• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 05091112

Godkväll tjejer!
    Hoppas ni har en trevlig lillejul

Ja här står det rätt stilla, vi gjorde vul imorse och det enda som syntes var en tjock slemhinna.
    De tog blodprov och jag ska dit igen på söndag för nytt blodprov och se om HCG-et ökat och om det (hoppas vi!!!!!) gjort det så bokas ett nytt vul in.

Så, är inte speciellt mycket klokare idag MEN, gravtestet jag tog nyss (kvällstid och jag har druckit rätt bra idag) är nästan obehagligt positivt så ökning via kissetesterna är det ingen fråga om.

Hursomhaver, på söndag vet vi om graviditeten fortskrider!

• 05091112

För övrigt har jag fortfarande två par byxor och en kjol kvar som jag använder regelbundet (gravidkläder) och har använt efter minstingens nedkomst
    Tröjorna drar jag förhoppningsvis fram igen vid februari  

• Ari Gold

Jag förstår inte varför det skulle vara viktigt att hålla graviditeten hemlig på jobbet? Skulle man få ett missfall blir det ju otroligt jopbbigt om arbetskamraterna inte vet, och man ska behöva förklara varför man är borta och varör man kanske inte gör sitt jobb ordentligt osv.

• William 08

Hej tjejer. Halkade in på er tråd och undrar om jag får vara med jag är beräknad till 2;dra augusti om allt går vägen. God jul på er

• fru Elle

Tidigare har jag berättat för jobbet när jag har varit i vecka 10 och 12. Men nu kommer jag börja jobba när jag är i vecka 14. Anledningen att jag inte vill berätta så tidigt denna gång är att man håller på att dra ner på personalen på företaget jag jobbar på och vad jag jag förstått så går man inte efter sist in först ut. Så innan det är klart så har jag ingen lust att berätta.

• Marsflickan80
    Hejåhå skrev 2011-12-23 14:47:43 följande:
    Jäklar vilket jobb du lagt ner och svara alla. Satt du med anteckningsblock bredvid eller kom du ihåg allt ;) imponerad!
    Hihi, överambitiös? sitter med Word och skriver ner

Gadget: testade en sån där byxgrej sist och det kändes vääääldigt B! Vad händer om tröjan åker upp? Nä, bättre med byxor med resår eller en storlek större istället

Pisan: lycka till till dig också med allt. Sörj ordentligt nu och se till att tillåta dig själv att vara ledsen tills du läker både kroppsligt och själsligt. Hör av dig om du behöver stöd eller undrar nåt, vet ju tyvärr vad du går igenom. En stärkande kram på dig! {#emotions_dlg.flower}

anneh: det gjorde du helt rätt i  

Poison: Ojdå!

Förresten, det hade varit roligt att veta hur långt ni alla är gångna och när ni har BF, finns det nån BF lista längre bak? 
Svar på tråden Augustibebis 2012