• Naimis

Augustibebis 2012

Jag tror inte ens jag når min livmodertapp. Innebär de att de är långt kvar?

• Naimis

10 dagar kvar till bf. Känns dock som denna bebis tänkte stanna där inne resten av livet. Börjar fundera på en promenad i trapphuset (12 våningar) här, de kanske kan få lite fart på det hela?!

Lycka till ni som har något på g!

• Naimis
    novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
    Nu är det nära hörrni.

Imorrn bitti klockan sju ska vi befinna oss på förlossningen för att preppa för kejsarsnitt. Sen får vi se vilken tid vi faktiskt får utföra kejsarsnittet - men jag hoppas jag inte ska behöva vänta hela dagen eftersom jag kommer vara vrålhungrig (måste fasta från midnatt inatt)

Hojtar imorrn när jag orkar. (fast förmodligen kommer jag terra tråden inatt när jag inte kan sova pga extrem nervositet hehehe)

Lycka till!
    minstörstalycka skrev 2012-07-17 15:00:01 följande:
    Fredagen den 13 kom våran andra prins till världen 7 veckor för tidigt! Han vägde 2290 gram och var 45 cm lång. Nu ligger vi på neo, men allt rullar på fint! :) han skall få heta welmer.

Grattis till er!
  • Naimis

Känt mig yr, matt, orkeslös och illamående i 2 dagar nu. Någon som känner igen de?

• Naimis

Förra graviditeten hade värkarna startat vid de här laget. Lillebror har inte lika bråttom ut verkar de som. Går in i v 40 imorgon och känner mig ordentligt färdig med denna graviditet.

• Naimis

Grattis Saftochbulle och Helenaa till era bebisar!

Katten- Håller tummarna! Inte heller avis!

Fortfarande mycket sammandragningar, lite förvärkar men inget som tyder på att de skulle vara på g. Ska till BM på måndag, hade hoppats på att slippa, men jag får ta och pallra mig dit ändå verkar de som. Min ordinarie är på semester, men jag kanske vågar mig på att be om en svepning ändå?!

Nu blir lunch ute med svärisarna och en sväng till fjärilshuset.

Ha en fin dag!

• Naimis
    7eHimlen skrev 2012-07-22 20:20:02 följande:
    Ni som oxå går på Mama Mia, vet ni om de går igenom förlossningen, så som de verkar göra på de flesta ställen inom landstinget eller hur det funkar hos dem? 

Har skrivit klart mitt förlossningsbrev, men det känns som at jag missat lite info (typ som detta med att BM ska hålla emot så man inte riskerar att spricka, varm handduk låter ju mysigt Mammsen, o att jag absolut inte vill bli överkörd i min vilja att undvika ryggläge och sprutor, om det inte är livsnödvändigt). Tänkte att om jag inte skriver det, att BM lägger till det, eller så kan jag kanske korrigera det jag redan skrivit.  Man hoppas ju att man ska ha kontroll o vara medveten om vad som händer en, men man vet ju inte hur det blir förrän man ligger där o ska föda. Känns som att ju mer info man får med desto bättre? :)

Vi gick igenom förlossningen sist jag var där v 38. Hon fyllde i de vi pratade om i min journal och även en sammanfattning av graviditeten.
Svar på tråden Augustibebis 2012