• Naimis

Augustibebis 2012

Jag undrar lite var The Maraja tagit vägen. Hon skrev ju en del. Men nu var de ett tag sen

• Naimis

På tal om nikotin och alkohol berättade en vän till mig något väldigt sorgligt. Hennes kusin, som fick barn för några veckor sedan, låg på bb på samma avdelning som ett narkoman-par som precis fått barn. Deras lilla bebis fick ligga på neonental för avgiftning. Tänk att få starta livet på det sättet.

• Naimis
    mijja12 skrev 2012-06-16 11:47:04 följande:
    Vaknade av att jag var kissig nödig och upptäckte att där var färskt blod i trosorna kände paniken komma tur att vi var hos mina föräldrar så fick prata med mamma och fick ringa till förlossningen och höra men dom tyckte att vi skulle vänta med att åka in hon trodde jag hade fått en sammandragning. Nu känner jag iaf bebis sparkar så har väl lugnat ner mig lite. Hoppas ni får en bra helg

Jag hade utan tvekan åkt in direkt vid en blödning. Det behöver ju inte vara något, men de är bättre att åka in en gång för mkt.

Ang. Skip hop köpte jag en dash igår. Dom hade 20% på Big baby i Sollentuna, och jag hade redan bestämt mig för den. Har aldrig hört att någon tyckt den var för liten. Hade Bugaboos sist, och den var större men oerhört klumpig.
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-16 16:56:16 följande:
    Dash är nog lagom naimis.

Är medveten om att duo är liten men jag avskyr stora klumpiga väskor så jag börjar med den och kommer behovet av en större sen så tar jag det då. Köpte ändå min billigt i NY så jag har inte lagt en hel förmögenhet på den ändå.

Men är Duo inte större än dash? Klämde på båda igår, den var iaf djupare. Äh tror inte dom är för små. Tycker jag packade på mig tusen onödiga saker med buggans. Dessutom får man ju plats med saker under vagnen när den är med
  • Naimis

Hoppas allt går bra Ninime! Nu kan de ju börja komma lite fler bebisar här i tråden.

Har börjat ana lite förvärkar under helgen, och även ett tryck nedåt. Antingen håller han på att fixera sig eller så är de bara ligamenten, magen verkar dock inte sjunkit nå märkbart.

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 19:59:56 följande:
    Ninime: Skönt! Ta det lugnt nu! :)

Jag har ett dilemma. Köpte rökt ål idag till midsommar, 160 spänn för fanskapet, bara för att komma på när jag väl är hemma att hey, jag får nog inte käka rökt ål. Den är fiskad i Östersjön såklart. :( Läser på Livsmedelsverket nu att man kan äta fisk från Östersjön någon enstaka gång under graviditeten. Hur hade ni gjort? Det var ju liksom för min egen skull jag köpte den, är SÅ sugen! Suck...

Jag hade ätit. Min BM säger att de är bättre att äta den "förbjudna" fisken än att inte äta nån fisk alla. Går den att frysa in och tina igen skulle jag nog göra de, stoppa den i frysen idag och tina till fredag.
  • Naimis

Igår fick jag lite smått panik när jag hittade papperna med blodgrupp och provsvar som ska med in till förlossningen. Eftersom vi flyttat visste jag att jag lagt dom på ett smart ställe vid flytten. Efter att ha brytit ihop lite så hitta jag dom iaf.

Förlossningsbrev tänkte jag skriva när jag slutat jobba. Vilket är fredag nästa vecka. Känns konstigt att jag har lite ångest över de. Jag som redan skrivit ett borde väl ha koll?!

Och sen den där jäkla bilen som vi måste byta. Allt ska göras i sista stund.

Är sååå trött på att vara gravid. Idag har tom ena foten gett upp. Nu är det allt mellan 25 och 53 dagar kvar (ca).

Lite preggo gnäll en seg måndag.

• Naimis

Hur stor betydelse har egentligen sf-måttet att göra med att man får tul? Så länge man följer sin kurva? Alla jag känner som fått göra tul har fått de av andra själ. Typ att tidigare barn varit stora och förlossningar gått fort, eller pga medicin.

• Naimis
    anneh skrev 2012-06-19 21:27:52 följande:
    Nån mer som har känt ett ilande i muffen?? Väldigt svårt att förklara hur det känns..

Vet att min bebis ligger med huvudet neråt, och ilandet började samtidigt som h*n vände sig. Varför ilar det till ibland (ofta)?

Haft de i omgångar sedan han vände sig i typ v28. Nu senaste veckan har det varit nästan konstant, får se om han fixerat sig nästa besök hos bm.
  • Naimis

Blomsterfröna- Betraktad? Vet inte vad de har med sommarn att göra dock.

Svar på tråden Augustibebis 2012