Augustibebis 2012
Något som har med levern och gallblåsan att göra. Är de tillräckligt allvarligt så blir man igångsatt i v 35-38 då 1-2 % av bebisarna dör i magen om mamman har de.
Jag hoppas verkligen de bara är vanlig klåda
Min BM ringde precis och jag fick en tid torsdag morgon för att ta prover på lever- och gallvärden. Skönt att få en tid så snabbt. Skulle dit nästa onsdag annars.
Idag har jag varit hos BM för att ta lite blodprover. Vi gjorde även den vanliga rutinkollen jag skulle göra nästa vecka. Proverna på lever- och gallvärde får jag svar på nästa vecka.
Fick även reda på att min bm har semester sista veckorna i juli, så mitt förhoppnibgsvis sista besök blir med nån annan. Om jag inte kanske kan få en hinnsvepning (som lyckas) tedan den 5/7 fast de tror jag inte.
Vecka 30+6
Blodtryck: 110/65
HB: 143
Socker: 4,7
SF-mått: 30 cm
Bebis hjärtljud: 140 slag/min
Vikt: +11 kg
Han ligger fortfarande med huvudet ner, men fortfarande rörligt. Ryggen mot min högra sida som jag misstänkt då de är.mest rörelse högt upp på vänster sidan.
Bikini? Jag hade nog inte ens se mig själv i bikini i sommar. Känner mig totalt obekväm med att vara så naken. Men blir de för varmt kanske jag ändrar mig. Har någonstans i alla flyttkartonger nån bikini från somnarn när jag ammade som borde passa i så fall.
Ang namn och att bestämma innan så har ju vi inprincip lagt ner namn jakten Cesar eller Ceasar blir det (om han är de minsta lik storebror passar de). När folk frågar säger jag att än så länge är det en Cesar, men att de kan ändras.
Idag firar företaget jag jobbar på 20 år och de firas med familjefest. Lite roligt 150 barn anmälda.
59 dagar kvar!!!!
Jag har också börjat få tillbaka åksjukan, men framförallt är den där sjuka tröttheten tillbaka. Har 1 månad kvar att jobba så nu börjar de kännas överkommligt men för.några veckor sedan höll jag på att bryta ihop.
Är de någon mer ön jag som inte köpt NÅGOT till bebis? Har köpt 2 plagg och har ju en del saker kvar från sytorebror. Men vi ska köpa vagn, vagga, tillbehör till dessa två saker och vi behöver köpa lite nya kläder i strl 50 och 56. Har inte riktigt varit läge att börja boa pga flytt men nu när vi börjar bli klara hemma vill jag börja. Får se om jag kan få med maken och shoppa snart
Denna natt var den oroligaste denna graviditet. Jag var uppe och kissade 2 ggr, fick fruktansvärd kramp i ena vaden (brukar hjälpa att bara flexa med foten, men inte denna gång), och så drömde jag att bebis hade kommit och vi hade honom i en matkasse för att vi inte hade en vagn. I drömmen gjorde även storebror uppror och ville inte alls veta av bebisen.
Mitt bästa; bara 54 dagar kvar till BF. Orkat damsuga och våttorka hela lägenheten.
Mitt sämsta; fortfarande ont i vaden jag hade kramp i, springer på toa konstant och hungrig jämt.
Till något helt annat. Eftersom några av er har barn sen innan tänkte jag kolla om någon vet vad de kan vara för fel på min son. Han är bara 2 år 2 mån så de är inte helt lätt att kommunicera. Har varit förkyld och hostig sedan ett par veckor, sedan några dagar äter han dåligt utom flytande föda, sover oroligt, gnällig, dreglar något kopiöst och från igår så åker hans älskade napp ut illa kvickt och han säger den är äcklig, sitter med händerna i munnen en del med.
Kan de vara tänder? Försökt titta i munnen men de är inte helt annatlätt, ser inga blåsor iaf.