• Gadget

Augustibebis 2012

7eHimlen: jag känner precis som du inför förlossningen. Hoppas att jag ändå är förberedd på och kan hantera smärtan och inte bara naiv i och med att jag ser fram emot förlossningen. Jag skulle verkligen känna mig snuvad på den om det skulle krävas ett snitt. Här finns ingen lustgas men jag ställer in mig mentalt på att gå in i mig själv i värkarbetet och försöka andas mig igenom smärtan så gott det går. Epidural vore jag glad om jag klarar mig utan och ska försöka, men blir det en lång och utdragen förlossning tror jag den kan ge en välbehövlig vila mellan värkarna. Jag försöker vara öppen i sinnet, jag kan ändå inte förutse smärtan eller hur jag kommer reagera så det är väl lika bra.

Svipp: jag köpte ett amningslinne på Lindex som jag gärna sover i redan nu. Tycker det håller brösten rätt bra på plats trots D-kupa som jag gått upp till nu. När jag sover med det läcker inte mina bröst heller som de gör när jag sover med något mer ledigt nattlinne eller så. Gissar att de kläms till när jag ligger på sidan...

• Gadget

Grattis sommaren till godkänd kurs och det fina betyget!

Hörrni, den här Maraboureklamen i botten av iPhoneappen.... Jag var tvungen att köpa Marabouchoklad idag, det finns faktiskt i min vanliga butik här i Tyskland. Nu blir det choklad till fredagsmys i regn- och åskvädret efter en härligt solig dag med 28 grader.

• Gadget

Här är det också lite si och så med sexlivet. Fast faktiskt pga min man. Jag har lust som aldrig förr, men han som när jag precis blivit gravid oroade sig lite över just det här med sex, har för mycket annat i tankarna just nu med mycket som händer i egna firman, sjuk mamma och massa annat. Men vi försöker ligga nära och gosa ändå, fast det är hemskt hur man nästan kan "glömma av" det också. Gissar att när barnet är här får man verkligen påminna sig själva att ta hand om varandra emellanåt också.

• Gadget

Grattis! Vad skönt att höra att det gått bra trots allt Angelica! Hur mår hon nu? Ta hand om er och fortsätt gärna uppdatera oss i tråden. Så galet att våra bebisar redan börjar komma även om det för din del var så tidigt. Än en gång ett stort grattis!

• Gadget
    Sommaren12 skrev 2012-05-12 19:29:56 följande:
    Tog mig friheten att göra en ny lista! Blev så exalterad över Angelicas lilla bebis! Tänk att det börjar hända nu liksom?! :) Jag la in dig Angelica, först på listan. ;)

Här är länken www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html
    Gadget kanske kan lägga in den i TS? 
    Gjort! Galet att vi redan har en sån lista, men förhoppningsvis håller sig resten av bebbarna inne lite till.
  • Gadget

ikväll har det liksom huggit till lite i mitt urinrör ett par gånger, men det gör inte ont när jag kissar och det kommer inget heller när jag provar kissa.
    Är det bebisen som på något vis sparkar runt där nere tro eller är det UVI? Håller på och nojar nu bara för att att jag åker till Sverige en vecka på tisdag. Nästa besök hos BM är nästa onsdag, om en och en halv vecka alltså. Någon som känt samma?

Måste berätta om min söta man också. Igår när vi gick och la oss och jag bökade lite i sängen sa han "vill du ha en extra kudde att ha mellan knäna?". Han har också en gravidapp på sin telefon och hade läst denna vecka att det kunde vara skönt om man hade svårt att hitta bra sovställningar. Tyckte jag var gulligt.  

• Gadget

Tack A R och Sommaren, det är precis som ni skriver, plötsligt ilar det till och känns som om jag ska kissa på mig men bara för en sekund. Fast konstigt nog känner jag inte att han rör sig samtidigt så han är väl bara precis där och sparkar nu ikväll på något sätt. Men skönt att förhoppningsvis kunna utesluta UVI då. Tycker man läst så mycket att det inte känns som vanligt när man är gravid men också att det kan vara illa för bebisen så jag blir så nojig när det känns konstigt där nere.

• Gadget

Sommaren: det var nog alldeles säkert ingen UVI. Har inte känt något mer sedan igår kväll. Har bara haft det en gång i vuxen ålder och då gick det inte heller att ta miste på det. Men som sagt tycker jag mig ha läst att det inte känns samma när man är gravid. Nåväl, oron är borta.

För övrigt har jag för mig att jag läste på en gravidapp för några veckor sedan att man kunde börja urskilja bebisens kroppsdelar genom magen. Kan ni det? Jag har ingen aning. Vet inte heller om han sparkas eller boxas.
    Fast sedan igår kväll har jag som en hård boll i storlek av en tennisboll strax ovanför naveln. Huvudet? Mysigt i alla fall att veta att jag är så "nära" bebisen när jag känner där. Men vågar inte trycka så mycket där, tänker på fontanellen...

• Gadget

Framsyskan: jag brukar också försöka buffa ibland för att få honom att sparka tillbaka. Det var mest mitt på huvudet, om nu det är vad jag känner, som det kändes läskigt att trycka. Annars ligger de ju skyddade i fostervattnet. Men det kanske inte är någon fara någonstans. Jag känner lite försiktigt i alla fall för det känns så häftigt att han är där under huden. Så overkligt. Kommer man någonsin fatta, ens när de är ute, att det legat en riktig levnadsduglig bebis där inne i magen? Känns ännu konstigare nu när Angelica fått sin att de liksom är färdiga nu även om det är tidigt.

• Gadget

Men usch Sommaren, det låter inget kul. Var i magen? Bebismagen eller tarmar/magsäck som börjar bli hoptryckta?

Svar på tråden Augustibebis 2012