• Novalina

Augustibebis 2012

astro skrev 2011-12-26 04:28:13 följande:
    Tänk vad lite det skrivs om mf egentligen, och ändå är det något som nästan alla kvinnor får gå igenom, i alla fall de som försöker skaffa fler än två barn.

Jag hade ingen aning om hur vanligt det var, vad jag skulle göra, eller hur det skulle kännas när jag drabbades själv. Det hade kanske känts lite mindre förfärligt om jag hade vetat lite mer. 
    Håller med. Tror att det är för att så många hålelr det hemligt till v.12 att de ens är gravida pga mf-risken, så därför får man aldrig ens redan på det för de lyckas dölja det bra för andra.

Jag såg på "Sommarpratarma"  i SVT1 och där sa Caroline af Ugglas nåt bra ang. mf tycker jag - hon tyckte att det va märkligt att det är sånt tabu här i Sverige att prata öppet om mf, och att det är som om kvinnan skäms om hon får mf. eftersom 30% av alla graviditeter slutar i mf (mestadels tidigt), så borde man ist. utgå från att det är jättevanligt, och ta bort det "skamfyllda" runt det hela. Och hon tycker att man ska kunna berätta att man är gravid även tidigt och våga va glad för det, för då får man ju sen oxå förståelse för varför man är ledsen om man får fm, och kan därför få stöd av andra ist. för att försöka dölja att man är ledsen.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 08:40:48 följande:
    Tack jag hoppas verkligen det inte är ett "spöke" som vi kallade den ofostriga

Imorse mådde jag lite illa men det har inte satt igång än på riktigt som tur är, hade varit för jävligt på nyårsafton!

HIhi vad snällt, bliv alldeles tårögd. Stupid hormones.

Vad ska ni göra för skoj på nyår?

DrömmerHjärta

Jag vet inte vad vi ska göra på nyår faktiskt, blir lugnt iaf. Ni då?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Fredrika skrev 2011-12-26 09:47:38 följande:
    Hej alla, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt än men väntar min 4'a till den 4/8, varit på VUL och sett ett pickande hjärta och hoppas att det ska hlla i sig, mellan mitt 1a och 2a barn fick jag ett MF i v.8 och en ofostriggrav som jag avslutade i v.12, hemska erfarenheter även om det är för att mini inte utvecklades som den skulle. Då gjorde det så kompiöst ont och jag trodde aldrig jag skulle känna mig ok igen men sen fick jag min 2a och 3a och nu känns det som att jag hade ju aldrig haft just precis dom barnen om jag inte fått mina missfall. Hemsk tanke kanske och klen tröst till dom som precis förlorat :S

Återkommer när jag har ite mer tid, nu slåss dom små igen ;) 
    Oj då, mkt du gått igenom. Men gratts till graviditeten och fint VUL!! Drömmer Varmt välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Hopaps du kommer att trivas!

Ang. mf och så, så tänker jag själv som jag skrev tidigare, att det är samma själ som kommer tillbaks och bosätter sej i magen efter et mf, han/hon va bara inte riktigt redo först, så därför blev det mf...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Banananna skrev 2011-12-26 09:57:27 följande:

Hej! Jag är ny här! testade nu i julhelgen, för jag kände mig lite konstig. Min mens hade trasslat, var sen och kom sen istället som bruna flytningar. I alla fall så var jag gravid! trodde verkligen inte detta! Känns helt otroligt och jag är jätteglad.

Dock känns det inte helt klockrent.. För förra veckan sa jag upp mig från nuvarande jobbet och ska börja nytt 1a Mars!!! Jag kommer alltså inte kunna jobba särskilt länge på nya jobbet. Det känns verkligen jättejobbigt... Men jag kan ju ärligt säga att jag inte visste när jag skrev på..

Det känns som att två underbara händelser tar udden av varandra. Vi vill verkligen ha barn och jag har fått ett drömjobb! Det blev bara lite taskig tajming...

Har ni några tips, när ska man berätta på nya jobbet?

Kram på er alla! Hoppas ni mår bra :)

Varmt välkommen och grattis!! Solig

Vad har du för anställning på nya jobbet? Sånt spelar väl in med?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    mammsen skrev 2011-12-26 10:18:11 följande:
    Hej allihopa! Vi väntar bebis ca 19aug 2012 =D
    Vi har försökt nu i ca 1½år och när vi gav upp och bestämde oss att ställa oss på kö till hjälp så.. poff!! haha
    Eftersom vi bestämt oss att ta en paus så ignorerade jag  alla tecken och var säker på att jag bara inbillade mig, men brösten växte och ändrade färg, humöret svingade och jag har känt mig lätt illamående.. Jag tänkte att allt nog berodde på ökad stress i samband med att jag börjat jobba på mac donalds nu i början av dec, inte drömjobbet direkt men det ger iallafall pengar och bra tider eftersom jag vill studera till våren..

Plussade 22:dec och nu har jag varit sjukligt trött i flera dagar och bara sovit, sovit och sovit samt mått illa och kännt mig äcklad av allt!

Hur många är vi i tråden? det fanns visst redan en väldans massa inlägg =)
    Ååå, men va extra roligt då ni försökt så länge!! Stooort grattis och varmt välkommen! {#emotions_dlg.flower} Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    mammsen skrev 2011-12-26 10:18:11 följande:
    Hur många är vi i tråden? det fanns visst redan en väldans massa inlägg =)
    Förresten, vet inte hur många vi är i tråden nu faktiskt. Kanske vi borde ha en liten lista över det?.... Vad tycker ni?

Typ:

¤ Arba, 35 år, Värmland, bf 7/8

Vill ni haka på så vi får lite koll?? Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    anneh skrev 2011-12-26 11:17:52 följande:
    Grattis alla nya, BF lista finns i trådstarten!
    Ja, fast där har väl flera fått mf sorgligt nog, och därför lämnat tråden?...

Och sen står där ju ingen mer info om oss som personer, kan kanske va lite kul att veta med el.?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2011-12-26 12:52:47 följande:
    Hej på er! Vi väntar bebis den 23:e augusti. Så är ni i vecka 6(5+4). Men har redan berättat för mina föräldrar och min närmsta vän. Kunde inte hålla mig nu över jul ;)

Är 22 år, bor i Jönköping och väntar mitt första barn! Ser verkligen fram emot det här =) Håller alla tummar att allt kommer gå för alla här.

Har kännt lite  stick i magen och molvärk. Men nu dem senaste dagarna har jag mest bara haft ömma bröst och varit lite tröttare än vanligt. Än så länge inget illamående som tur är ;)

Hur känner ni er?

Kram 
    Roligt, varmt välkommen du med och grattis!! Solig

Mina symtom är ökad trötthet, svagt illamående emellanåt (särskilt då jag är hungrig), stickningar i brösten ibland, ökade flytningar, krånglig mage, mer vämmelmagad av viss mat, ökad känslighet för allting, ökad hunger emellanåt och känningar av att ligamenten mjuknar upp lite ibland - plus väldigt svullen mage!! Gravid Ser redan ut som jag gjorde i v.20 med sonen!! Förvånad 
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2011-12-26 12:52:47 följande:
    Hur känner ni er?

Kram 
    Just det ja, ökad andfåddhet oxå!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 13:14:01 följande:
    Försökte lista ut lite vilken vecka jag bör vara i med HCGnivån och det är isåfall 5+ så jag byter vecka istället på söndagar. 
    5+1 idag isåfall.
    Så, ringer KK imorgon och ber om en tid runt 3 januari, ska vara i 7+0 då.

Jag visste inte att man kunde räkna ut vilken v. utifrån HCG-nivån. Vart har du läst om det? Har du länk till bra info-sida ang. det?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012