Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig?

Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
Jag har ju inte känt bebisen än alls, så svårt att jämföra där med mig. Däremot tycker jag inte magen har vuxit något sista tiden. Men jag tycker det känns som om svullnaden har gått ner lite, den står ut mindre ovanför magsäcken och kvar är det som var längre ner vilket jag gissar är mer bebis än luft.

Så kanske är det så att i samband med att svullnaden har lagt sig känner man inte att magen växer.
Men nu ska ju vara en stor tillväxtfas i ett par veckor för oss här fram emot v 20 om jag förstått det rätt så jag tror mer att magen kommer formas och kanske bli lite hårdare nu för oss som fått mage tidigt.
Hör du hjärtat behöver du säkerligen inte oroa dig.