Inlägg från: mrsnoname |Visa alla inlägg
  • mrsnoname

Augustibebis 2012

Hallå tjejer!
    Kom å tänka på en sak! Kan vi bada ute i sjö och hav som vanligt i sommar?
    Nån som har koll?

• mrsnoname

Sandrina: danderyds bb är landstinget bb stockholm är privatdrivet. Båda ligger på Danderyd i korridorer mitt emot varandra. På bb Stockholm har de krukväxter å parkettgolv inte på vanliga bb ;)

• mrsnoname

Hade också hört det där om att inte sova på höger sida. Frågade min bm och hon sa att det är ingen fara. Det finns EN studie på detta som visar ett samband mellan att ligga på höger sida och att barnet dör sent i magen. Men det är inte säkerställt genom andra studier. Kan alltså lika väl vara en slump.
    Finns ju supermycket restriktioner när man är gravid och det verkar lite som att man kan hitta på vad som helst och kalla det fakta...

• mrsnoname

Hemma igen efter RUL å lite shopping! Blev flyttade en dag från 22/8 till 23/8 och vi väntar en liten tjej som ska heta Alva :) Allt såg bra ut.

• mrsnoname

Hej alla!
    Vi åkte å beställde vagn idag :) blev en crescent city 2012. Är supernöjd men får vänta på leverans till slutet av juni.

Hoppas alla mår bra :)

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Länge sedan jag skrev nåt nu men läser varje dag. Är i vecka 22 nu och mår jättebra.
    Har dock börjat vakna väldigt tidigt på morgonen å e pigg. Vilket resulterar i att jag e supertrött senare på dagen sen.
    Någon mer som fått konstig sömn??

Behöver lite råd av er kloka tjejer!
    Mim man kom hem idag och berättade att de har planeringsdagar på gotska Sandön den 12-14 augusti. Å vår lilla tjej är beräknad 23 augusti. Vet inte om jag vågar låta honom åka... Hur skulle ni gjort??

• mrsnoname

Hej!!
    Tack för alla svar på frågan om å låta mannen åka iväg 11 dagar innan bf. Vi pratade om det igår och han tackade nej till resan idag på jobbet.

Mammsen: tror han vill åka men inte på bekostnad av att missa vår dotters födsel å va med å stötta mig.

Kände ändå att jag inte ville säga åt honom att stanna, känns mycket skönare när han kom fram till det själv :)

• mrsnoname

Hej!!
    Vet inte om jag redan frågat men är det någon mer än jag som går på Prima liv på Danderyds sjukhus?

Svar på tråden Augustibebis 2012