• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Marsflickan80

Poison: det är om du åker in akut i så fall så måste de undersöka dig. Det är samma här (tror nog det är samma i hela Sverige) att man får bara 2 UL och den första är i v.18. Därför skall vi gå privat innan

Arba: jag tycker du skall gå på BM uträkningar för då har du tagit i och då vet du att du har klarat dig till minst v. 8, kanske t o m 9. När man gör VUL så är det som du skriver, de mäter fostret och utifrån de måtten beräknar hur långt gången man är – på dagen. Hur har det gått?

05091112: Hur har det gått? Bra hoppas jag

Gadget: Tack (och detsamma )

IMC: Ok, då förstår jag ja, det stod 8,9cm högst upp på mitten typ, men då kanske de menar att du var i v 8,9 eller nåt? Vem vet. Visst är det tråkigt att bli bakåtflyttad? I alla fall nu i början vill man ju bara förbi v.12, hellre framflyttad

Astro: Ja, det lät faktiskt mumsigt! Skall testa det nån dag

Hejåhå: Tack, nej nej, inte så långt gången! Tack och lov var det ”bara” v.12 (11+5) men hjärtat slutade slå i v.9 (8+6). Vi kände oss verkligen snuvade på konfekten då vi var och tittade på lill*n bara 3 dagar tidigare och allt såg bra ut

Värmeljuslyktan: nej tyvärr, bara bakåtlutad (vilket min är). Vad har du läst?

Randiga Rut: Tråkigt med såna läkare borde byta yrke, men åtminstone var allt ok

Pisan: Neeeej! Gråter beklagar verkligen!

Blomsterfröna skrev 2011-12-23 13:43:41 följande:
    Beklagar verkligen:(
    Så himla mkt mf i denna tråden... Önskar er alla en god jul iaf och hoppas att ni får de lugnt och skönt
    Ja, verkligen, alldeles för många
  • Hejåhå

Jäklar vilket jobb du lagt ner och svara alla. Satt du med anteckningsblock bredvid eller kom du ihåg allt ;) imponerad!

• Drömmar och förhoppningar
    fru Elle skrev 2011-12-23 14:15:19 följande:
    Pisan1 vad tråkigt, men borde det inte finnas en chans att hjärtat inte har börjat slå än? Vecka 6 +5 är ju ganska tidigt. När jag ville boka tid för VUL sa det att de ville göra det efter vecka 8. Trodde inte läkaren att det fanns en chans?
    Jag såg ett hjärta ticka i lördags, då jag var inne på akuten för jag höll på att gå sönder av oro. Idag fanns där inget. Om jag då lägger till hur jag känner det i kroppen, brösten, illamående mm som alltsammans är avtagande, då finns det bara ett alternativ kvar. Jag fick bekräftat idag det jag misstänkte. Det känns tungt, men det känns liksom skönt också. Nu vill jag att kroppen ska klara av detta så jag slipper skrapning, vill komma igång igen med normal cykel och försöka att även psykiskt påbörja "verkstaden" igen. Vi vill så gärna, gärna ha ett litet pyre!
  • Ari Gold
    Poison82 skrev 2011-12-23 09:18:35 följande:
    Känner likadant, behöver nya byxor och vet ej hur jag ska få tag i några. Våra byxor är inte direkt anpassade för gravida om man säger så och mina spänner redan. Kan intebara ta ett par byxor hemma för jag behöver massa fickor för att få plats med kniv, buntband, penna, papper och grejer. Får väl höra med chefen hur jag ska göra. De flesta på mitt jobb vet faktiskt redan, det var ej meningen men skvallerfittan på jobbet fråga mig rakt ut om jag var gravid och även fast jag ej vill berätta så vill jag inte heller ljuga om det så jag sa ja och sen tyckte jag att jag kan lika gärna själv berätta för folk innan han gör det.
    Min mage kom verkligen också fort denna gången fastän det är 2 år sen sist.
    Att inte dricka är lätt, jag kör ju :) . Och eftersom det är sambons familj så kommer jag inte få frågor om varför inte jag tar av laxen för dom vet inte om att jag egentligen älskar gravad lax.

Du får skaffa en sådan där mammabyxflärp som man sätter i de vanliga brallorna. De heter något särskilt, minns ej vad.
  • fru Elle

Pisan1 då förstår jag, hade missat att du hade fått se ett hjärta tidigare. Beklagar verkligen så tråkigt när det händer. Hoppas ni snart har ett nytt litet pyre i magen som vill stanna kvar.

• Gadget

Först vill jag säga att jag lider med dig Pisan, fast jag förstår också att när man fått det bekräftat då kan man i alla fall slappna av. Fick du inte tabletter eller så som ska hjälpa att få ut den?

Och till er som oroar er över att symtomen redan har avtagit, jag vågar i alla fall vara glad över att jag inte mår så illa i alla fall för vi fick se vår stora (!) krabat med ett pickande hjärta idag. Stor skriver jag för att den motsvarar 8+5 fastän jag vet att det är omöjligt. P.g.a olika anledningar hade vi bara sex en gång i anslutning till ÄL som jag dessutom fick bekräftad av min läkare på UL. Han såg på tisdagen att ägget skulle släppa snart, manade oss att ha sex dagen efter vilket vi hade. Räknar jag befruktning dagen efter att vi haft sex är jag i 8+1. Läkaren flyttade dock inte officiellt fram oss utan räknar på snurran från mensens sista dag vilket ger 8+0. Jag står fast vid min beräkning tills han ändrar det officiellt vilket jag antar sker på det som här i Tyskland motsvarar RUL i Sverige. Så med andra ord är det en stor krabat vi har. Svärmor har redan skrämt mig med att min sambo hade så stort huvud när han föddes att han trots att han kom några veckor för tidigt "slet sönder allt som går där nere". Tack för den.

Och sån där mammabyxflärp, heter inte det Belly-button? Jag provade själv med gummisnodd i jeansen igår men det gick inget bra, de åkte ner då istället. Gissar att de är för låga i midjan så det finns inget som håller upp dem då. Jag kan förvisso fortfarande knäppa men det är för obekvämt. Ska se hur sambons jeans sitter, för det känns för tidigt att köpa mammabyxor än. Idag har jag kjol på mig och det är som att gå i mysbyxor fast välklädd.  

• Drömmar och förhoppningar

Nä, inga tabletter, det var faktiskt inte tal om. Fick återbesök om en vecka, och på min direkta fråga bekräftade hon att det kunde bli tal om skrapning då om inte allt hade kommit ut.

Jag önskar er alla lycka till nu, hoppas att ni får fina, underbara, unika pyren i augusti hela högen!!

<3

• anneh

Hihi jag köpte faktiskt mammabyxor igår och guuuud vad skönt det är!

• ellllen83

Såg tidigare här att någon somnat på jobbtoaletten. Kom att tänka på det idag vid lunch och, eftersom min arbetsplats har insyn från allmänheten i princip överallt, förutom just på toaletten., passade jag på att kura ihop mig är inne meden filt och powernappadeca 15 minuter. Otroligt skönt. Illamåendet slog till ordentligt i måndags, spyr av allt känns det som, första dan igen på jobbet idag. Fick i mig räksallad och känner mig bättre idag. Hoppas att kunna maskera symtomen helt under julen (hur kan man fråga sig?) för nu ska jag hålla detta hemligt.

Svar på tråden Augustibebis 2012