönt att allt var bra. Vilken tur att det är så att man inte besvärar, utan att de vill att man hellre kollar en extra gång.

• Ellenbmt

Inga mer värkar. Ska sova nu. Kram på er

• Novixi

Cupcakekiller: va skönt att allt såg bra ut och bra att du ringde! Som sagt, bättre att kolla en gång för mycket :)

Ninime: åh va spännande! Håller tummarna och hoppas det är igång "på riktigt" för dig! :D

• astro
    NiniMe skrev 2012-07-07 21:26:02 följande:
    Ohh jag ber till gudarna att min fl har påbörjats.. Konstant mensvärk med intensivare känsla ungefär var 5 min.. SNÄLLA.....
    Oj, spännande. Hoppas det är en bebis på väg nu då
  • Svipp

Håller tummarna för dig MiniMe!

Natlup -wow! Vilka polare! De ska du vara rädd om.

Hoppas alla (förutom MiniMe som vi hoppas ska föda barn) får sova hyfsat bra i natt! Nu ska jag försöka sova bort min förkylning. Gonatt!

• tjockisbullen
    NiniMe skrev 2012-07-07 21:26:02 följande:
    Ohh jag ber till gudarna att min fl har påbörjats.. Konstant mensvärk med intensivare känsla ungefär var 5 min.. SNÄLLA.....
    hejja hejja:) 
    Spännande värre.....