• Naimis

Augustibebis 2012

Kan inte bebisen komma snart!!! Vill inte vänta mer.

• Naimis

Här är en som brukar sova såhär dags, men icke idag. Förvärkar/sammsndrsgningar sedan igår kväll. Svåra att klocka men ganska täta och håller i ganska länge. Är svintrött men kan inte somna om.

• Naimis

Mensvärken består, men sammandragningarn har lugnat sig något efter lite till sömn, dusch och frukost. Dock lite illamående nu. Bebisen kan komma nu tycker jag

• Naimis

Nu har ni skrivit sådär mkt igen. Ska läsa ikapp allt.

Efter den usla sömnen inatt har denna dag varit mindre kul. Molvärk, illamående och ilande hela dagen. Att gå är ett rent helvetet, känns som hela muffen är uppbändt. Dessutom har jag känt mig bakis och ökad hunger. Kroppen kanske laddar upp nu?! Förvärkar/sammandragningarna har kommit tillbaka under kvällen, jag hoppas bara på mer sömn i natt. Varför kan jag bara inte ta de lugnt och vila när kroppen så tydligt behöver de???

Imorn blir de ett besök hos bm, spännande att se om lillskruttis är fixerade.

• Naimis

Hemkommen från bm. Gick igenom förlossningen, bokade de två sista tiderna (som jag förhoppningsvis slipper) och bebis är fortfarande ruckbar. Hade något högre blodtryck än tidigare, av den anledningen fick jag en tidigare tid för nästa besök än vad vi redan bokat in.

Nu tycker jag bebisarna kan börja komma i denna tråd!

• Naimis
    Kampis skrev 2012-07-10 18:40:35 följande:
    Alltså.. jag hoppas INTE att någon tar detta fel nu, men jag har sett flera som skrivit att de vill att bebis ska komma ut nu.. bebis är ju fktiskt inte fullgånget förrän tidigast 37+0, och iaf jag känner att jag vill inte att den  ska komma ut ännu då den absolut inte är färdig... Hellre då några veckors/en- en och en halv  månads lidande mot att bebis ska ha de allra bästa förutsättningar till en stark och stabil start på livet..

Sen hade jag nog blivit totalt knäpp om jag hade börjt hoppas redan nu och så kommer jag gå över två veckor och den inte kommer förrän om 7 veckor (vilket jag tror att den gör) och gå och vänta så länge haha!  

Förstår dig helt och hållet! Jag är dock i 37+4 idag, så min bebis är klar och får gärna komma nu.
  • Naimis

Stort grattis Frumii! Underbart att ha sin lilla bebis utanför magen.

Capy: Lycka till!

• Naimis

Äntligen har jag fått veta att vagnen är skickad från England.

Fick lite panik idag när min mamma, som ibland inte tänker, berättade att dom skulle åka iväg till hälsingland ett par dagar. Då de är våra enda barnvakter hemma just nu känns de kanske inte optimalt. Nu stannar dom hemma, känns bra men jag har lite dåligt samvete. Det kan dröja flera veckor, tänk om dom stannar hemma i onödan?! Hon visste mkt väl att vi räknat med att dom ska va hemma som dom sagt.

Har världens snällaste föräldrar, ibland tänker dom inte så långt bara, då min mamma aldrig själv varit gravid kanske det är för mkt begärt.

• Naimis
    Kampis skrev 2012-07-12 08:59:30 följande:
    Helvete. har inte sovit inatt  heller har haft förvärkar från .. ja. Superonda, räckte inte att andas :( 

Med dottern hade jag nån enstaka förvärk på övertid, nu är det en månad (Precis idag!) kvar, hur ska detta bli?!  

Pratade om de med min bm, då jag inte hade förvärkar med sonen. Hon sa att det inte var helt ovanligt att man som omföderska fick de ibland 1-2 veckor innan de sätter igång. Men fy vad jobbigt de är
  • Naimis

Ang samsovning så sover sonen just nu i vår säng. Tanken var att vi skulle vänja honom av med de, men de har inte blivit av och vi vill att de ska vara på hans villkor oxå. Bebis får sova i vagga och blir de för jobbigt flyttar jag och bebis in i gästrummet tillfälligt. Vill inte att sonen ska känna sig utkörd.

Svar på tråden Augustibebis 2012