• Novalina

Augustibebis 2012

05091112 skrev 2011-12-22 11:44:03 följande:
    Samma här, frikort till ...April/maj någongång. 300 är inte mycket pengar kanske, men uppföljningsbesök 1, eller t.o.m 3 gånger det blir rätt mycket
    Ja, jättebra att ha!!
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-22 11:48:43 följande:
    Eller hur! Glad för att man bor här och inte i USA *ryser*
    Ja, verkligen du!!!
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-22 12:07:55 följande:
    Vippan och Nessan: då är vi tre!
    Min dotter kommer vara 17 mån i augusti.
    Och min son kommer va 22 mån., el. 22,5 mån.

Jag är sååååå GLAD nu, och såååå nervös!!!!!!!!!! Tyst Min underbara bm ringde och hade fixat tid för VUL på KK imorgon fre kl.10!!!!!!!!!! Skäms

Undrar just om jag kommer sova nåt alls inatt??!!! Foten i munnen

Usch, nu vet jag inte om illamåendet jag känner är pga oro eller graviditetsillamående!!
  • Novalina
    Strossel skrev 2011-12-22 12:20:08 följande:
    Barn sen tidigare har ni ju såklart men fler än 1 ;)
    Hihi, föstod inte frågan först! Flört 
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-22 12:21:51 följande:
    Vippan, det här blir andra barnet för oss. Hon är född 2/3-11
    Blir 2:a barnet för mej med... OM nu allt går bra vill säga!!!!!!!!!! Foten i munnen

Vågar inte ta ut nåt i förskott nu efter mf... Skäms
  • Novalina
    iframtiden skrev 2011-12-22 12:33:30 följande:
    Japp så stod det. Jag har lånat den på bibblan och jag tänker säga till dem att plocka bort den ur sortimentet. Det har väl kommit ny-utgårvor senare som förhoppningsvis är mer uppdaterade.

Över lag blev jag ganska irriterad av att läsa den, det stod även att kvinnan bör bjuda till och ha sex med mannen även om hon inte känner för det under graviditeten-för mannen kan ha svårt att vara utan sex!!

Jag är född 1977 och mamma tyckte på fullaste allvar att jag väl kunde ta mig ett glas vin på en middag häromdagen!
    Det tycker jag du gör rätt i at säga till om, verkligen!

Märkligt att inte din mamma hängt med i vad som hänt sen 70-talet då?...
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-22 13:35:56 följande:
    ÅÅÅÅH då ska vi vara där samtidigt!!
    Eller ja antagligen inte på SAMMA men  
    Ja, vi får hålla tummarna (((hårt)))  för varann!! Så spännande!!!!!!! Drömmer
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-22 13:33:31 följande:
    Åh vad gott, då kommer du få svar i alla fall! Jag har också vul imorgon kl 10, men i mitt fall handlar det om att se så allt har kommit ut. Jag hoppas att jag slipper skrapning. MEN, så är inte fallet hos dig, du har ett litet hjärta som tickar!!
    Men då... Jag är så ledsen för din skull... Är verkligen glädje och sorg på samma gång...

Som sagt, jag va exakt i din sits för 2,5 mån sen, så jag förstår verkligen... Skäms

((Styrkekram))Hjärta
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-22 14:57:26 följande:
    Och vi har tid kl 9.

Hur långt gångna är ni nu igen? Jag är i 8+1 tror jag. 
    Härligt!!! Jag hade för mej vi va fler på samma dag, men mindes inte vilka.

Enligt min bm som jag va till igår, så är jag enligt hennes beräkningar i v.6+4 idag tor, och enligt mina beräkningar i v.7+1, dvs exakt samma dag jag fick mf i början av okt...*pirr!!!*

Eftersom jag har en kort menscykel på ca 24 dgr bara och utgår från Familjelivs beräkningar, och bm utgår från en längre på 28 dgr på sin uträckningssnurra - så litar jag eg. mer på min egen beräkning enligt fl.

Hur tycker ni att jag ska räkna?

Men om man gör ett VUL så ser de väl på fostrets längdmått hur långt gången man är va? Fast inte så exakt på dagen, utan mer vilken v. va?...

Hoppas bara att det finns nåt alls att mäta därinne denna ggn... Skäms
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-22 15:12:42 följande:
    Hum... känner att jag måste opponera mig lite i diskussionen om hårfärg... Man kan inte med säkerhet säga att det är helt ofarligt, bara för att man inte hittills kunnat säkerställa att det ÄR farligt. Men som redan påpekats; att smörja knoppen med kemikalier är kanske något man ska ta ställning till över lag...

Och när det gäller galna och överdrivna råd; det finns trots allt fortfarande barnmorskor som rekomenderar att man hellre fortsätter att röka än att utsätta bebisen för stressen att sluta röka.... ehum.... Som sagt, man får ju forska och fundera själv för att avgöra vad som verkar vettigt.
    Finns det verkligen såna barnmorskor?? Förvånad Vart då?!

Herregud alltså, det är ju verkligen detsamma som grov barnmisshandel att röka under grav.!!
Svar på tråden Augustibebis 2012